“Formula E” čempionāta rīkotāji šodien Monako prezentēja nākamās paaudzes sacīkšu mašīnu “Gen3”, kuras dizaina aprises esot aizgūtas no iznīcinātāju lidmašīnām.
Jaunie sacīkšu spēkrati pirmo reizi tiks izmantoti nākamajā “Formula E” sezonā, kas startēs šī gada beigās. Tie veidoti tā, lai būtu īpaši pielāgoti sacensībām ielu trasēs, kur pamatā arī notiek visi čempionāta posmi.
Lai gan kopējais detaļu skaits šīm mašīnām esot lielāks, tās būs īsākas un par 60 kilogramiem vieglākas, kam būtu jāuzlabo iespējas aizvadīt vēl ciešākas cīņas šaurās trasēs.
Galvenais jaunums ir uzlabotā jauda – jaunās paaudzes elektriskais motors, kas izvietots auto aizmugurē, spējīgs ģenerēt 350kW uz aizmugurējo asi, un reģenerācijas apstākļos darbosies kopā ar standarta 250kw jaunas motoru, kas uzstādīts priekšā. Līdz ar to “Gen3” formula kopumā spēs attīstīt pat 600kW. Tiek ziņots, ka aptuveni 40% sacīkstēm paredzētās jaudas sastāvēs no trasē iegūtās enerģijas.
“Formula E” arī uzmanību vērsusi uz ilgtspējīgu materiālu izmantošanu “Gen3” automašīnas konstrukcijā, tostarp linu un pārstrādātu oglekļa šķiedru, kas izmantota virsbūvē.
No nākamās sezonas arī nomainīsies riepu piegādātājs, kompānijas “Michelin” vietā nākot “Hankook”. Riepas būs dabai draudzīgākas, jo vairāk par ceturtdaļu no tajās izmantotajiem ražošanas materiāliem sastādīs dabiskais kaučuks un pārstrādātā šķiedra. Savukārt jaunie “Williams Advanced Engineering” ražojuma akumulatori pēc to kalpošanas beigām būs pārstrādājami.
Šī brīža “Gen2” mašīnas tiek izmantotas kopš 2020. gada.