“Mercedes” vienība šobrīd strādā pie W18 modeļa uzlabojumiem, kas varētu būt gatavi jau uz nākamajām sacīkstēm Maiami. Luiss Hamiltons tikmēr atzinis kļūdīšanos savos izteikumos pirms sezonas, kad apgalvoja, ka viņa komanda nemēdz kaut ko izdarīt nepareizi.
Uzlabojumi jau top
Lai gan pēc pirmajiem četriem F1 posmiem “Mercedes” ierindojas trešajā pozīcijā Konstruktoru kausā, realitātē komandai ir nopietnas problēmas ar jauno auto. Tas ne vien nav gana ātrs, lai ļautu cīnīties par uzvarām, bet arī izceļas ar būtiskām “delfinēšanas” problēmām. Luiss Hamiltons Imolas trasē tā visa rezultātā pat nespēja iesaistīties cīņā par punktiem, lai gan Džordžs Rasels pamanījās finišēt ceturtais.
“Mēs apzināmies, kur šobrīd atrodamies un, cik mums ir jāatgūst, lai būtu tur, kur gribam būt,” sacīja “Mercedes” galvenais inženieris Endrjū Šolins. “Kā komanda, mēs ļoti koncentrējamies uz šo inženieriskā rakstura izaicinājumu, un tas ir ļoti interesants izaicinājums. Problēmas, ko piedzīvojam, mums ir neiepazītas, un mums tās jāizprot. Rūpnīcā tam tiek veltīta milzīga enerģija, un dienu pēc dienas mēs virzāmies uz priekšu, iemācāmies vairāk par to. Iespējams, jau uz posmu Maiami ieviesīsim dažus jauninājumus un, cerams, tas dos norādes, vai ejam pareizajā virzienā. Neceram, ka to izdosies atrisināt vienā dienā.”
Hamiltons gaida “gaismu tuneļa galā”
Hamiltons, kurš kopš 2014. gada tikai divas reizes čempionātā palicis otrais, bet pārējās reizes uzvarējis, šobrīd kopvērtējumā ieņem vien septīto vietu. Lai gan jau pirms sezonas notikušajos testos bija redzams, ka “Mercedes” vienībai ir problēmas, toreiz brits bija ļoti optimistiski noskaņots. Tagad viņš atzīst, ka kļūdījās.
“Kad bijām Barselonā, man vaicāja, kas notiks, ja mēs būsim kļūdījušies? Un es teicu, ka tas nenotiks, jo mēs nemēdzam lietas izdarīt nepareizi, esam taču pasaules čempioni,” saka Hamiltons. “Bet fakts ir tāds, ka mēs tomēr varam kļūdīties.”
Jautāts par to, vai mašīna pašos pamatos sākta būvēt kļūdaini, Hamiltons sacīja: “Es nevaru pateikt, vai tā ir kļūdaina, vai koncepts ir nepareizs, jo neesmu aerodinamikas speciālists. Kādā brīdī mēs labāk sapratīsim, tas tā ir vai nav. Varbūt brīdī, kad novērsīsim delfinēšanu, būsim atklājuši tās lielo potenciālu.”
Hamiltons gan atzīst, ka visi turpina meklēt risinājumus, neskatoties uz šī brīža atmosfēru, un cer, ka vienā brīdī viss mainīsies uz labo pusi.
“Tas, ko tagad darām – mēs strādājam galvu nepaceldami,” viņš saka. “Ja kāds no mums nokrīt, mēs paļaujamies uz komandas biedriem, ka tie palīdzēs piecelties. Mēs neesam ne tuvu tur, kur gribam būt, bet turpinām cīnīties, turpinām strādāt tik smagi, cik vien spējam un ceram, ka pēkšņi ieraudzīsim gaismu tuneļa galā.”
“Mercedes” komandas panākumi kopš atgriešanās F1 čempionātā:
Sezona | Piloti | Uzvaras | Vieta* |
2010 | Rosbergs/Šūmahers | – | 4. |
2011 | Rosbergs/Šūmahers | – | 4. |
2012 | Rosbergs/Šūmahers | 1 | 5. |
2013 | Hamiltons/Rosbergs | 3 | 2. |
2014 | Hamiltons/Rosbergs | 16 | 1. |
2015 | Hamiltons/Rosbergs | 16 | 1. |
2016 | Hamiltons/Rosbergs | 19 | 1. |
2017 | Hamiltons/Botass | 12 | 1. |
2018 | Hamiltons/Botass | 11 | 1. |
2019 | Hamiltons/Botass | 15 | 1. |
2020 | Hamiltons/Botass | 13 | 1. |
2021 | Hamiltons/Botass | 9 | 1. |
*Konstruktoru kausā