200 sacīkstes – tieši tik ilgi Alešam Espargaro bija jāgaida, lai pievienotos MotoGP uzvarētaju klubiņam. Sacīkstēs Argentīnā, kas gandrīz tika atceltas, spāņu veterāns prasmīgi pēdējos apļos pārņēma un noturēja vadību līdz finišam.
Tikai dažas dienas pirms MotoGP Argentīnas posma kļuva zināms, ka krava ar motocikliem ir aizkavējusies, pakļaujot riskam pasākuma norisi. Par piektdienu varēja aizmirst, tādēļ nedēļas nogale tika pārplānota, sestdienā aizvadot visus treniņus un kvalifikācijas katrā no trim klasēm.
Šāda notikumu attīstība spēlēja par labu japānim Takaaki Nakagami, kurš nedēļas sākumā saņēma pozitīvas Covid-19 testa analīzes, bet kravas problēmu dēļ paguva veikt pietiekami daudz negatīvu testu, lai neizlaistu nevienu sesiju. Zīmīgi, ka jau pirmajos treniņos Nakagami uzrādīja ātrāko apļa laiku.
Lielisku tempu visu nedēļas nogali demonstrēja “Aprilia” rūpnīcas komanda. Tas izpaudās arī rezultātos. Alešs Espargaro izcīnīja pole position, bet Maveriks Vinjaless kvalificējās piektais vēl aiz Horhes Martina, Luka Marini un Aleša brāļa Pola Espargaro, kura komandas biedrs Marks Markess šo posmu izlaiž diplopijas dēļ. Visi Argentīnas GP dalībnieki izvēlējās startēt ar cieto riepu priekšā (trase bija pamatīgi uzkarsusi) un mīksto aizmugurē.
Aleša Espargaro starts nebija pārāk izcils. Par līderi kļuva Martins, kamēr Pola Espargaro centieni izspraukties cauri pirmajā rindā startējušajiem nevainagojās panākumiem. Tālāk aizmugurē Alekss Rins pakāpās līdz piektajai vietai.
Martins un Alešs Espargaro iekrāja pārsvaru pret konkurentiem, kamēr Marini nespēja noturēt tempu un sāka zaudēt pozīcijas. Krietni sliktāk klājās pagājušā gada čempionam Fabio Kvartararo, kurš otrajā aplī noslīdēja līdz pat 13. pozīcijai. Sagaidījis kļūdu no Pola Espargaro puses, Rins pakāpās arī līdz trešajai pozīcijai.
Arī ceturtajā vietā jaunākais no brāļiem Espargaro neuzkavējās ilgi piedzīvotā kritiena dēļ. Uz sava motocikla nespēja noturēties arī Johans Zarko un Fabio di Džiantonio, bet tehniskas ķibeles piemeklēja “Yamaha” pārstāvjus Andrea Doviciozo un Franko Morbidelli.
Ilgāku laiku turējies cieši Martinam aizmugurē, Alešs Espargaro centās apliecināt, ka šodien ir ātraks. Pirmie divi apdzīšanas manevri nebija sekmīgi, bremzējot pārāk vēlu līkuma ieejā, tomēr piecus apļus pirms finiša Espargaro beidzot paveica cerēto. Martins turpināja turēties cieši aizmugurē, taču neko vairs nespēja izdarīt.
Alešs Espargaro ‘zaudēja’ savu rekordu kā MotoGP braucējs ar visvairāk startiem bez uzvarām. Šis bija pirmais panākums ne tikai viņam pašam, bet arī “Aprilia” rūpnīcai, pie tam Alešs nebija triumfējis arī abās mazāk jaudīgajās klasēs, kur debitēja jau tālajā 2004. gadā.
32 gadu vecumā Espargaro ne tikai sasniedzis ilgi cerēto sapni, bet arī nopietni pieteicis sevi kā vienu no kandidātiem uz MotoGP čempiona titulu, jo pirmajos trīs posmos nevienam braucējam nav izdevies uz pjedestāla kāpt vairāk kā vienu reizi. Ar 45 punktiem Alešs Espargaro tagad ir kopvērtējuma līderis. Pagājušā gada čempionam Kvartararo ir 35 punkti, kas viņam sniedz tikai piekto vietu aiz Breda Bindera (38 punkti), Enea Bastianini (36 punkti) un Aleksa Rina (36 punkti).
Plašo konkurenci MotoGP apliecina fakts, ka pēdējā pusotra gada laikā pie uzvarām tikuši visi seši ražotāji.
MotoGP – Argentīnas Grand Prix rezultāti
Vieta | Braucējs | Motocikls | Rezultāts | Punkti |
1 | Aleix Espargaro | Aprilia | 41’36.198 | 25 |
2 | Jorge Martin | Ducati | 0.807 | 20 |
3 | Alex Rins | Suzuki | 1.330 | 16 |
4 | Joan Mir | Suzuki | 1.831 | 13 |
5 | Francesco Bagnaia | Ducati | 5.840 | 11 |
6 | Brad Binder | KTM | 6.192 | 10 |
7 | Maverick Viñales | Aprilia | 6.540 | 9 |
8 | Fabio Quartararo | Yamaha | 10.215 | 8 |
9 | Marco Bezzecchi | Ducati | 12.622 | 7 |
10 | Enea Bastianini | Ducati | 12.987 | 6 |
11 | Luca Marini | Ducati | 13.962 | 5 |
12 | Takaaki Nakagami | Honda | 14.002 | 4 |
13 | Miguel Oliveira | KTM | 14.456 | 3 |
14 | Jack Miller | Ducati | 14.898 | 2 |
15 | Alex Marquez | Honda | 23.472 | 1 |
16 | Raúl Fernández | KTM | 25.862 | |
17 | Remy Gardner | KTM | 28.711 | |
18 | Darryn Binder | Yamaha | 28.784 | |
19 | Stefan Bradl | Honda | 31.943 | |
20 | Andrea Dovizioso | Yamaha | 3 apļi | |
Izst. | Fabio Di Giannantonio | Ducati | 3 apļi | |
Izst. | Pol Espargaro | Honda | 11 apļi | |
Izst. | Franco Morbidelli | Yamaha | 18 apļi | |
Izst. | Johann Zarco | Ducati | 20 apļi |