Ar „Toyota” ekipāžas Sebastiena Ožjē un Džuliena Ingrasijas uzvaru noslēdzies leģendārais Safari rallijs Kenijā. Francūži finišēja priekšā pārsteidzoši lielisku ralliju aizvadošajam japānim Takamoto Katsutam, bet pjedestālu pēc piedzīvojumiem pilna rallija noslēdza igaunis Ots Tanaks.
Pēc 19 gadu pārtraukuma Pasaules rallija čempionātā atgriezās viens no visu laiku leģendārākajiem rallijiem pasaulē – Safari rallijs. Lai gan mūsdienās rallija distance vairs nav virs 1000 kilometriem, tomēr, bez pārsteigumiem, Āfrikas ceļi izrādījās kārtīgs izturības pārbaudījums, turklāt braucējiem bija jāuzmanās arī no savvaļas dzīvnieku pasaules.
Ar vienu paralēlo ātrumposmu rallijs iesākās jau ceturtdienā. Ar ātrāko laiku duelī pret Otu Tanaku atzīmējās čempions Ožjē. Piektdien sākās patiesie Safari ātrumposmi un par galveno pretendentu sevi pieteica Tjērī Noivils. Uzvara arī nākamajā ātrumposmā, taču rīta cilpu ar ātrāko laiku noslēdza Kalle Rovanpera. Jaunais soms vienīgais spēja konkurēt ar Noivila ātrumu un, pēc uzvaras piektajā ātrumposmā, Rovanpera pat izvirzījās rallija līderpozīcijā, taču jau nākamajā ātrumposmā Noivils atvinnēja 11 sekundes un atguva vadību, kā arī uzaudzēja iespaidīgu 40 sekunžu pārsvaru pār trešajā vietā esošo Tanaku.
Smagie Safari ceļi jau uzreiz prasīja upurus. Vispirms trešajā ātrumposmā bez amortizatora palika kopvērtējuma līderis Ožjē. Francūzis gan veiksmīgi tika līdz servisa parkam, taču zaudēja daudz laika. Otrs „Toyota” braucējs Elvins Evanss pārsimts metru pirms finiša nolauza riteni un bija spiests izstāties. „Hyundai” pilots Dani Sordo piedzīvoja ļoti liela ātruma avāriju, kas beidzās salīdzinoši veiksmīgi, taču arī spānim diena bija pāragri beigusies.
„WRC” klasē atgriezās arī Olivers Solbergs, taču arī viņš salauza piekari jau pirmajos ātrumposmos un sabojāja automašīnas drošības karkasu. Notikumiem bagāts izrādījās dienas pēdējais ātrumposms. Noivilam lielā ātrumā sprāga riepa un beļģis zaudēja gandrīz 40 sekundes. Uz šīs neveiksmes rēķina pozīciju iegūt tēmēja komandas biedrs Tanaks, taču arī igaunis iebrauca finišā ar iznīcinātu priekšējo riepu, turklāt zaudētas veselas 54,9 sekundes.
Abu „Hyundai” līderu neveiksmes pamatīgā atrāvienā izvirzītu Rovanperu, taču soma pilotētais „Toyota Yaris” risās meta smiltis un putekļus uz vējstikla, aizsedzot skatu priekšā. Tā rezultātā Rovanpera kādā no smilšainākajām vietām pārāk samazināja ātrumu un iestiga dziļajās risās. Ceļu atbrīvot izdevās tikai ar palīdzību no malas, izvelkot ar bezceļu tehniku. Tika nolemts ceļu neturpināt un Rovanpera izstājās dienas pēdējā ātrumposmā. Rezultātā, pavisam negaidīti, Noivils tikai palielināja savu pārsvaru braucot uz trim riepām!

Sestdienu ar ātrāko laiku jau atkal uzsāka Noivils, taču par dienas varoni kļuva „Toyota” protežē Takamoto Katsuta. Pēc piektdienas drāmām sestdienu japānis uzsāka iespaidīgā otrajā pozīcijā vien 18 sekundes aiz rallija līdera un 37 sekundes priekšā 2019. gada čempionam Tanakam, un pusotru minūti priekšā septiņkārtējam čempionam Ožjē.
