Pirmajā sacensību dienā Biķernieku trasē “Ferratum World RX of Riga” ietvaros tika aizvadīts pilns sacensību posms FIA pasaules rallijkrosa čempionāta ieskaitē, kā arī pirmās divas kvalifikācijas kārtas Eiropas rallijkrosa čempionātā Supercar klasē.

Viens no rallijkrosa līdzjutēju favorītiem – norvēģis Andreass Bakerūds – šajā sezonā startē ar lietuviešu “ES Motorsport” komandas būvēto Škoda Fabia Supercar klases auto. Pēc pirmās dienas Eiropas čempionāta ieskaitē, neraugoties uz ne pārāk veiksmīgo otro kvalifikācijas braucienu, Bakerūds ieņem otro pozīciju.

Bakerūds cīņā ar konkurentu, Foto: Edgars Beļakovs / F1LV
Bakerūds cīņā ar konkurentu, Foto: Edgars Beļakovs / F1LV

Runājot par pirmo sacensību dienu Bakerūds stāsta: “Bija jautra diena, jau treniņos un pirmajā kvalifikācijā spējām braukt Pasaules RX apļa laikos. Ir ļoti jauki būt atpakaļ Rīgā, jo īpaši, kad spīd saulīte kā šodien. Otrajā kvalifikācijā pats pieļāvu kļūdu, nedaudz riskēju ar starta apgriezieniem un regulējumiem, un pēc tam jau, kad esi pēdējā vietā, šeit nav īpaši viegli apdzīt, arī konkurenti Eiropas čempionātā ir ļoti stipri. Varbūt vajadzēja braukt džokerī citā aplī, bet kopumā bija smags brauciens.”

Savukārt par galvenajiem uzdevumiem pirms rītdienas Bakerūds atzīst, ka jāpiestrādā pie startiem, kas galvassāpes sarūpē arī komandas biedram Jānim Baumanim: “Jāturpina strādāt pie startiem, jo izskatās, ka trasē esam ātrākā mašīnā, bet startos vēl nedaudz jāpieliek.”

Niklass Gronholms, Foto: Edgars Beļakovs / F1LV
Niklass Gronholms, Foto: Edgars Beļakovs / F1LV

Tikmēr pasaules čempionāta ieskaites uzvarētājs Niklass Gronholms pēc panākuma stāsta: “Sajūtas ir lieliskas, taču mazliet dīvainas, jo rītdien jābrauc atkal. Šis fināls nebija mans labākais brauciens. Vēl nāksies paskatīties atkārtojumu, lai saprastu, kas notika sākumā. Otrā kvalifikācija bija ķēpīga, bet kopumā šī bija ļoti laba diena. Pamazām sākam tuvoties saviem mērķiem. Izskatās, ka mums problēmas sagādā brīži, kad segums nav gluds. Agrāk, gluži pretēji, tas bija mūsu trumpis, taču ar jauno balstiekārtu labāk klājas trasēs ar augstu saķeri, par ko varam būt priecīgi. Esam daudz strādājuši pie mašīnas un esmu priecīgs, ka tas ir atmaksājies ar uzvaru.

Arī pērn šeit aizvadījām vienu no labākajām sacīkstēm tempa ziņā. Šī trase man laikam padodas labāk par citām. Nezinu, kas jādara, lai rīt atkārtotu panākumu. Uz regulējumu rēķina varbūt kādu sekundes desmitdaļu var iegūt, bet lielu lomu spēlē spēja sataupīt riepas. Manuprāt, labākā sagatavošanās rītdienai būs gardas vakariņas un kārtīgs miegs. Neko daudz nevajag mainīt,” tā Gronholms.

Niklass Gronholms, Foto: Edgars Beļakovs / F1LV
Niklass Gronholms, Foto: Edgars Beļakovs / F1LV