Lieliski savu atvadu sezonu Formula E čempionātā iesākuši “Mercedes”. Rūpnīcas komandas braucēji Niks de Vrīss un Stofels Vandurns izcīnīja dubultuzvaru Dirijas ePrix pirmajā braucienā, bet otrajā satriecošs sniegums viņu klientu “Venturi” izpildījumā. Bijušā F1 braucēja Antonio Džiovinaci sniegums Formula E debijā nebija pārāk spožs.

Pirmais brauciens

Jaunais kvalifikācijas formāts nodrošināja pole position dueli pirmajam braucienam starp “Andretti” braucēju Džeiku Denisu un “Mercedes” pārstāvi Stofelu Vandurnu, kurš pusfinālā pieveica savu komandas biedru un pagājušās sezonas čempionu Niku de Vrīsu. Pirmā starta pozīcija nonāca Vandurnam, tomēr sacīkstēs vairāk mirdzēja de Vrīss.

Startā nīderlandietis no trešās pozīcijas apsteidza Denisu un turējās cieši aiz līdera Vandurna. Par nelaimi beļģu sportistam, viņam neizdevās precīzi izbraukt caur papildus jaudas aktivizācijas joslu. Tā rezultāta tika zaudēts laiks un vadību pārņēma de Vrīss, savu titula aizstāvēšanas sezonu sākot ar uzvaru, neraugoties uz treniņos piedzīvoto avāriju.

Cīņā par trešo vietu pēc pamatīgas savstarpējās bakstīšanās Deniss spēja izkarot trešo vietu priekšā Lotereram, kura “Porsche” pēdējos apļos zaudēja tempu. Līdz finišam Loterers bija izkritis ārpus punktu zonas. Ceturtais finišēja Sems Bērds ar “Jaguar”, pieveicot “Venturi” pārstāvjus di Grasi un Mortaru.

“Dragon Racing” sastāvā savā pirmajā Formula E sacīkstē Antonio Džiovinaci kvalificējās pēdējais un sacīkšu laikā tā arī nespēja pakāpties uz augšu. Viņš finišēja 20. vietā. Rūtoto karogu nesasniedza vienīgi pirmo apļu kontaktos nonākušie Olivers Roulands un Antonio Fēlikss da Kosta.

Otrais brauciens

Šķita, ka viss iet no rokas de Vrīsam, kad dienu vēlāk viņš turpināja ar uzvaru kvalifikācijā. Cīņā par pole position de Vrīss pieveica Mortaru ar 0,005 sekunžu rezervi. Startā vadošie braucēji pozīcijas saglabāja. Niks de Vrīss diktēja tempu. Viņam sekoja Mortara, di Grasi un “Envision” braucējs Robins Frinss. Pirmā uzbrukuma zonas aktivizēšana izmaiņas vietu izkārtojumā neieviesa, tomēr galvenie notikumi bija vēl tikai priekšā.

Pie papildus jaudas otro reizi di Grasi tika ātrāk par konkurentiem. Viņš apdzina Mortaru un metās virsū de Vrīsam. Abi vairākkārt sabakstījās, tomēr di Grasi spēja izkarot vietu priekšā. Apli vēlāk ar krietni tīrāku manevru uz otro pozīciju pakāpās di Grasi komandas biedrs Mortara. Zīmīgi, ka “Venturi” mašīnu jaudu nodrošina “Mercedes” ražojumi. Mortara atguva pozīciju pret di Grasi un pārņēma vadību.

Tālāk aizmugurē Frinss, uz brīdi piekāpies Lotereram, atguva pozīciju un apsteidza arī de Vrīsu. Pole position ieguvējs bija izkritis no labāko trijnieka un sāka uztraukties par aizmugurē esošo Žanu Ēriku Verņē. Francūzis veica apdzīšanas manevru, tomēr de Vrīss nebija gatavs piekāpties. Abi sadūrās. Verņē nosargāja pozīciju, kamēr de Vrīss zaudēja ātrumu un atkrita līdz 10. vietai.

Frinss paguva apsteigt di Grasi cīņā par otro vietu, bet Verņē piekāpās Lotereram un Denisam pirms sacensības priekšlaicīgi pārtrauca drošības mašīnas došanās trasē pēc Aleksa Simsa avārijas. Tā palika trasē līdz pēdējam aplim. Pēc neveiksmīgas kvalifikācijas līdz septītajai vietai spēja pakāpties de Vrīsa komandas biedrs Vandurns.

Arī šoreiz Džiovinaci nācās samierināties ar pēdējo vietu, tomēr arī Dans Tiktums savā Formula E debijā nespēja pozitīvi izcelties. Visspožāk no jaunajiem braucējiem sevi pierādīja amerikānis Olivers Askjū. Pēc vairākiem lieliskiem apdzīšānas manevriem, bijušais IndyCar braucējs pirmajā braucienā finišēja devītais, bet otrajā 12. vietā. Tiesa gan, viņa rīcībā ir ar “BMW” jaudu apveltītais “Andretti” spēkrats, kas Denisam ļauj cīnīties par vadošajām vietam.

Nākamais posms 12. februārī paredzēts Mehiko. Uz to kā kopvērtējuma līderis ar 33 punktiem dosies Mortara. Viņam seko de Vrīss (29), Vandurns (28), Deniss (25) un di Grasi (25).