Kad Formula 1 notiek kas neparedzams, bieži uzvar nevis ātrākais braucējs vai jaudīgākā mašīna, bet gan tie, kas spēj visstraujāk adaptēties jaunajai videi. Pērn uz slidenā Turcijas asfalta “Mercedes” nebija pat tuvu līderiem tempa ziņā, taču meistarīga braukšana un pareizā riepu izvēle atnesa Hamiltonam uzvaru. Šoreiz apstākļi mainījušies, bet sacīkstes Stambulā jau otro gadu pēc kārtas iekļautas kalendārā.

Nereti uzskatīts par vienu no arhitekta Hermana Tilkes izcilākajiem projektiem, Turcijas GP savā īsajā pastāvēšanas periodā iemantoja daudz līdzjutēju mīlestību. Atgriešanās pērn radīja haotisku, taču ļoti aizraujošu posmu. Šoreiz apstākļiem vajadzētu būt ‘normālākiem’, tādēļ būs interesanti šādā vidē pasekot vairākām gaidāmām intrigām.

Buļļi baltā kreklā

Gluži kā šahā arī Turcijā gaidāms, ka par uzvaru cīnīsies baltie pret melnajiem. Ja “Mercedes” formulu jau otro gadu pēc kārtas rotā antirasismam veltīts krāsojums, tad “Red Bull” šonedēļ ietērpsies baltā krāsojumā, atzīmējot auglīgo sadarbību ar “Honda”. Japāņu koncerns sezonas izskaņā pametīs čempionātu, tomēr šai laikā viņu radītie dzinēji ir ievērojami progresējuši, salīdzinot ar pazemojošajiem centieniem atdzīvināt “McLaren-Honda” sadarbību.

“F1LV

No iepriekšējā posma Krievijā kā uzvarētājs aizbrauca Hamiltons, taču kā galvenais ieguvējs uzskatāms Verstapens. Pat pēc dzinēja maiņas mainīgajos apstākļos Vertsapens prata aizcīnīties līdz otrajai vietai, neļaujot Hamiltonam iekrāt lielāku parsvaru čempionāta kopvērtējumā. Tā kā Turcijas posms nav nevienā skalas galā no aerodinamiskajiem regulējumiem vai dzinēja prasībām, tad arī uz šo posmu bukmeikeri abu braucēju izredzes uz uzvaru vērtē ļoti līdzīgi.

Lai cik ļoti niknāks Valteri Botass būtu kļuvis pēc jaunumiem par “Mercedes” pamešanu sezonas izskaņā, lai cik ļoti Serhio Peress būtu spējis pielāgoties “Red Bull” formulas īpatnībām, abi braucēji turpina aizvadīt pagalam neizteiksmīgu sezonu un pat ar labākajām mašīnām čempionātā nav uzskatāmi par nopietniem kandidātiem uz uzvaru. Pēdējie posmi bijuši īpaši vāji abu ieročnesēju izpildījumā. Atgriežoties pie šaha terminoloģijas, šis ir mačs bez rokādēm. Abiem karaļiem jāatrod veids kā apvīt ap pirkstu pretinieku. Lai kā beigtos cīņa Turcijā, sezona vēl ir gara un mats netiks pieteikts.

Sarkanie vēlreiz no beigām

Aiz līderiem cīņu par trešo vietu konstruktoru kausā turpina “McLaren” un “Ferrari”. Pēdējos posmos iniciatīva bijusi britu pusē, taču uzlabojumi “Ferrari” dzinējam Krievijā bija redzami – Šarls Leklērs demonstrēja labāku tempu par Karlosu Saincu, kurš startēja ar vecās specifikācijas dzinēju. Šajā nedēļas nogalē arī spānis ticis pie jaunākā produkta. Tas, protams, nozīmē startu no beigām.

