Hamiltons pret Verstapenu. “Mercedes” pret “Red Bull”. Volfs pret Horneru. Šī Formula 1 sezona jau tā saturējusi vairāk drāmas kā jebkura Holivudā ražotā asa sižeta filma. Pamazām tuvojoties noslēgumam, laiks doties uz Lozailu. Kataras GP F1 kalendārā atrodams pirmoreiz, tomēr motošosejas faniem šī vieta ir labi pazīstama.

Pēc satriecošas uzvaras, sekojot diskvalifikācijai pirms sprinta brauciena Brazīlijā, cīņa par titulu ir saasinājusies, tomēr tā nebūt nav vienīgā intriga, kurai vērts pievērst uzmanību šonedēļ notiekošajā posmā.

Tuvo Austrumu šarms

“Liberty Media” ienāca F1 ar plāniem atjaunot sacīkstes fanu mīlētās teritorijās, nevis uzreiz traukties pēc naudas. Pagājuši pāris gadi un šobrīd līdzās tādām autosporta tradīcijām bagātām valstīm kā Bahreinai un Apvienotajiem Arābu Emirātiem starp Grand Prix rīkotājzemēm atrodamas arī Katara un Saūda Arābija. Atšķirībā no visām pārējām Tuvo Austrumu zemēm, kur sacīkšu trase tiek celta tieši F1 vajadzībām, Lozaila tika pabeigta jau 2004. gadā, kad tur notika MotoGP sacensības.

“F1LV

Kā Formula 1 mašīnas tajā uzvedīsies? Pirmās atsauksmes pie simulatoru stūres ir pozitīvas. Braucēji norāda, ka trase ir ātra, aizraujoša, ar garu taisni un lielu piespiedējspēku., kā arī ātriem pagriezieniem. Pjērs Gazlī to salīdzināja ar Mudžello, bet Lando Noriss norādīja, ka šeit izpaudīsies braucēju fiziskā gatavība.

“Pirelli” uz šo posmu sagatavojuši cietākos riepu sastāvus. Paredzams, ka tās dils samērā strauji un ar vienu pitstopu nepietiks, lai sasniegtu finišu. Dažās pagriezienu sērijās uz braucējiem iedarbosies vairāku G spēks, liekot sajusties kā Silverstonā vai Stambulā.

Foto: Pirelli

Cīņa līdz galam

Abi titula kandidāti atrodas pietiekami cieši, lai pat viena triumfs un otra izstāšanās vēl neko nenodrošinātu priekšlaicīgi. Verstapena rīcībā ir uzticams “Honda” dzinējs, kas pēc pāris tūkstošiem kilometru jaudas ziņā darbosies gluži kā jauns. Hamiltonam ir “Mercedes” primadonna – jaudas agregāts, kas ir ievērojami labāks uzreiz pēc izpakošanas, taču ātri vien zirgspēki aizrikšo prom.

Brazīlijā nebija jautājumu – trasē, kur apdzīšana ir tik viegla, 5 starta pozīciju sods par papildus jaudu ir pašsaprotams. Kataras GP vieš jautājumus. Vai jaudas zudums ir tik izteikts? Cik viegli būs veikt apdzīšanu? Pēdējos gados Moncā un Mehiko esam pieredzējuši, ka trasēs, kur nepieciešams piespiedējspēks, lai attīstītu lielāku ātrumu taisnēs, sekošana priekšējai mašīnai ir sarežģīta, tādēļ apdzīšana var izrādīties piņķerīgāka kā varētu šķist uz pirmo acu uzmetienu.

Ja sezonas pirmajos posmos katrs vīrs cīnījās par sevi, tad tagad turpina pieaugt komandas biedru loma. Gan Serhio Peress, gan Valteri Botass sezonas otrajā pusē demonstrē krietni labākus rezultātus. Ja kāda no vadošajām komandām tiks pie savas pirmās dubultuzvaras šosezon, tad atstatums starp abiem čempionāta līeriem mainīsies vismaz par 9 punktiem (Botass pirmais un Hamiltons otrais vai Peress pirmais un Verstapens otrais šobrīd uzskatāmi par neiespējamiem scenārijiem). Uz Kataru Verstapens dodas ar 14 punktu pārsvaru, tomēr, ņēmot vērā “Mercedes” iesniegumu pārskatī Verstapena un Hamiltona cīņu Interlagosā, Makss var zaudēt trīs ļoti vērtīgus punktus. Cīņas turpinās gan trasē, gan ārpus tās.