Apņēmības pilns sasmelt zaudēto, Ožjē uzvarēja trīs ātrumposmus pēc kārtas, bet Tanaks uzvarēja dienas piekto ātrumposmu un no Katsutas atradās vien 14 sekundes. Spēcīga diena „M-Sport” komandai. Gass Grīnsmits un atpakaļ ierindā esošais Adriens Furmo visu dienu aizvadīja attiecīgi piektajā un sestajā vietā. Līdzīgi kā Horvātijā, tikai Ožjē liedza Furmo izcīnīt savu karjeras pirmo ātrumposma uzvaru.
Pārsteigumus jau atkal sagādāja dienas pēdējais ātrumposms – Āfrikā atvērās debesis un sākās spēcīgas lietusgāzes. Restartu aizvadošie braucēji paspēja izbraukt pa sausu ceļu, taču pēc tam katram nākamajam braucējam ceļa stāvoklis ievērojami pasliktinājās. Nepieredzējušais Katsuta zaudēja ievērojami daudz laika un dienu noslēdza jau 57 sekundes aiz Noivila, turklāt tikai 18 sekundes priekšā Ožjē. Lielākais zaudētājs gan izrādījās Tanaks. Igauņa „Hyundai” spēkratam svīda ciet vējstikls un ekipāža nolēma apstāties, lai to notīrītu. Rezultātā Tanaks atkrita uz ceturto vietu, vairāk nekā minūti aiz Ožjē.
Ar drāmu iesākās rallija noslēdzošā diena. Jau pirmajā dienas ātrumposmā piekari salauza un no rallija izstājās „Hyundai” braucējs un rallija līderis Tjērī Noivils! Tas nozīmēja, ka pēc 15. ātrumposma par rallija līderi pirmo reizi savā karjerā kļuva japānis Takamoto Katsuta! Prieks gan nebija ilgs, jo tikai 0,8 sekundes tālāk pakausī elpoja Ožjē. Pēc nākamā ātrumposma abām „Toyota” ekipāžām absolūti identisks kopējais laiks un dalīta līderpozīcija, bet pirmspēdējo ātrumposmu Ožjē noslēdza ar jau 8,3 sekunžu pārsvaru pār Katsutu.
Atpakaļ pjedestāla pozīcijā atgriezās arī Tanaks, taču lieliska diena padevās „M-Sport” jaunajam talantam Furmo. Pašā rītā francūzi jau atkal no pirmās ātrumposma uzvaras šķīra vien tautietis Ožjē, taču dienas trešajā ātrumposmā Furmo beidzot izcīnīja savu pirmo ātrumposma uzvaru savā vien trešajā rallijā pie „WRC” stūres. Lieliskais laiks ļāva arī apdzīt savu komandas biedru Grīnsmitu un pakāpties uz ceturto vietu.
Pēdējā „Power Stage” ātrumposmā uzvaru un papildus piecus punktus izcīnīja Tanaks, kuram beidzot ir izdevies aizvadīt ralliju bez izstāšanās un izcīnīt pjedestālu. Katsuta prātīgi, bez papildu punktiem aizripināja līdz savas karjeras pirmajam pjedestālam otrajā vietā, taču Ožjē ar ceturto laiku un diviem papildpunktiem izcīnīja negaidīti pārliecinošu uzvaru ar 21,8 sekunžu pārsvaru pār savu japāņu komandas biedru. Jāatzīmē, ka top 10 tika veselas trīs vietējās Kenijas ekipāžas. Onkars Rai ar uzvaru „WRC3” klasē finišēja septītais absolūti.
Pēc sezonas ceturtās uzvaras sešos posmos, kopvērtējumā aizvien pārliecinošāk atraujas Ožjē, kurš dodas pretīm savam nu jau astotajam čempiona titulam. Evanss un Noivils saglabā savas attiecīgi otrās un trešās vietas, taču Tanaks ir spējis reabilitēties pēc iepriekšējām neveiksmēm un pietuvoties trijniekam. Arī “Toyota” jau kārtējo reizi izmanto “Hyundai” fiasko un turpina atrauties komandu ieskaitē.
Nākamais posms mūsu kaimiņos – Igaunijā. Vai Tanakam izdosies atkal uzvarēt savās mājās un atgriezties cīņā par kopvērtējumu? To uzzināsim 15.-18. jūlijā!