Visu četru ražotāju F1 motori šobrīd ir ar līdzīgu veiktspēju, paziņojis Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) formulu nodaļas vadītājs Nikolass Tombaziss.

Līdz ar šo sezonu ir spēkā F1 motoru attīstības iesaldēšana, kas ilgs līdz pat 2025. gada beigām. Līdz ar to, četru gadu garumā motorus uzlabot varēs vien ļoti minimāli un, ja kāds šobrīd būtu nonācis iedzinējos, to mainīt būtu ārkārtīgi grūti.

Pēc pirmajiem diviem šīs sezonas posmiem Bahreinā un Saūda Arābijā parādījušās bažas, ka problēmas varētu būt “Mercedes” motoriem. Visām trim komandām, kas tos izmanto, novērojams mazāks ātrums taisnēs. Tāpat pagaidām neviena no “Mercedes” nometnes komandām nav iesaistījusies cīņā par uzvarām.

Tombaziss apgalvo, ka “Mercedes”, “Ferrari”, “Renault” un arī “Red Bull Powertrains” motori pašlaik ir ar līdzīgu veiktspēju. Ja tā nebūtu, kādam no ražotājiem tiktu rasta iespēja tos uzlabot.

“Nevienam no četriem ražotājiem šobrīd nav problēmu, dzinēju veiktspēja ir līdzīga,” intervijā itāļu laikrakstam “La Gazzetta dello Sport” sacīja Tombaziss. “Kad diskutējām par dzinēju attīstības iesaldēšanu, vienojāmies, ka, ja kāds ražotājs nonāks grūtībās, pārējie izrādīs labo gribu un runāsim, kā problēmu novērst. Iespējams, tiktu ļauts veikt kādus attīstīšanas darbus. Tas nav neviena interesēs šos četrus gadus nostādīt kādu atpalicēja lomā.”

Tombaziss neslēpj, ka dzinēju attīstības apturēšana uz četriem gadiem bijis ne tas labākais solis. Tomēr izvairīties no tā nevarēja, ja ir plāns, lai 2026. gadā visi varētu startēt ar jaunajiem motoriem.

“Iesaldēt dzinēju attīstīšanu uz tik ilgu laiku, tas nav ideāls risinājums,” skaidro Tomaziss.  “Bet tas bija jādara, jo savādāk ražotājiem tas nebūtu ilgtspējīgs variants, veidot jaunos motorus, kas tiks ieviesti 2026. gadā, reizē turpinot attīstīt esošos.”