Moncas WRC aizraujošā titula cīņā pirmo dienu ar niecīgu pārsvaru noslēgusi “Toyota” ekipāža Elvins Evanss un Skots Martins. Kopvērtējuma līderis Sebastiens Ožjē no “Toyota” cieši aizmugurē, apņēmības pilns WRC ēru noslēgt uz augstākās nots. “Hyundai” beļģu pilots Tjērī Noivils trešais.
Jau otro gadu pēc kārtas pasaules čempiona tituls izšķiras sezonas pēdējā posmā starp Ožjē un Evansu. Abus sāncenšus šķir 17 punkti, bet 30 vēl ir pieejami. Un jau otro gadu pēc kārtas Pasaules rallija čempionāta sezonu noslēdz Moncas rallijs Itālijā. Rallijs iekļauj gan ceļus leģendārajā “Formula 1” trasē, gan arī līdzās esošajos kalnos.
Pustumsā un miglā ralliju ar ātrāko laiku atklāja čempionāta līderis Ožjē. Nākamajā ātrumposmā atspēlējās Evanss, taču līdz servisa parkam vēl divas uzvaras Ožjē kontā. Visos četros rīta ātrumposmos abi titula pretendenti bija pirmajās divās vietās, tāpēc starpība neizveidojās lielāka par 6,5 sekundēm.
Pēc pirmā servisa parka rallijs pārcēlās no kalnu ceļiem uz Moncas “Grand Prix” trasi. Evanss atkal uzstādīja ātrāko laiku, taču nelielas problēmas lika Ožjē zaudēt 5,7 sekundes un francūža pārsvars saruka līdz 0,8 sekundēm. Tikai sestajā ātrumposmā Noivilam beidzot izdevās pārspēt “Toyota” dueli, taču zīmīgāk – Evanss atkal bija ātrāks par Ožjē un izvirzījās rallija vadībā! Dienas noslēgumā Evanss atrada vēl papildus 0,1 sekundi un dienu noslēdza ar nieka 1,4 sekunžu pārsvaru pār savu titula konkurentu. Pēdējā ātrumposma uzvara spānim Dani Sordo.
Pēc sākotnējās cīņas ar savu “Hyundai” komandas biedru Sordo, vientuļā trešajā vietā dienu aizvadīja Noivils. Ļoti labu dienu piektajā vietā aizvadīja jaunais Zviedru talants Olivers Solbergs. Ar astoto vietu top klasē ir atgriezies soms Tēmu Suninens, taču šoreiz “Hyundai” sastāvā. Suninens uz Moncas WRC aizvieto igauņu pilotu Otu Tanaku. Dienu priekšlaicīgi noslēdza Adriens Furmo no “M-Sport”. Talantīgais francūzis trešajā ātrumposmā uzmeta kūleni, tobrīd esot sestajā pozīcijā.
“WRC 2” klasē cauru riepu un piedzīvoja čempions Andreass Mikelsens. Norvēģis arī zaudēja rallija līderpozīciju, taču dienu kā līderis noslēdza jaunais bolīvietis Marko Bulacija. Betona blokos ieskrēja krievu sportists Nikolajs Grjazins, taču mehāniķi spēja salabot “Škoda” spēkratu 15 minūtēs.