Pēc tehniskām ķibelēm bagātīga sezonas sākuma, “Red Bull” komanda pavērsa notikumus sev labvēlīgā gulsnē ar dubultuzvaru sacīkstēs Imolā, kamēr viņu galvenie konkurenti “Ferrari” nespēja realizēt ātruma potenciālu. Ielūkosimies posma statistikas vācelītē, lai noskaidrotu kādi interesanti fakti slēpjas zem nedēļas nogales kurā dominēja Verstapens!
#1 Verstapens Imolā sasniedza maksimālo punktu skaitu – 34 (25 par uzvaru, 8 par sprintu un 1 par ātrāko apli). Pērn trīs mēģinājumos nevienam neizdevās uzvarēt gan sprintā, gan vēlāk sacīkstēs. Vienīgi Luisam Hamiltonam izdevies gūt vairāk punktus vienā posmā – 2014. gadā sezonas pēdējā posmā Abū Dabī tika piešķirti dubultie punkti, līdz ar to Hamiltona uzvara bija 50 punktus vērta.
#2 Tā kā Verstapens uzvarēja no pole position ar ātrāko apli, atrodoties vadībā visu sacīkšu distanci, viņš sasniedza karjeras otro Grand Slam, paveicot to pašu, kas Šarlam Leklēram izdevās divas nedēļas iepriekš Austrālijā. Pēdējoreiz divi dažādi braucēji vienas sezonas laikā Grand Slam sasniedza tālajā 1979. gadā, kad Žakam Lafītam tas izdevās Interlagosā, bet Žilam Vilnēvam – Longbīčā.
#3 Red Bull svinības vēl saldākas padarīja Serhio Peresa finišs otrajā vietā. Kopš hibrīddzinēju ienākšanas 2014. gadā, šī bija tikai otrā dubultuzvara “Red Bull” pēc 2016. gada Malaizijas Grand Prix, kad Makss Verstapens atzina sava tā laika komandas biedra Daniela Rikjardo pārākumu. Šai tehniskajā ērā “Mercedes” izcīnījuši 53 dubultuzvaras, “Ferrari” – četras, “Red Bull” – divas, bet “McLaren” – vienu.
#4 Kopā ar “Red Bull” braucējiem uz pjedestāla kāpa Lando Noriss. “McLaren” komandai F1 sacīkstes Itālijā pēdējā laikā ir īpaši veiksmīgas. Lando izdevās finišēt trešajam Imolā arī pērn, kamēr Moncā viņš kopā ar Danielu Rikjardo atnesa komandai dubultuzvaru. Vēl gadu iepriekš Karloss Saincs ar “McLaren” Moncā finišēja otrais, līdz ar to Toskānas Grnad Prix Mudžello trasē 2020. gadā ir vienīgais no pēdējiem 5 posmiem Itālijā, kur “McLaren” braucēji nav tikuši uz pjedestāla.
#5 Uzreiz aiz pjedestāla pozīcijām palika Džordžs Rasels, kura cīņa Imolā ar Valteri Botasu šogad noslēdzās krietni mierīgāk kā gadu iepriekš, kad arī žūstoša trasē, braucot citās komandās abi piedzīvoja sadursmi. Rasels ir vienīgais braucējs, kurš šosezon visos četros posmos ticis labāko pieciniekā.
#6 Rasela rezultāts bija mierinājums “Mercedes” komandai pēc ļoti vaja snieguma. Pirmoreiz kopš 2012. gada Japānas Grand Prix “Mercedes” nespēja iekļut Q3 kaut ar vienu mašīnu. Iepriekšējā reizē, kad Hamiltons startēja no 14. vietas, viņam pārsteidzoši izdevās uzvarēt 2018. gada Vācijas Grand Prix. Šoreiz viņš pirmoreiz kopš 2013. gada Spānijas GP tiek apdzīts par apli un finišē ārpus punktiem.
#7 Īpaši neveiksmīga nedēļas nogale izvērtās F1 līdzjutējiem no Spānijas. Izstajās tikai divi braucēji, taču abi bija tautieši Fernando Alonso un Karloss Saincs. Šī sezona abiem sākusies ļoti neveiksmīgi – Alonso pēc virknes tehnisku ķibeļu guvis tikai divus no “Alpine” komandas 22 punktiem. Tikmēr Saincs pēdējos divos posmos kopā veicis tikai 1 apli sacīkšu režīmā. Pērn Saincs bija stabilākais braucējs, veicot 1294 no 1297 sacīkšu apļiem. Veiktās sacīkšu distances rādītajā no tiem, kas braukuši visus posmus, Alonso un Saincs ir divās pēdējās vietās.
#8 Haotiskajā kvalifikācijā tika pārsists pušu 2016. gada Ungārijas GP un 2021. gada Azerbaidžānas GP rekords, kad sarkanie karogi kvalifikācijā tika izkārti četras reizes. Vispirms Q1 sesiju nācās apturēt Albona bremžu sprādziena dēļ. Q2 notikumu gaitu apturēja Sainca avārija. Tikmēr lietainajos apstākļos Q3 sesijā vispirms izslīdēja Magnusens, tad izplūdes sistēma pievīla Botasu, bet visbeidzot izslīdēja arī Noriss. Neraugoties uz sarkano karogu izraisīšanu, Magnusens izcīnīja 4. vietu, kas ir “Haas” komandas visu laiku labākais rezultāts kvalifikācijās.
#9 Pietika ar četriem posmiem, lai visas desmit komandas gūtu punktus. Kas tāds pēdējoreiz tika piedzīvots 2018. gadā. Tiesa gan, toreiz “Racing Point” pārņēma “Force India” komandu sezonas vidū, līdz ar to šīs vienības gūtie punkti līdz vasaras pārtraukumam netika skaitīti konstruktoru kausa ietvaros. Senākā pagātnē vērts izcelt 2009. gadu. Tad punkti tika piešķirti tikai Top 8 braucējiem, tomēr pēc mūsdienu skaitīšanas sistēmas visas komandas tiktu punktos jau pirmajos divos posmos.
#10 Makss Verstapens pēc šī posma izcīnījis vairāk uzvaru kā Kimi Raikonens (22:21). “Red Bull” līderim izdevās apsteigt somu sportistu arī apļos sacīkšu vadībā (1308:1305). Raikonenam joprojām ir krietni vairāk pjedestalu, taču Verstapens ar 62 finišiem Top 3 šai rādītājā ielauzies labāko desmitniekā. Hamiltona rekords (183 pjedestāli) vēl kādu laiku būs drošībā. Šosezon četrās sacīkstēs Makss divreiz uzvarējis, divreiz izstājies. Tikmēr tieši Imolas trasē šī viņam bija otrā uzvara 3 startos, kamēr pirmais mēģinājums 2020. gadā beidzās drošības joslā ar cauru riepu. Gan Imolā, gan 2022. gadā uz Verstapenu var attiecināt frāzi – “visu vai neko”.