Luiss Hamiltons triumfēja Sanpaulu Grand Prix, neskatoties uz diskvalifikāciju no kvalfikācijas un sodu par dzinēja nomaiņu. Makss Verstapens, kurš vadīja lielāko sacīkstes daļu, finišēja otrais, kamēr Botass ieņēma trešo pjedestāla vietu, gūstot ‘Mercedes’ 1-3 finišu.

Ar lielisku startu no otrās starta pozīcijas Makss Verstapens pārņēma sacīkstes vadību jau pirmajā līkumā. Botass izvairoties no Verstapena manevra izbrauca ārpus trases robežām, kas ļāva arī otram ‘Red Bull’ apdzīt somu pirms trases ceturtā līkuma. Sacīkstes līderiem nedaudz aiz muguras, arī Lando Noriss veica lielisku startu un apdzina savu bijušo komandas biedru Sainsu, taču mēģinot iekārtoties nedaudz pa kreisi, abi saskārās un Norisa ‘McLaren’ tika pārdurta riepa.

Hamiltons tikmēr lieki netērēja laiku un jau otrā apļa sākumā ieņēma sesto pozīciju, apdzenot Sebastiana Fetela ‘Aston Martin’. Septiņkārtējais čempions savu uzbrukumu tur gan nebeidza, nākamajos divos apļos apdzina abus ‘Ferrari’ pilotus  un bija pietuvojies arī Botasam, kurš pēc komandas pavēlēm palaida britu garām, lai varētu uzsāktu medības pēc abiem ‘Red Bull’.

“F1LV

Sacīkste tika nedaudz neitralizēta desmitajā aplī. Juki Cunoda un Lanss Strols nesadalīja trases pirmo līkumu, japānieša ‘AlphaTauri’ sadūrās ar ‘Aston Martin’ sānu, un detaļu atliekas uz trases bija pietiekami daudz, lai tiktu izsaukta drošības mašīna.

Sacīkstei atsākoties, Luiss Hamiltons cieši sekoja Serhio Peresam, mēģinot apdzīt meksikāni, taču Mika Šumahera un Kimi Raikonena sadursmes rezultātā tika izsaukta virtuālā drošības mašīna. Zaļie karogi tika izkārti 14. aplī, un TOP 4 – abi ‘Red Bull’ un abi ‘Mercedes’ – ātri atrāvās no ‘Ferrari’ pilotiem. Hamiltons neatlaidīgi turpināja sekot Serhio Peresam, un 18. apļa sākumā apdzina ‘Red Bull’ ar DRS palīdzību, taču Peress atguva pozīciju taisnē starp trešo un ceturto līkumu. Hamiltons nākamajā aplī veica identisku manevru, un šoreiz, meksikānis vairs nespēja pietuvoties Hamiltonam caur nākamajiem līkumiem.

‘Mercedes’ apzinoties, ka Hamiltons ar savu uzbrukuma braucienu pietiekami nodeldējis riepas, iesauca britu boksos 26. aplī, tādā veidā veicot undercut. ‘RedBull’ saprotot situāciju, iesauca Verstapenu pēc riepu nomaiņas nākamajā aplī, taču ‘Mercedes’ stratēģija bija nostrādājusi – Hamiltons bija pietuvojies Verstapenam un atstatums starp abiem bija samazinājies līdz sekundei. Peress sekoja nīderlandieitm, un arī iebrauca boksos pēc savas pirmās riepu nomaiņas.

Sacīkstes trīsdesmitajā aplī tika izsaukta otrā virtuālā drošības mašīna – pēc sadursmes ar Cunodu, no Strola ‘Aston Martin’ sāka atdalīties detaļu lauskas. ‘Mercedes’ ar nelielu veiksmes faktoru, vēlreiz pārsteidza ‘Red Bull’, un iesauca Botasu boksos zem VSC, un atgriežoties trasē, somu pilots atradās priekšā Peresam.

Hamiltons, pārsteidzošā kārtā, bija spējīgs noturēties aiz Verstapena, neskatoties uz netīrā gaisa ietekmi, kas rodas ilglaicīgi kādam sekojot. Abi titula censoņi mainījās ar apļu laikiem turpmākos desmit apļus, taču Verstapens spēja noturēt Hamiltona ārpus DRS zonas. Brazīlijas augstās temperatūras gan veica savu, pat cietā sastāva riepas nespēja izturēt līdz sacīkstes beigām, un sekoja otrās riepu nomaiņas.

‘Red Bull’, baidoties no vēlviena ‘Mercedes’ undercut, iesauca Verstapenu boksos 40. apļa beigās. ‘Mercedes’ uz šo gan nereaģēja uzreiz, un Hamiltons otro riepu maiņu veica vien pēc 3 apļiem. Lai gan trases pozīcijas starp abiem nemainījās, brita ‘Mercedes’ bija svaigākas riepas, un Hamiltons to izmantoja. Sekoja vairāki ātrākie apļi no Hamiltona puses, un, nu atradās DRS zonā aiz Verstapena.

Iesākoties 48. aplim, Hamiltons vieca nelielu manevru pirms pirmā līkuma, uz, ko Vewrstapens reaģēja. Tas Hamiltonu nostādīja lieliskā pozīcijā, lai veiktu manevru taisnē starp trešo un ceturto līkumu. Ar atvērtu DRS, britu pilots bija pietiekami tuvu Verstapenam pirms ceturtā līkumā, un veica manevru pa ārējo trajektoriju. Līkuma izejā abi atrādās līdzās, taču Verstapens nespēja vairs pietiekami pagrizties, lai izņemtu līkumu, un abi izbrauca ārpus trases robežām. Lielu skādi tas neradīja, taču Verstapenam izdevās noturēt pozīciju. ‘Mercedes’ un Hamiltons par šādu iznākumu gan nebija priecīgi, taču FIA sacīkšu kontrole uzskatīja, ka incidents neprasīja tālāku izskatīšanu.

Hamiltons turpināja likt spiedienu, turoties cieši aiz muguras Verstapenam. Vienubrīd Hamiltons bija draudoši tuvu uz pirmās taisnes, un nīderlandietis sāka kustēties no vienas trases puses uz otru, par ko saņēma melnbaltā karoga brīdinājumu.

Ilgi gaidītais apdzīšanas manevrs notika sacīkstes 59. aplī – Hamiltons veica līdzīgu manevru kā pirms tam. Brits nedaudz pabīdijās pirms pirmā līkuma uz, ko Verstapens atkal reaģēja, un Hamiltons spēja noturēties pietiekami tuvu caur Sennas “S” līkumiem, lai apdzītu nīderlandieti pirms ceturtā līkuma, iegūstot sacīkstes vadību, kas pārvērtās uzvarā.

Serhio Peress finišēja ceturtais, kā arī pēc riepu nomaiņas priekšpēdējā aplī, ieguva ātrāko apli un papildus punktu. Meksikānim pāri finiša līnijai sekoja Šārls Leklērs un Karloss Sainss ar abiem ‘Ferrari’. Pjērs Gazlī kartējo reizi palika kā labākais no vidus ešalona braucējiem, finišējot septītais. ‘Alpine’ ieņēma astoto un devīto pozīciju, ar Fernando Alonso priekšā. Labāko desmitnieku noslēdza Lando Noriss.

Sacīksti līdz galam aizvadīt nespēja Daniels Rikiardo, kuru piemeklēja dzinēja problēmas, un Lenss Strols.

Sanpaulu Grand Prix – sacīksteImage