“Formula 1” piloti uzskata, ka Maiami trases sienai izejā no 13. līkuma, kurā treniņbraucienos ietriecās Karloss Saincs un Estebans Okons, būtu jābūt aprīkotai ar triecienus absorbējošo “Tecpro” barjeru. Sportisti arī kritizējuši Starptautisko Automobiļu federāciju (FIA) par viņu pausto rekomendāciju ignorēšanu.
“Alpine” pilots Okons avarēja trešajā treniņsesijā un rezultātā arī bija spiests drošības nolūkos doties uz slimnīcu, lai pārliecinātos par veselības stāvokli. Šobrīd “Formulā 1” pastāv īpašs signāls, kas iedarbojas pie noteiktas trieciena spēka. Tādos gadījumos, pat, ja pilots jūtas labi, ārsta apmeklējums ir obligāts.
“Tas, kas nav pieņemami, ir fakts, ka tas bija 51G spēcīgs trieciens, lai gan tam nevajadzētu būt tik lielam,” saka Okons. “Tas nenotika tikai ar vienu mašīnu. Karloss arī par to sūdzējās sacīkšu direktoram, bet nekas netika darīts. Naktī notika diskusijas. Karloss teica, ka trieciens bijis daudz lielāks, nekā tam tur vajadzētu būt. Manā gadījumā bija sajūta, ka trieciens ir milzīgs. Ja godīgi, iespējams, tā bija lielākā avārija manā karjerā. FIA vajadzētu vairāk rūpēties par mūsu drošību. Labi, ka pēc notikušā mēs abi varam piedalīties sacīkstēs.”
Okons uzskata, ka FIA nepietiekoši ieklausījusies pilotu viedoklī: “Ja tāda kalibra profesionāls autosportists kā Karloss, kurš startē “Ferrari” komandā, saka kaut ko tādu, domāju, ka, kā minimums, to būtu nepieciešams apsvērt, un darīt visu, lai nepieciešamās izmaiņas veiktu.”
Saincs avāriju tajā pašā vietā piedzīvoja piektdien notikušajā treniņā. Viņa domas par to, ka trieciens bijis neatbilstoši smags, ir tādas pašas kā Okonam.
“Es atvainojos par kritiku, bet pateicu FIA, ka manai avārijai, kas notika, kad braucu ar otro pārnesumu, nevajadzēja būt tik smagai,” atklāj Saincs. “Vēl šodien mans kakls sāp. Teicu, lai viņi tur uzliek “Tecpro” barjeru, jo citādi tā ir ļoti cieta betona siena. Estebans arī tur avarēja un esmu drošs, ka arī viņš sajuta to pašu. Šī ir viena no tām lietām, ko es nekad nespēšu saprast.”
Lai gan Lando Noriss neavarēja, viņš ir vienisprātis, ka FIA vajadzētu vairāk ieklausīties pilotos: “Kā braucēji, bieži vien mēs labāk par FIA zinām, kur pastāv riski. Jums šad un tad būtu mūsos jāieklausās. Pēc Karlosa avārijas sniedzām savas rekomendācijas, bet FIA nereaģēja. Tas nav pareizi.”
FIA pārstāvji apsekoja avāriju vietu, bet secināja, ka izmaiņas veikt nav nepieciešams.
“Mašīnām tika nodarīti bojājumi, bet tas nav iemesls, kāpēc mēs izmantojam “Tecpro”,” paskaidroja FIA preses pārstāvis.
Esteban Ocon lors de son crash en FP3 a reçu un choc à 51G.#F1 #MiamiGP 🇺🇸 pic.twitter.com/fAOonZONpL
— Off Track (@OffTrack_FR) May 7, 2022