Jānis Baumanis, Foto: Edgars Beļakovs / F1LV
Jānis Baumanis, Foto: Edgars Beļakovs / F1LV

Pirmo sacensību dienu Biķernieku trasē notiekošajā FIA pasaules rallijkrosa čempionāta posmā “Ferratum World RX of Riga” noslēguši Eiropas čempionāta braucēji. Latvieši Jānis Baumanis un Edijs Ošs pēc pirmās dienas ieņem attiecīgi 5. un 16. vietu.

Pirmajā kvalifikācijas kārtā Jānim Baumanim padevās labs brauciens, tajā jau pēc starta iekārtojoties aiz sava komandas biedra Andreasa Bakerūda. Šādās pozīcijas arī abi lietuviešu “ES Motorsport” komandas braucēji finišēja, arī kvalifikācijas koplaikā tiekot pie pirmajām divām pozīcijām. Savukārt Edijs Ošs koplaikā uzrādīja 17. rezultātu.

Savukārt otrajā kvalifikācijā Baumanis trasē iekļuva pamatīgā kontaktcīņā, pēc kuras sestais rezultāts kvalifikācijas koplaikā, kamēr Ošam 16. rezultāts. Ātrāko laiku otrajā kvalifikācijas kārtā uzrādīja Fabiēns Pajē.

“F1LV

Pēc divām kvalifikācijas kārtām, pirms otrās sacensību dienas, vadībā ar 88 punktiem atrodas Pajē, kuram seko Bakerūds (86 punkti) un Andrea Duborgs (84 punkti). Baumanis iekrājis 83 punktus, kas dod piekto vietu, bet Ošam 55 punkti un 16. vieta. Latvietim līdz pusfinālu zonai pietrūkst 9 punkti.

Jānis Baumanis, Foto: Edgars Beļakovs / F1LV
Jānis Baumanis, Foto: Edgars Beļakovs / F1LV

Kā jau rallijkross, bez kontaktiem nav iespējams. Pirms starta var mēģināt sarunāt kaut ko, taču reti sanāk to īstenot un otrais brauciens nebija izņēmums. Vienīgais braucējs, kuru respektē, ir savs komandas biedrs. Pirmajā pagriezienā un pēc džokera apļa izejas bija diezgan lielas cīņas,” iespaidos dalās Jānis Baumanis.

Mums vēl jāatrod ātrums trasē, jo citus apļus tas ir labs, citus ne pārāk. Vajag atrast zelta vidusceļu, lai būtu laimīgs ar mašīnu un varētu nodoties braukšanai, nevis regulējumu meklējumiem. Pirmajā kvalifikācijā poļu sportists Topoļevskis ‘palīdzēja’ pielocīt riteni, līdz ar to mašīnas sajūtas bija krietni atšķirīgas, salīdzinot ar treniņiem. Vairākas reizes sanāca lietot rokasbremzi, kur to nevajadzētu izmantot. Biķernieku trasē nekad nav garlaicīgi – pagrieziens pēc pagrieziena un aplis tikai 50 sekundes, līdz ar to ir ko darīt gan pie stūres, gan pie datoriem, veicot analīzi. Sūdzēties nevar.

Edijs Ošs, Foto: Edgars Beļakovs / F1LV
Edijs Ošs, Foto: Edgars Beļakovs / F1LV

Treniņos nebija turbo spiediena. Galīgi nevarējām saprast, kas notiek ar mašīnu. Pietrūka jaudas, līdz ar to uz pirmo kvalifikāciju devāmies ar daudz nezināmajiem. Mašīnai ir savs līmenis, līdz ar to rezultāta izteiksmē netiekam nekur augstu. Otrajā kvalifikācijā jau gāja forši. Sanāca paspēkoties un izjust cīņas garšu, taču joprojām nevarējām tikt garām konkurentiem pat uz kļūdu rēķina,” pēc pirmās sacensību dienas skaidro Edijs Ošs.

Nedomāju, ka rīt varam veikt tik lielus uzlabojumus, lai atrastos, kur vēlamies. Protams, kaut ko pamainīsim, jo pats otrajā braucienā jutos labi, taču 3-4 sekundes nomest nav iespējams. Abi braucieni izdevās tīri. Pietrūkst vienīgi jaudas. Mašīnai šī ir pirmā sezona. Nacionālā čempionātā ir viens līmenis, taču šeit pavisam cits. Iekšēji jutu, ka būs labāk. Vēl neesam tikuši galā ar motora regulējumu problēmu.”

Rīt Eiropas čempionāta braucējiem priekšā vēl divi kvalifikācijas braucieni, kā arī pusfināli un fināli.