Lielu uzmanību būs jāpievērš Leklēram, kurš “Ferrari” potenciālu varēs apliecināt no kvalifikācijā izcīnītās pozīcijas. Uz Stambulu “McLaren” dodas ar tikai 17,5 punktu pārsvaru. Lando Norisa misēklis Soču lietū, iespējams, maksāja ne tikai pirmo uzvaru, bet arī radīja nopietnu triecienu komandu cīņā. Arī šo divu izcilo zīmolu sāncensība, visticamāk, turpināsies līdz pat sezonas pēdējām posmam, taču kuri gūs virsroku?

Grafiks: Pirelli

Viss jaunais ir labi aizmirsts vecais

Stabilu sniegumu visas sezonas garumā demonstrē arī “Alpine”. Fernando Alonso uzskata, ka sausā trasē viņiem pat būtu iespējas pacīnīties par Krievijas GP pjedestālu. Ja neskaita satriecošo panākumu Ungārijā, “Alpine” parasti nav uzmanības centrā, tomēr pēdējā laikā abi komandas braucēji sevi apliecina kā ļoti vērtīgus darbiniekus – četrās no pēdējām sešām sacīkstēm gan Fernando Alonso, gan Estebans Okons tika pie punktiem, bet sausā komanda palika vien sezonas atklāšanas sacīkstēs Bahreinā.

Turcijas GP atgriezās kalendārā pērn, līdz ar to Alonso šī būs pirmā pieredze Stambulas trasē kopš 2011. gada. Turcijas GP pirmajā uznācienā septiņos mēģinājumos Alonso uzvaras neguva, taču kāpa uz pjedestāla abās sezonās, kad kļuva par čempionu un pievienoja kolekcijai vēl divas trofejas 2007. un 2011. gadā. Ātri un daudzveidīgi līkumi ļaus Alonso vēlreiz izbaudīt braukšanu. Tieši šāda tipa trasēs viņa talants mēdz iemirdzēties visspožāk.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1LV (@f1_lv)

Ar atmiņām par slidotavu

Pērn asfalts bija tikko ieklāts un mašīnām bija ļoti grūti atrast saķeri. Vēlā rudens lietus aizskaloja arī to. Lai gan šī problēma esot novērsta, kādus izaicinājumus sagaida “Pirelli” riepas vēl pāragri spriest. Lietus iespējamība ir krietni mazāka kā pērn, taču nokrišņi var spēlēt lomu nedēļas nogales attīstībā.

Pērn situācijai vislabāk pielāgojās komanda, kas šosezon pazīstama zem “Aston Martin” nosaukuma. Lensam Strolam pat izdevās izcīnīt karjeras pirmo pole position. Krievijā abas zaļi krāsotās mašīnas saskārās, tādēļ attiecības komandas iekšienē var izrādīties mazliet saspīlētas. Abi braucēji izpleta savus elkoņus arī Moncā. Tā kā rezultātu izteiksmē vērojama lejupslīde, Turcijas posms būs pamatīgs psiholoģiskais pārbaudījs gan Lensam Strolam, gan Sebastianam Fetelam, kurš pērn uz pjedestāla kāpa tikai šai trasē.

Jaunā norma

Kad maisu atver, tad no tā sāk birt visādi labumi. “Williams” komanda ir mainījusies līdz nepazīšanai. Sacīkšu ātrumā vēl ir kur pielikt, taču kvalifikācijā arvien pārliecinošāk izskatās gan Džordžs Rasels, gan Nikolā Latifi. Divarpus gadus gaidītie punkti beidzot tika izcīnīti Ungārijā, tomēr līderu radītā ažiotāža atstāja Rasela finišus labāko desmitniekā Itālijā un Krievijā otrajā plānā.

Pēdējos piecos posmos Džordžs izcīnījis tikpat punktu, cik Serhio Peress “Red Bull” sastāvā! “Williams” attīstās pareizajā virzienā un tagad iekļūšana Q2, kā arī finišs priekšā “Alfa Romeo” braucējiem uzskatāma par normu, nevis svētkiem Frenka Viljamsa dibinātajai komandai.

Ar savām prognozēm par gaidāmo posmu padalies Formula 1 Fantasy līgas F1LV podkāsta klausītāju grupā! Grupas kods: 695aa5e42a.