FIA sacīkšu kontrole atklājusi, ka tā neaplūkoja visus kameras leņķus pirms lēmuma par Verstapena-Hamiltona incidenta tālāku neizskatīšanu.
Luiss Hamiltons Sanpaulu Grand Prix 48. apļa sākumā pietuvojās Verstapenam līdz pussekundes attālumam, un ieguva DRS priekšrocības taisnē starp trešo un ceturto līkumu. Ar jaunu dzinēju un DRS palīdzību Hamiltons veica savu manevru, iekārtojās trases labajā pusē un mēģināja apdzīt Verastapenu pa ārējo trajektoriju. Verstapens aizsargājoties nedeva Hamiltonam vietu uz trases, kā rezultātā abi izbrauca ārpus trases.
That moment when we all held our breath on Sunday ?
No quarter given ⚔️#BrazilGP ?? #F1 pic.twitter.com/GrN72yzRCP
— Formula 1 (@F1) November 14, 2021
FIA sacīkšu kontrole šo incidentu atzīmēja izskatīšanai, taču vien pāris apļus vēlāk paziņoja, ka to tālāk neizskatīs un Verstapens netika sodīts. Šajā gadījumā svarīgs faktors bija, vai nīderlandietis centās izņemt līkumu, griežot stūri un tas notika netīšām, vai arī tomēr gājiens pa labi, uz Hamiltona pusi, bija tīšs. Parasti šādos gadījumos tiek aplūkoti ieraksti no kamerām, kas atrodas nedaudz virs pilotu galvām, lai izanalizētu pilota kustības ar stūri, taču šoreiz tie nebija pieejami.
“Priekšējās kameras, 360 grādu kameras, ir vairāki kameru leņķi, ko nesaņemam uzreiz, tie tiek lejupielādēti un apskatīsim tos pēc sacīkstes. Tie [ieraksti] vēl nav iegūti, taču esam tos pieprasījuši,” skaidroja FIA sacīkšu direktors Miahels Masī.
Tāpat arī Masī skaidroja, ka šajā gadījumā tiek pielietots let them race princips: “Nevajag aizmirst, ka mums pastāv arī let them race princips. Apskatot visus tobrīd mums pieejamos leņķus izlēmām, šeit tika pielietota ši filozofija. Ja skatās uz abu mašīnu trajektorijām, kur tās noķēra apeksu, kur tas atrodas. Fakts, ka abas mašīnas izbrauca ārpus trases limitiem, neviens nezaudēja pozīcijas vai tamlīdzīgi.”