Luiss Hamiltons izlīdzina čempionāta punktus satriecošā un haotiskā Saūda Arābijas Grand Prix. Makss Verstapens finišēja otrais, kamēr trešo vietu par vien sekundes desmitdaļu ieguva Valtteri Botass ar otru ‘Mercedes’.
Gaismām izdziestot, abi ‘Mercedes’ no pirmās starta rindas izkustējās veiksmīgi, kā arī Makss Verstapens noturēja trešo pozīciju. Līderiem aiz muguras Serhio Perezs pirmajā līkumā sabloķēja priekšējās riepas, kas ļāva Šārlam Leklēram apdzīt meksikāni un ievietoties ceturtajā vietā.
Gandrīz visi no starta desmitnieka sacīksti sāka ar vidējā sastāva riepām, izņemot Lando Norisu, kura ‘McLaren’ bija mīkstā sastāva riepas. Lai gan pirmie desmit apļi nebija no aizraujošākajiem, turpinājumu Saūda Arābijas Grand Prix paredzēt nespēja neviens.
Miks Šumahers ar savu ‘Haas’ smagi avarēja desmitā apļa 22. līkumā, kas izsauca drošības mašīnu. Šis ir viens labākajiem momentiem sacīkstē, kad veikt riepu nomaiņu, jo zaudē salīdzinoši maz laika, ko arī izmantoja ‘Mercedes’ veicot dubulto pit-stopu – iesaucot gan Hamiltonu, gan Botasu pēc obligātās riepu nomaiņas. Valtteri Botass diezgan cieši sekoja Hamiltonam, un, lai veiksmīgi izdotos stratēģija bija ievērojami jāsamazina temps, kas, savukārt, izraisīja negācijas no Verstapena un ‘Red Bull’ komandas. ‘Red Bull’ izvēlējās pretēju stratēģiju abiem ‘Mercedes’, kas dāvāja Verstapenam sacīkstes vadību, taču vien pēc pāris pavadītiem apļiem aiz drošības mašīnas, sacīkšu kontrole nolēma izkārt sarkanos karogus un apstādināt sacīksti. Šī arī bija izdevība, ko gaidīja ‘Red Bull’ – zem sarkanā karoga drīkst mainīt riepas, kas ļāva Verstapenam iegūt bezmaksas pit-stopu.
Sacīkste tika atsākta ar stāvošu startu. Hamiltons, kurš, nu, bija otrajā starta pozīcijā, ieguva lielisku startu, un abi čempionāta līderi pirmajā līkumā atrādas līdzās viens otram. Verstapens sabloķēja priekšējās riepas un izbrauca ārpus pirmā līkuma, tādējādi “nogriežot” arī otro līkumu. Atgriežoties trasē Verstapens bija saglabājis sacīkstes vadību, kā arī Hamiltonu apdzina Okons. Trio – Verstapens, Okons un Hamiltons – turpināja cīnīties, taču Leklērs sadūrās ar Pereza ‘Red Bull’, un meksikānis ietriecās sienā. Abu izveidotajā haosa vidū arī Ņikita Mazepins ieskrēja Rasela ‘Williams’ aizmugurē. Tika izsaukts otrais sarkanais karogs vien 17. sacīkstes aplī.
Braucējiem atgriežoties boksu taisnē, ‘Mercedes’ uzskatīja, ka Verstapens sacīkstes vadību ieguvis nelegāli, kam arī piekrita FIA sacīkšu kontrole, un otrajā restartā Verstapenam bija jāievietojas trešajā pozīcijā, aiz Hamiltona. Sacīkste atsākās ar trešo stāvošo startu, taču šoreiz Verstapens guva labāku saķeri un veica lielisku manevru caur pirmā līkuma iekšmalu, tādā veidā apdzenot Hamiltonu, kā arī ieguva lielisku pozīciju trases otrajam līkumam, un atguva sacīkstes vadību no Okona. Nākamā apļa sākumā arī Hamiltons apdzina francūzi.
Vien pēc pāris apļiem Verstapens un Hamiltons no Okona bija atrāvušies jau par vairāk kā piecām sekundēm. Abi līderi mainījās ar ātrākajiem apļiem, taču 23. Aplī tika izsaukta virtuālā drošības mašīna – Sebastians Fetels sadūrās ar Juki Cunodu, par, ko japānietim tika piespriests piecu sekunžu sods. Sacīkstei atsākoties Hamiltons neatlaidās no Verstapena, lai gan bija uz cietāka sastāva riepām, spēja turēties 1-1,4 sekunžu attālumā. Pēc pāris apļiem sekoja arī otrā virtuālā drošības mašīna, Sebastians Fetels iekļuva jau savā otrajā sadursmē, šoreiz ar Kimi Raikonenu, un uz trases bija izkaisīti atlūzumi no vācieša ‘Aston Martin’.
Pēc zaļo karogu pacelšanas Hamiltons turpināja savu uzbrukumu, mēģinot tikt DRS aktivizēšanas attālumā aiz Verstapena, kas arī izdevās 36. Apļa beigās. Jau nākamā apļa sākumā Hamiltons veica savu manevru caur pirmā līkuma ārmalu, taču arī šoreiz Verstapens nepadevās un centās noturēt pozīciju. ‘Red Bull’ formula nedaudz saslīdēja un nīderlandietis noturēja pozīciju, taču bija spiests “nogriezt” līkumu.
Līdz apļa beigām komanda bija devusi norādījumus Verstapenam, ka jāpalaiž Hamiltons garām, ko arī nīderlandietis centās darīt starta/finiša taisnē. Brits gan negaidīja pēkšņu bremzēšanu un ietriecās Verstapena ‘Red Bull’ aizmugurē. Hamiltona ‘Mercedes’ bija zaudējis daļas no priekšējā antispārna, taču spēja turpināt sacīksti.
Verstapens palaida garām Hamiltonu starta taisnes sākumā, taču ar lielisku manevru caur pirmā līkuma iekšmalu atguva atpakaļ pozīciju. Uzvaras sajūta gan nebija ilga, jo vien pēc pāris līkumiem sacīkstes kontrole piesprieda 5 sekunžu sodu. Verstapena ‘Red Bull’ vidējā sastāva riepas sāka arī zaudēt saķeri, un Hamiltons veica arī manevru uz trases.
Otrs ‘Mercedes’, ar Botasu aiz stūres, sacīkstes beigās ievērojami uzņēma tempu. 40. aplī soms apdzina Rikiardo ‘McLaren’, un strauji tuvojās Okonam, kurš atradās pēdējā pjedestāla vietā. Botass noķēra Okonu pēdējā apļa pēdējā līkumā un ar DRS palīdzību apdzina francūzi tieši pirms finiša. Abus šķīra vien sekundes desmitdaļa.
Pēdējā sezonas sacīkste jau nākamnedēļ. Abi čempionāta līderi Abu Dabī Grand Prix ieies ar vienādu punktu skaitu.
Saūda Arābija Grand Prix – sacīkste