Iekšējais duelis

Pēc pēdējo posmu notikumiem gandrīz droši var teikt, ka “Ferrari” veikuši izšķirošo izrāvienu pret “McLaren”, lai nodrošinātu trešo vietu konstruktoru kausā. Arī Andreass Seidls faktiski jau pieņēmis zaudējumu. Tagad laiks iekšējo rēķinu kārtošanai.

Šarls Leklērs fantastiski apliecinājis savu talantu ik gadu. Ne velti “Ferrari” noslēdza ar viņu ilgtermiņa līgumu. Dažkārt ambiciozi manevri nav noveduši pie cerētā rezultāta, tomēr jaunības entuziasms ir piedodams. Šogad komandu papildināja Karloss Saincs. Tāpat kā citiem braucējiem, kuri šogad iekāpuši citas krāsas kombinezonā, arī Saincam bija vajadzīgs laiks, lai pierastu pie “Ferrari” formulas, tomēr viņam tas izdevās krietni ātrāk kā Rikjardo iekš “McLaren”.

Karlosa ātrums kombinācijā ar stabilitāti, finišējot katrā posmā, ir atnesis vēl vienu intrigu – kurš “Ferrari” braucējs šobrīd ir komandas pirmais numurs? Ja šogad tam nebūs izšķiroša nozīme, tad tuvākajos gados pie jauniem tehniskajiem noteikumiem iemantot vadības un darbinieku uzticību būs īpaši svarīgi. Komandas biedrs ir pirmā mēraukla. “Ferrari” gadījumā atstatums ir niecīgs – mērauklas vietā, iespējams, būš jāķeras pie lineāla vai bīdmēra. Šobrīd Leklēram ir 8,5 punktu pārsvars. Monegasks ir finišējis Top 5 pēdējos četros posmos. Rezultātiem augot, arī savstarpējās punktu svārstības kļūs arvien izteiktākas. Papildus tam, Leklēru no 5. vietā esošā Norisa šķir tikai 3 punkti.

Katram punktam ir nozīme

Kad trešā un ceturtā vieta faktiski sadalīta, laiks palūkoties pakāpi zemāk – “Alpine” un “AlphaTauri” komandas atrodas līdzsvarā. Abas līdz Kataras GP tikušas pie 112 punktiem. Koši zilajās formulās punktu sadalījums ir krietni līdzīgāks, toties “Red Bull” junioros vērojamas pozitīvas tendences.

Pēdējos posmos Juki Cunoda kļuvis ātrāks tieši kvalifikācijās, kas bijis viņa Ahileja papēdis. Par nelaimi, sacīkstēs japānis pamanās nonākt neīstā laikā, neīstā vietā. Ātras trases ar garām taisnēm būs piemērotākas “AlphaTauri” komandai. Alonso 20 gadu krātā pieredze palīdzēs trases izzināšanai, bet viņš šeit veicis tieši tikpat apļus cik Cunoda, Gazlī un Okons. Šo divu komandu cīņā nudien katram punktam būs nozīme.

Grafiks: FIA Formula One

Pēdējās izdevības

Tagad oficiāli zināms, ka sezonas beigās Formula 1 šķirsies no abiem “Alfa Romeo” braucējiem. Džiovinaci un Raikonenam atlikušas vairs tikai 3 sacīkstes, lai papildinātu savu punktu krājumu. Tas nav neiespējami. “Williams” Eiropā uzņemtā inerce ir zudusi, kamēr “Haas” debitanti sacīkšu apstākļos vēl nespēj izrādīt konkurenci. Visām trim komandām būs jācer uz veiksmīgu apstākļu sakritību, lai iekļūtu desmitniekā.

Viens no galvenajiem nezināmajiem būs laiks. Sacensības fiziski smagos apstākļos var raisīt kļūdas arī vadošo braucēju cīņās. Temperatūra var uzkāpt līdz pat +30 grādiem. Tā kā trase atrodas diezgan tuvu krastam, temperatūras svārstības nav tik izteiktas kā dziļāk tuksnesī, tomēr gaiss ir ļoti mitrs. MotoGP pat dažkārt novērota rasa, kas padara asfaltu mazliet mitru. Saulriets atveldzēs gaisu, tādēļ riepu un mašīnas uzvedības izzināšanā otrie treniņi būs krietni noderīgāki par pirmajiem.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1LV (@f1_lv)

Ar savām prognozēm par Kataras GP padalies Formula 1 Fantasy līgas F1LV podkāsta klausītāju grupā! Grupas kods: 695aa5e42a.