Pēc trim secīgām nedēļām, kuras piepildīja Grand Prix sacīkstes, F1 fani šajā nedēļas nogalē var ievilkt elpu, izbaudīt silto vasaru un sagatavoties nākamnedēļ gaidāmajai Lielbritānijas Grand Prix, kur pirmoreiz vēsturē risināsies F1 sprinta sacīkstes.

Kas ir sprinta sacīkstes?

F1 sprinta sacīkstes ir šogad izveidots jaunievedums. To galvenais mērķis ir uzlabot nedēļas nogales formātu, sniedzot skatītājiem vairāk aizraujošu notikumu cīņā tieši trasē, nevis ārpus tās. Ja Grand Prix norisei nepieciešams veikt 300 km distanci, tad sprinta braucieni ir tikai 100 km gari, līdz ar to aizņems tikai pusstundu.

Kā mainīsies nedēļas nogales formāts?

Piektdien parasti notiek divas stundu ilgas treniņu sesijas. Pirmā no tām paliek nemainīga, taču otrā tiks aizvietota ar ierasto kvalifikāciju ar trim sesijām. Tā kā vairumam skatītāju piektdiena ir darbdiena, kvalifikācija notiks pl. 20:00 pēc Latvijas laika, līdz ar to vairumam cilvēku būs iespēja to vērot tiešraidē. Kvalifikācijas rezultāti nosaka starta kārtību sprinta sacīkstēm.

Sestdienas priekšpusdienas treniņu sesija paliek nemainīgi stundu gara. Pēcpusdienā, ierastajā kvalifikācijas laikā, risinās sprinta brauciens. Tāpat kā galvenajās sacīkstēs, braucēji uzsāk cīņu no stāvošām pozīcijām. Boksu apmeklējums tajā nav obligāts, arī riepas nav jātaupa, jo pēc sprinta sacīkstēm tās vairs netiks izmantotas. Sprinta sacīkšu rezultāti noteiks starta kārtību svētdienas sacīkstēm, kas risināsies pēc ierastās procedūras.

Vai sprinta sacīkstēs tiks piešķirti punkti?

Sprinta sacīkšu uzvarētājs saņems 3 punktus, otrās vietas ieguvējs – 2 punktus, bet viens punkts tiks piešķirts par finišu trešajā vietā. Līdz ar to nedēļas nogales laikā braucējs var nopelnīt 29 punktus (3 par uzvaru sprinta sacīkstēs, 25 par uzvaru Grand Prix, 1 par ātrāko apli). Statistikas ailēs par pole position ieguvēju tiks uzskatīts sprinta sacīkšu uzvarētājs, nevis piektdienas kvalifikācijas Q3 sesijas ātrākā apļa laika īpašnieks.

Cik bieži notiks sprinta sacīkstes?

Šosezon ieplānotas 3 sprinta sacīkstes. Pēc Lielbritānijas Grand Prix tās gaidāmas arī Itālijas un Sanpaulu Grand Prix, tomēr organizatori var veikt izmaiņas pēdējā brīdī. Sacīkšu direktors Maikls Masi apstiprinājis, ka formāts var piedzīvot izmaiņas, ja Lielbritānijas Grand Prix nedēļas nogales laikā tiks atklātas kādas nepilnības.

Vai jaunais formāts padarīs F1 nedēļas nogali interesantāku?

Uz šo jautājumu atbildi uzzināsim tikai pēc nedēļas. Vēsturiski ir pierādījies, ka īsāks laiks treniņbraucieniem mēdz padarīt spēku samērus neprognozējamākus. Skaidrs, ka vienu treniņu aizvietošana ar reālām cīņām trasē var tikai uzlabot TV reitingus. Šāds formāts var sajaukt kārtis arī spēcīgāko braucēju vidū, jo iespēja nonākt peletona aizmugurē sprinta sacīkstēs ir daudz lielāka kā neiekļūšana Q2 vai Q3.

Pasaules čempions Luiss Hamiltons gan norādīja, ka diez vai redzēsim diez ko daudz apdzīšanas. Pat ja tās būs, vairums, visticamāk, nebūšot pārāk aizraujošas. Skepsei, protams, ir pamatojums – vienas pozīcijas iegūšana var neizrādīties tik vērtīga, ja jāriskē ar potenciālu sadursmi, it īpaši ņemot vērā faktu, ka braucēji svētdien atkal tiks sagrupēti kopā un sāks cīņas no statistikas pozīcijas startā. Šosezon cīņas gan vadošajā, gan vidus, gan aizmugures ešalonā ir tik spraigas, ka riski un apdzīšanas manevri var izrādīties krietni vērtīgāki par pārāk piesardzīgu taupīšanos svētdienai.