Ar neticamu 80. uzvaru karjerā par WRC rallija Montekarlo uzvarētāju kļuvisi Sebastiena Lēba un Mišelas Galmišas ekipāža no M-Sport Ford. Pēc sīvas cīņas otrajā vietā aktuālais čempions Sebastiens Ožjē un Bendžamins Veilass no Toyota, bet pirmie no regulārajiem braucējiem – Kreigs Brīns un Pols Neigls no M-Sport Ford.

WRC jeb Pasaules rallija čempionāta jubilejas 50. sezona sākās ar jubilejas 90. ralliju Montekarlo. Rallijs izvērtās neparasti sauss, taču ēnās esošie piesalušie ceļi pārbaudīja neviena vien braucēja modrību. Šis arī bija pirmais pārbaudījums jaunajām Rally 1 hibrīdpiedziņas automašīnām.

Sebastiens Ožjē
Sebastiens Ožjē

Pēc sestdienas līderis ar 21,1 sekundes pārsvaru bija Ožjē. Piektdienas līderis Lēbs svētdien atbildi parādā nepalika un uzvarēja jau dienas pirmo ātrumposmu. Nākamais ātrumposms bija ļoti slidens un tajā pirmo uzvaru jaunajam Hyundai i20 beidzot izcīnīja Tjērī Noivils. Beļģis bija pēdējais palikušais Hyundai braucējs, jo Tanaks pēc vakardienas izstāšanās tā arī neatgriezās, bet Olivers Solbergs, kurš visu ralliju sūdzējās par dūmiem salonā, vairs nejutās labi un tika pieņemts lēmums izstāties. Lēbs savukārt nobrauca piesardzīgi un 24,6 sekunžu deficīts līdz Ožjē jau likās nesadeldējams. Dienas trešais ātrumposms atkal visu sagrieza kājām gaisā. Pirmās divas vietas M-Sport braucējiem Lēbam un Grīnsmitam, taču Ožjē izjuka priekšējā kreisā riepa un čempions zaudēja 34,1 sekundi Lēbam! Tas nozīmēja 9,5 sekunžu pārsvaru veterānam Sebastienam Lēbam pirms pēdējā Powerstage ātrumposma.

Pēdējais Powerstage ātrumposms bija galvenā cerība uz punktiem vairākiem braucējiem. Pirmais uz ceļa lielisku laiku uzstādīja Elvins Evanss. Velsieti beidzot pārspēja komandas biedrs Kalle Rovanpera, kurš pirmajās divās dienās mocījās ar mašīnas regulējumiem, bet kopš sestdienas lidoja lieliskā ātrumā. Vēl vienā drāmā iesaistīts tika Ožjē. Francūzis nikns un savā stilā dominēja Powerstage, taču Ožjē veica pāragru startu un nopelnīja 10 sekunžu sodu, burtiski uzdāvinot uzvaru Lēbam ar 10,5 sekunžu starpību. Tas nozīmēja, ka rallija leģenda, deviņkārtējais pasaules čempions izcīnīja savu 80. uzvaru karjerā un astoto uzvaru Montekarlo, izlīdzinot Ožjē rekordu alpu kalnos. Turklāt Lēbam šī bija pirmā uzvara ārpus Citroen. Tāpat arī M-Sport turpina savu tradīciju uzvarēt katru reizi pirmajā rallijā ar jaunu mašīnu.

Tjērī Noivils
Tjērī Noivils izcīnīja Hyundai sezonas pirmo ātrumposma uzvaru.

WRC 2 klasē stabilu līderpozīciju noturēja Andreass Mikelsens un pērnais WRC 2 čempions sezonu sāka ar kārtējo uzvaru. Trešajā dienā otro vietu pārņēmušais jaunais čehs Ēriks Caiss arī noturēja savu pozīciju. Interesantāka bija cīņa par trešo pozīciju – dienas otrajā ātrumposmā riepas mainīt spiesti bija gan Gregors Monsters, gan Johans Rosels. Par divām vietām pacēlās Nikolajs Grjazins un krievu braucējs sezonu iesāka ar izcīnītu pjedestālu.

Kopvērtējumā no regulārajiem braucējiem, pateicoties Powerstage punktiem, šobrīd visaugstāk atrodas Kalle Rovanpera, divus punktus priekšā Kreigam Brīnam. Sezona turpināsies sniegotajā Zviedrijā. Tā būs lieliska iespēja revanšēties visiem Montekarlo neveiksminiekiem, jo, kā zināms, uz sniega pirmajām mašīnām ir liels ceļa tīrīšanas efekts. Tāpat izdevīgu ceļa pozīciju izmantot raudzīsies daļēju sezonu aizvadošais soms Esapeka Lapi. Kā viņiem ies, to varēsim uzzināt sākot ar 24. februāri!

Rallija rezultāti
Rallija rezultāti
Braucēju kopvērtējums
Braucēju kopvērtējums
Kontruktoru kauss
Kontruktoru kauss