Sodi par papildus jaudas agregātiem iejaukušies arī F1 titula cīņā. Abiem favorītiem Maksam Verstapenam un Luisam Hamiltonam šogad jau nācies izciest sodus par neiekļaušanos noteiktajos dzinēju skaita ierobežojumos. Daudzus skatītājus neapmierina esošie noteikumi, taču šobrīd spožas alternatīvas uz apvāršņa nav manāmas.

Sodu sistēma jaudas agregātu ziņā ir ļoti robusta. Mums ir jāizvairās no situācijām, kad jaudas agregāti efektīvi spēj darboties tikai pāris posmus. Ja noteikumi tiktu mainīti, piemēram, nesodot braucēju, bet atņemot punktus konstruktoriem, titula kandidāti tāpat visu laiku liktu jaunus dzinējus,” norāda “Mercedes” komandas vadītājs Toto Volfs.

Ja nonāksim pie labām alternatīvām, tās ir vērts izskatīt. Jauniem faniem varētu būt grūti saprast, kādēļ braucējs startē 5 vai 10 vietas zemāk par kvalifikācijā sasniegto vietu dzinēja maiņas dēļ, kas nav no paša braucēja atkarīga. Tas nav spīdoši, bet man šobrīd nav risinājumu.

“F1LV

Līdzīgās domās ir arī “McLaren” komandas vadītājs Andreass Seidls. “Protams, ka apzinos, ka šie sodi nav perfekti. Godīgi sakot, neredzu skaidru risinājumu. Ja trīs dzinēju vietā vienosimies par četriem, beigās izmantosim piecus, jo nodzīsim tos dzinējus, kas mums ir. Tas tikai parāda, ka rūpnīcas komandas strādā ļoti smagi tehniskajā ziņā, lai pieveiktu konkurentus. Tiek meklētas robežas, kas ir problēmu galvenais cēlonis. Mums vienkārši jāpieņem esošā situācija un jādzīvo tālāk.

“Red Bull” komandas vadītājs Kristians Horners tomēr aicina pārskatīt šobrīd spēkā esošos noteikumus. “Nekad neesmu bijis divu vai trīs dzinēju fans. Manuprāt, sezonas gaitā tāpat nāksies izmantot četrus. Mums ir jāizvērtē, raugoties nākotnē. Šobrīd notiek diskusijas par limita samazināšanu līdz diviem dzinējiem. Manuprāt, tā būtu kļūda. Balansam jābūt saprātīgam.