Pēc katastrofāli vājā snieguma “Formula 1” jaunās sezonas atklāšanas posmā Bahreinā, no “McLaren” komandas tuvākajā nākotnē nevar gaidīt labākus rezultātus, paziņojis tās pilots Lando Noriss. Viņš atzīst, ka pieļautas būtiskas kļūdas jaunās mašīnas attīstīšanas procesā, ko ātri atrisināt neizdosies.

Šosezon “McLaren” cerēja uz labiem rezultātiem, sevišķi ņemot vērā pērn sasniegto progresu, kad pēc deviņu gadu pārtraukuma pat izdevās uzvarēt vienā no posmiem. Komanda cīnījās par trešo pozīciju Konstruktoru kausā, bet beigās palika ceturtā.

Arī testos Barselonā pirms šīs sezonas šķita, ka “McLaren” ir progresējusi, taču pēc tam izmēģinājumu braucienos Bahreinā radās nopietnas problēmas. Pēc tam tas atsaucās arī uz turpat notikušo čempionāta pirmo posmu. Ne Noriss, ne arī Daniels Rikjardo nepretendēja uz punktiem, finišu sasniedzot 14. un 15. vietā.

“Ļoti vienkārši – rezultāti atspoguļo to, kur mēs šobrīd esam,” bez ilūzijām atzīst Noriss. “Tagad mums pie tā vienkārši jāpierod. Pēdējo dažu sezonu laikā, protams, komandā bijušas cerības uz augstākiem sasniegumiem. Uz vajadzīgo brīdi mums vienkārši nav izdevies visu izdarīt pareizi. Esam kļūdījušies un atpaliekam ļoti tālu. Nevis mazliet, bet ļoti daudz. Mums jāsāk viss no sākuma un jāsaprot dažas lietas. Jau cenšamies atrast risinājumus, bet tas nenozīmē, ka nākamnedēļ būsim labāki. Galvenais tuvāko mēnešu laikā vajag saprast, kas notiek un, kā visu vērst par labu. Ikvienam ir jāsaprot, ka priekšā gaida sāpīgs laiks. Esam bijuši šādā situācijā jau pirms dažiem gadiem.”

Problēmas Bahreinas posmā bija visām trim komandām, kas izmanto “Mercedes” ražotos motorus. Jautāts par to, vai dzinējs ietekmēja “McLaren” mašīnu sniegumu, tostarp maksimālo ātrumu, Noriss atzina, ka “tas noteikti nepalīdzēja” būt ātrākiem. Tajā pašā laikā, ņemot vērā, ka “Mercedes” rūpnīcas piloti finišēja trešajā un ceturtajā vietā, tas liecina, ka “McLaren” lielākās problēmas ir ar pašu mašīnu, nevis jaudas agregātu.

“Mums ir lielas problēmas ar piespiedējspēku, līdz ar to mašīna ļoti slikti vadās,” saka Noriss. “Ar to ir grūti braukt un grūti iegūt optimālo riepu stāvokli. Kad trūkst piespiedējspēka, riepas vienkārši nevar dabūt ideālā darba stāvoklī. Vienā brīdī mašīna līkumā negriežas pietiekami labi, citkārt izslīd aizmugure, daudz kas notiek. Tā ir problēma. Mums jāpanāk, lai visas šīs nevēlamās lietas notiktu mazāk. Izklausās vienkārši, bet patiesībā to izprast ir ļoti grūti.”