Vairums Formula 1 līdzjutēju cer uz tīru cīņu bez kārtējās tiesnešu iejaukšanās. F2 sacīkstēs tiesnešiem ir vēl vairāk darba, par ko lielā mērā jāpateicas Amorī Kordīlam, kura rīcība pirmajos trīs posmos gandrīz novedusi pie tā, ka jāizskata tāda iespēja kā braucēja diskvalifikācija.

19 gadus vecais beļģis Amorī Kordīls šosezon pievienojās “Van Amersfoort Racing” Formula 2 komandai. Tas drīzāk paveikts pateicoties dāsniem sponsoriem un ģimenes būvniecības firmas atbalstam, jo rezultāti trasē neko labu neliecina. Pēc Spānijas F4 titula 2018. gadā, kur pilnu sezonu brauca tikai seši dalībnieki, sekoja divas sezonas bez pjedestāliem Formula Renault Eurocup un gads bez punktiem Formula 3 čempionātā.

Sezonas atklāšanas posmā Bahreinā Kordīls pamanījās divreiz pārsniegt atļauto ātrumu boksos, par pirmo pārkāpumu saņemot 5 sekunžu sodu, bet atkārtota 60 km/h neievērošana rezultējās ar 10 sekunžu sodu. Tiesneši nolēma apžēlot beļģu brauceju un nepiešķirt soda punktus. Līdzīgi kā F1 čempionātā 12 soda punkti rezultētos diskvalifikācijā uz nākamajām sacensībām.

Pēc nedēļas Formula 2 saime devās uz Saūda Arābiju, kur vienā paņēmienā Kordīls tika pie četriem soda punktiem. Pēc konkurenta Logana Sardženta avārijas kvalifikācijā sākotnēji tika plivināti dubultie dzeltenie karogi, bet drīz vien sesija tika apturēta. Kordīls, ignorējot karogus, pabrauca garām notikuma vietai krietni lielākā ātrumā, vēlāk tiesnešiem skaidrojot, ka neuzmanības un komandas komunikācijas trūkuma dēļ karogus nav pamanījis. Tas maksāja ne tikai 4 soda punktus, bet arī 10 starta pozīcijas. Sacīkstēs viņš pie sodiem netika, jo sprintā avarēja jau otrajā aplī, kā rezultātā galveno sacīksti izlaida.

Tomēr šie sodi nobāl uz Imolas fona. Acque Minerali pagriezienā Kordīls sacīkšu laikā sešas reizes neievēroja trases robežas. Ceturtais pārkāpums rezultējās 5 sekunžu sodā ar 1 soda punktu, kam sekoja divreiz skarbāks sods par piekto pārkāpumu un 2 soda punkti ar drive-through sodu par sesto reizi.

Ar to vien Kordīls sapelnīja piecus soda punktus, nonākot 3 soda punktu attālumā no diskvalifikācijas. Tā kā visi soda punkti sapelnīti pāris nedēļu laikā beļģu braucējam būs jātēlo paraugpuika visu atlikušo sezonu. Priekšā vēl 10 posmi…

Kordīla problēmas gan nebeidzās Acque Minerali pagriezienā. 10 sekunžu stop & go sods tika piešķirts par iebraukšanu boksu celiņā ar 99 km/h ātrumu atļauto 60 km/h vietā. Braucējs vēlāk skaidroja, ka pie boksu celiņa ieejas vairs nebija atrodama ātruma ierobežojuma plāksne, kā rezultātā viņš pieņēma otro balto līniju par ātruma ierobežojuma sakšanās vietu, lai gan patiesībā tā bija jau pirmā. Plāksni pirms tam notrieca Rojs Nisanī, avarējot īsi pirms boksu celiņa ieejas.

Dodoties boksos, lai izciestu sodu par iespaidīgo ātruma pārsniegšanu, Kordīls sasniedza 63 km/h ātrumu, par ko viņa rezultātam tika pieskaitītas vēl 5 sekundes. Tiesneši saglabāja konsekvenci un arī šai posmā soda punktus par ātruma pārkāpumiem boksos nepiešķīra.

Visi šie sodi fiksēti galvenajā sacīkstē, jo sprintā viņš avarēja ceļā uz savu starta vietu vēl pirms iesildīšanās apļa.

Diskvalifikācija no vesela posma F2 ir ļoti reta parādība, tomēr, šādi turpinot, Kordīla gadījumā tā izskatās neizbēgama. Lai gan kopvērtējumā “Van Amersfoort Racing” braucējs ir pēdējais, viņa temps patiesībā nebūt nav tik bezcerīgs kā manīts dažu spīdekļu izpildījumā pirms pāris gadiem, tomēr šāda braucēja atrašanās soļa attālumā no F1 noteikti aizlikusi kāju priekšā desmitiem krietni talantīgāku jaunekļu.