Lai gan šī gada F1 tehniskie noteikumi bija veidoti arī ar mērķi uzlabot apdzīšanas iespējas, veterāns Fernando Alonso pēc sezonas pirmajām sacīkstēm secinājis, ka efekts nav nemaz tik labs. Estebans Okons tikmēr piebilst, ka šogad daudz mazāku efektu dod DRS sistēma.

Spriedumus varēs izdarīt pēc vairākiem posmiem

Bahreinas “Grand Prix” bija novērojamas vairākas aizraujošas cīņas, taču nebija arī tā, ka apdzīšanas notiktu viena pēc otras. “Alpine” komandas pilots Alonso, kurš finišēja devītais, secinājis, ka sekot citām mašīnām kļuvis daudz vieglāk, bet apdzīt aizvien ir grūti.

“Sekot pavisam noteikti kļuvis vieglāk,” stāsta Alonso. “To, ka tā būs, secinājām jau testos. Tomēr apdzīt aizvien nav tik viegli, kā tas izskatās TV ekrānā. Manuprāt, sacīkstēs visas apdzīšanas, ko redzējām, notika tāpēc, ka otra mašīna bija divas sekundes aplī ātrāka vai arī ar jaunākām riepām. Es panācu tādas mašīnas, par kurām biju pāris sekundes ātrāks un tās apdzīt man prasīja dažus līkumus. Un bija arī mašīnas, kas bija divas sekundes ātrākas par mani, un arī tās mani apdzina divu vai trīs līkumu laikā. Domāju, ka riepas aizvien ir būtisks faktors, nevis tas, ka var ciešāk sekot. Tomēr jāaizvada vēl dažas sacīkstes, lai varētu novērtēt skaidrāk.”

DRS efekts būtiski mazinājies

Otrs “Alpine” pilots Estebans Okons sasniedza septīto vietu, bet viņa secinājums ir tāds, ka šogad DRS sistēmai vairs nav tik liels efekts kā iepriekš.

“Patiesību sakot, DRS sistēma vairs nav tik efektīva, un arī braukšana aizvējā vairs nedod tādu labumu kā pirms tam,” viņš secina. “Apdzīt ir iespējams, šobrīd var sekot citām mašīnām daudz tuvāk, priekšā braucošais vairs tik ļoti neietekmē ātrumu, līdz ar to tas viss iet pareizā virzienā. Bet aizvēja efekts ir krietni mazinājies. Domāju, ka tās apdzīšanas, kas Bahreinā tika veiktas viegli, bija iespējamas atšķirīgā riepu stāvokļa dēļ.”

Riepas nav kļuvušas labākas

Savukārt “Mercedes” jaunais pilots Džordžs Rasels, komentējot to, kā mainījušās mašīnas šajā gadā, izsakās šādi: “Ja godīgi, es lielu atšķirību nejutu. Sekot citiem noteikti nav kļuvis grūtāk, bet Bahreinā tas nekad nav bijis viegli, jo šajā trasē ir tāds segums. Nešķiet arī, ka riepas būtu kļuvušas daudz labākas, jo aizvien tās daudzviet slīdēja. Tā kā mašīnas ir par 40 vai 50 kilogramiem smagākas, tas visu tikai padara grūtāku un braukšana noteikti nebija baudāma.”