Foto: Alfa Romeo Racing

Formula 1 ir nežēlīgs ir sporta veids. Tajā atrodas vieta tikai 20 braucējiem. Ja 19 vietas jau aizņemtas, skaidrs, ka plūkšanās par atlikušo vakanci ir īpaši karstas. Šoreiz uzmanības centrā ir ‘Alfa Romeo’ sastāvs. Valteri Botass nomainīs savu tautieti Kimi Raikonenu, tikmēr skaidrības, kurš būs viņa komandas biedrs vēl nav.

Ķīnas nauda

Ilgāku laiku izskatījās, ka “Alfa Romeo” sastāvs būs ļoti harmonisks – Botass parūpēsies par pieredzi, bet ķīnietis Guanju Žou ienesīs jaunības dzirksti un naudu. Ar maku, kas ir tik biezs, lai ienestu vairāk kā miljons EUR par sacīksti, Žou izceļas uz pārējo jauno talantu fona. Snieguma ziņā viņam vēl ir kur pielikt – pērn ķīnietis tika uzskatīts par vienu no galvenajiem favorītiem uz Formula 2 titulu, taču sezonu noslēdza sestajā vietā, vēl aiz komandas biedra Kaluma Ailota. Šogad Žou kļuva par Āzijas F3 čempionu, bet F2 viņš kopvērtējumā atrodas otrajā vietā aiz debitanta Oskara Piastri.

Lai gan tāda kalibra braucēju kā Žou ar visiem papildus ‘bonusiem’ vairums komandu sagaidītu atplestām rokām, “Sauber” paši savā junioru sistēmā audzina supertalantu Teo Puršēru, kurš šogad kļuva par visu laiku jaunāko F2 sacīkšu uzvarētāju. Apzinājies situāciju, Žou nevēlās būt tikai aizvietotājs uz vienu gadu līdz Teo Puršērs būs nobriedis debijai, tādēļ vēlās ilgtermiņa kontraktu.

“F1LV

Ja vēl nesen tika baumots par divu gadu līgumu, tad pēc Šveices laikraksta “Blick” rīcībā esošās informācijas Žou ir gatavs parakstīt tikai 3 gadu līgumu. Tik ilgas sadarbības slēgšana ar debitantiem ir pamatīgs retums F1 aprindās, tomēr finansiālās problēmas nešaubīgi likušas par sevi runāt – “Alfa Romeo” šogad konstruktoru kausā atrodama priekšpēdējā vietā, turklāt galvenie konkurenti “Williams” un “Haas” šobrīd iepludina ļoti daudz līdzekļu savu komandu attīstībā.

Austrālijas supertalants

“Alfa Romeo” komandas vadītājam Frederikam Vasūram azotē gan varētu būt apslēpts viens trumpis – Oskars Piastri. Austrālietis pērn kļuva par F3 čempionu un šogad ir ceļā uz sasnieguma atkārtošanu F2 līmenī. Tāpat kā Žou, Piastri ir “Alpine” jauno braucēju akadēmijā, taču Vasūrs ir saglabājis labas attiecības ar savu bijušo darba devēju “Renault”.

Ņemot vērā Piastri talantu, “Alfa Romeo” varētu daļēji upurēt Žou sniegtās finansiālās priekšrocības snieguma vārdā, vai vismaz izmantot Piastri kā ieroci, lai neapmierinātu visas Žou prasības. Līdz šīm par F2 un F3 čempioniem debijas sezonā izdevies kļūt vienīgi Šarlam Leklēram un Džordžam Raselam.

Pārliecinātais itālis

Šai visā jauno braucēju burziņā otrajā plānā palicis komandas ilggadējais braucējs Antonio Džiovinaci. “Alfa Romeo” sastāvs nav mainījies jau trešo sezonu, turklāt šai laikā itālis ļoti bieži atradies priekšā savam titulētajam komandas biedram Kimi Raikonenam, it īpaši kvalifikācijās.

Viens no Džiovinaci galvenajiem trumpjiem ir saiknes ar “Ferrari”, taču no nākamās sezonas Maranello bāzētajai vienībai vairs nebūs teikšanas par “Alfa Romeo” sastāva izvēli, kas krietni apgrūtina Antonio Džiovinaci iespējas saglabāt savu vietu.

Ja godīgi, šobrīd vēlos koncentrēties tikai uz savas Formula 1 vietas saglabāšanu. Sliktākajā gadījumā sākšu domāt nākamgad. Šobrīd vēlos veltīt uzmanību tikai uz savu darbu F1 un savas vietas saglabāšanu šeit,” situāciju komentē Džiovinaci. “Vienīgā lieta, ko varu darīt, ir braukt un izcīnīt vairāk punktus, kā arī cerēt, ka ar to būs pietiekami.”