F1 sacīkšu mašīnas uzlabojumi, ko “Mercedes” vienība sarūpējusi uz posmu Maiami trasē, pirmajos treniņbraucienos sevi ir attaisnojuši, atzinis čempionvienības galvenais inženieris Endrjū Šolins.

Sevišķi labi izskatījās Džordžs Rasels, kurš pirmajā treniņā mazāk par 0.1 sekundi zaudēja Šarlam Leklēram, bet otrajā sesijā jau bija ātrākais, atstājot “Ferrari” braucēju otrajā pozīcijā. Lūiss Hamiltons ieņēma astoto un ceturto vietu.

Maiami trase piemērota “Mercedes” mašīnām

Šolins pagaidām nevēlas izdarīt galīgo spriedumu par uzlabojumu efektivitāti. Vēl nav saprotams, cik lielu labumu dod jaunā trase, kas acīm redzot ir labāk piemērota “Mercedes” spēkratiem, nekā dažas citas, kurās šogad posmi jau aizvadīti.

Jautāts, vai veiktie uzlabojumi ir ļāvuši sasniegt progresu, Šolins sacīja: “Tā mēs neteiksim, bet šis bija iepriecinošs nedēļas nogales sākums. Mēs visu laiku esam centušies atbrīvoties no mašīnas svara, kas līdz šim aizvien bija pārāk liels. Imolā arī cīnījāmies ar riepu uzsilšanas problēmu, bet šeit tām ir tendence pārkarst. Es nezinu, vai tā ir lieta, kas mūs novirzījusi pareizajā virzienā.”

“Delfinēšana” ir mazinājusies

Jaunajā Maiami trasē, kur šogad F1 posms notiek pirmo reizi, bija redzams, ka ne vien “Mercedes”, bet arī citas mašīnas mazāk cieš no kratīšanās.

“Delfinēšana joprojām ir, bet tā ir mazāka,” skaidro Šolins. “Dodoties no vienas trases uz citu, kratīšanās intensivitāte atšķiras, un mēs joprojām īsti nesaprotam, kāpēc. Piemēram, Džidā bija sliktāk nekā Bahreinā, un mēs aizvien mēģinām šo bildi salikt kopā. Šeit izskatās, ka viss darbojas labi, un tā vairs nav tāda problēma kā Imolā. Tomēr tur mums bija tikai viens treniņš, lai saregulētu mašīnu, kas nenāca mums par labu, jo šobrīd mūsu mašīnu noregulēt nav viegli.”

Jaunie antispārni ir vieglāki

Lai gan “Mercedes W13” modelis aizvien ir virs minimālā pieļaujamā svara, jaunie antispārni, kas sarūpēti uz šo posmu, ļāvuši tuvoties mērķim.

“Vispārīgi skaidrojot, aerodinamiskajai pretestībai tagad ir lielāks piespiedējspēks, un šis aizmugurējais antispārns ir daudz efektīvāks par iepriekšējo,” stāsta Šolins. “Trasēs, ar mazāku aerodinamisko pretestību, mēs savu antispārnu samazinājām, bet šie ir veidoti šeit nepieciešamajam piespiedējspēkam. Antispārnus uzlabojot, cenšamies tos padarīt vieglākus, un tas palīdz samazināt mašīnas kopējo svaru.”

Šolins ieskicē komandas mērķus kvalifikācijai: “Iekļūšana trešajā kārtā ir minimālais uzdevums.”