Sapratusi to, ka ar “Ferrari” un “Red Bull” vienībām sacensties neizdosies, F1 sezonas pirmo posmu Bahreinā “Mercedes” komanda “pārvērtusi” par testiem. Sacensību laikā Lūiss Hamiltons un Džordžs Rasels izmēģināja braukšanu ar cietākajām pieejamajām riepām un tika secināts, ka ar tām jaunā W13 sacīkšu mašīna neuzvedas pārāk labi.
“Mercedes” komanda astoņus gadus pēc kārtas izcīnīja Konstruktoru kausu, bet šobrīd skaidri redzams, ka pagaidām nav tika ātra kā divas spēcīgākās vienības.
“Savā ziņā situācija bija jauna mums visiem, jo esam kaut kur starp trešo/ceturto un sesto vietu,” atzīst komandas vadītājs Toto Volfs. “Līdz ar to mēs varējām atļauties vairāk nodoties eksperimentēšanai, un eksperiments ar cietajām riepām bija tā vērts. Tā bija pavisam savādāka stratēģija nekā priekšā braucošajiem un, pavisam noteikti, tā nenostrādāja. Bet spējām veikt vairāk apļus pēc kārtas, vairāk kilometrus un iegūt vairāk zināšanas.”
Pēc “Red Bull” braucēju izstāšanās Hamiltons finišēja trešais, bet Rasels – ceturtais. Volfs gan uzsver, ka tas neparāda reālo situāciju šajā brīdī.
“Piektā un sestā vieta reāli atspoguļotu to, kur mēs šobrīd esam,” viņš saka. “Manuprāt, bijām konkurētspējīgi pirmos dažus apļus ar mīkstajām riepām. Spējām turēties līdzi vai pat bijām mazliet ātrāki kā daži piloti mums priekšā. Bet riepas mums nodila straujāk. Jebkurā gadījumā, šie reizē bija labi, noderīgi testi. Izmēģinājām cietās riepas, kas, acīmredzami, nebija pārāk labas. Ar tām zaudējām sekundi apli, un arī ar vidējā sastāva riepām īsti nespējām parādīt labu sniegumu. Bija daudz ko mācīties. Ir ļoti daudz jomas, kurās mums jāuzlabo sniegums, lai varētu cīnīties ar šī brīža ātrākajām komandām.”
Volfs arī norāda, ka šobrīd svarīgākais ir saprast, ko jādara, lai “atslēgtu” jaunās mašīnas potenciālu. Tas, viņaprāt, esot vēl būtiskāk nekā steigties ar jaunu aerodinamikas risinājumu ieviešanu. Tomēr līdz uzvarām vēl esot tāls ceļš ejams.
“Šobrīd, kad spēku samēri ir tādi kā šajās sacīkstēs, izskatās, ka uzvaras vēl ir ļoti, ļoti tālu priekšā, un šobrīd mēs vēl nevaram pretendēt uz tituliem,” atzīst Volfs. “Kad realitātē komanda ir trešā ātrākā, par uzvarām nevar domāt.”
Bahreinas “Grand Prix” sacensību ātrākie apļi:
Pilots | Mašīna | Apļa laiks | Atstatums | Aplis |
Charles LECLERC | Ferrari | 1:34.570 | 51. | |
Max VERSTAPPEN | Red Bull | 1:35.440 | +0.870 | 51. |
Carlos SAINZ | Ferrari | 1:35.740 | +1.170 | 52. |
Sergio PEREZ | Red Bull | 1:36.089 | +1.519 | 52. |
Lewis HAMILTON | Mercedes | 1:36.228 | +1.658 | 53. |
George RUSSELL | Mercedes | 1:36.302 | +1.732 | 56. |
Valtteri BOTTAS | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.599 | +2.029 | 53. |
Kevin MAGNUSSEN | Haas-Ferrari | 1:36.623 | +2.053 | 53. |
Guanyu ZHOU | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.685 | +2.115 | 39. |
Fernando ALONSO | Alpine-Renault | 1:36.733 | +2.163 | 44. |
Mick SCHUMACHER | Haas-Ferrari | 1:36.956 | +2.386 | 37. |
Lando NORRIS | McLaren-Mercedes | 1:36.988 | +2.418 | 51. |
Yuki TSUNODA | AlphaTauri-Red Bull | 1:37.104 | +2.534 | 53. |
Esteban OCON | Alpine-Renault | 1:37.110 | +2.540 | 53. |
Lance STROLL | Aston Martin–Mercedes | 1:37.146 | +2.576 | 49. |
Daniel RICCIARDO | McLaren-Mercedes | 1:37.261 | +2.691 | 50. |
Pierre GASLY | AlphaTauri-Red Bull | 1:37.324 | +2.754 | 34. |
Alexander ALBON | Williams-Mercedes | 1:37.355 | +2.785 | 50. |
Nico HULKENBERG | Aston Martin–Mercedes | 1:38.201 | +3.631 | 49. |
Nicholas LATIFI | Williams-Mercedes | 1:38.251 | +3.681 | 51. |