Apdzīšana cīņā par uzvaru, vadības maiņa, drošības mašīna un mēģinājumi atgūt pozīciju -kaislības abu sezonas spožāko braucēju vidū Maiami netrūka, taču šoreiz pievērsīsimies tam, kādi interesanti ieraksti pēc posma nonāca F1 statistikā.
#1 Lai gan Maksam Verstapenam ir tikai 24 gadi, šī bija jau 23. uzvara viņa F1 karjerā. Šai rādītājā “Red Bull” braucējs panāca 2016. gada pasaules čempionu Niko Rosbergu, kā arī savas dzīvesbiedres Kellijas Pikē tēvu Nelsonu. Tagad Verstapenam pietrūkst tikai viena uzvara, lai panāktu pieckārtejo čempionu Huanu Manuelu Fanhio. Divu uzvaru attālumā ir tādas leģendas kā Nikijs Lauda un Džims Klārks.
#2 Maiami kļuva par 28. trasi, kurā Makss Verstapens kāpis uz goda pjedestāla, daudzveidības ziņā apsteidzot Mihaelu Šūmaheru, Fernando Alonso un Valteri Botasu. Tikai trim braucējiem izdevies pjedestāla ceremoniju baudīt vairāk trasēs – Luisam Hamiltonam (35), Alenam Prostam (30) un Kimi Raikonenam (29).
#3 Sezonas pirmajos piecos posmos Verstapens 3 reizes uzvarējis, bet 2 reizes izstājies, kā rezultātā kopvērtējumā viņš ir 19 punktus aiz Šarla Leklēra. Tikai sešas reizes F1 vēsturē braucējs, kurš uzvar 3 no pirmajiem 5 posmiem nav kļuvis par čempionu – Hamiltons pērn, Senna 1989. gadā, Prosts gadu pirms tam, Lauda 1976. gadā, Fitipaldi 1973. gadā un Džims Klarks 1964. gadā. Visi šie seši braucēji līdz savai ‘neveiksmīgajai’ sezonai jau bija vismaz reizi kļuvuši par čempioniem, tāpat kā Makss Verstapens.
#4 Lai uzvarētu Verstapenam nācās apsteigt abus “Ferrari” braucējus. Pēdējoreiz sarkani krāsotās mašīnas pirmo starta rindu aizņēma 2019. gada Meksikas GP. Interesanti, ka arī toreiz, tāpat kā svētdien Maiami, “Ferrari” nespēja kvalifikācijas dubultuzvaru pārvērst panākumā sacīkstēs. “Ferrari” komanda savā pastāvēšanas vēsturē 81. reizi izbaudīja situāciju, kad viņu braucēji startē no pirmās un otrās pozīcijas. “Mercedes” tas izdevies par vienu reizi biežāk. Otrā starta pozīcija bija Karlosa Sainca atkārtots karjeras rekords, ko pirmoreiz viņš sasniedza pērn Sočos.
#5 Turpinot par ‘sarkanajiem’, Alekss Albons sasniedza, savu sezonas labāko rezultātu, izcīnot divus punktus par 9. vietu. Uz Maiami Alekss ieradās ar koši sarkani krāsotiem matiem. Viņa skaidrojums – pirmoreiz sarkani mati tika nokrāsoti uz Austrālija, kad tika gūts 1. punkts, bet, krāsai izbalējot, blāvāki palika arī rezultāti, jo Imolā “Williams” braucējs finišēja 11. vietā. 3 punkti pēdējos 3 posmos sasniegti, neraugoties, ka katrā no tiem Albons startēja no 3 pēdējām starta vietām.
#6 Uzreiz aiz Albona finišēja Lenss Strols, gūstot punktu otro posmu pēc kārtas, neraugoties uz startu no boksu celiņa. Strols ir finišējis katrā no pēdējiem 8 posmiem ne reizi nepaliekot zemāk par 13. vietu. Tas vēl izdevies vienīgi Luisam Hamiltonam un Šarlam Leklēram.
#7 Finišu neizdevās sasniegt Lando Norisam. Viņš piedzīvoja tikai otro izstāšanos pēdējo 33 posmu laikā (iepriekšējā – pirmā apļa sadursme pērn Ungārijā). Līdz ar to pilnu sacīkšu distanci visos piecos posmos šogad veikuši vienīgi Šarls Leklērs un Džordžs Rasels.
#8 Diez ko labāk neklājās otram “McLaren” braucējam Danielam Rikjardo, kurš palika bez punktiem. Piedaloties 215 F1 sacīkstēs viņš panācis savu tautieti Marku Vēberu un pēc nākamā posma Spānijā Rikjardo kļūs par pieredzējušāko austrālieti F1 vēsturē. Abu braucēju karjerās var vilkt vairākas paralēles, tomēr statistika ir labvēlīgāka Vēberam (9:8 uzvarās, 13:3 pole position, 19:16 ātrākajos apļos, 42:32 goda pjedestālos, 611:340 apļos vadībā). Abiem karjeras labākais rezultāts ir 3. vieta – Vēbers to kopvērtējumā ieguva 2010., 2011. un 2013. gadā, bet Rikjardo 2014. un 2016. gadā.
#9 Lai gan ilggadējais “Mercedes” otrais pilots Valteri Botass pametis konstruktoru kausa ieguvējus un pievienojies pērnā gada otrai vājākajai komandai, sezonas pirmajos piecos posmos viņš pieveicis bijušo komandas biedru Luisu Hamiltonu kvalifikācijās 3 reizes. Kopvērtējumā Botass ir astotajā vietā, 6 punktus aiz Hamiltona. Piecos kopā pavadītajos gados “Mercedes” Valteri nekad pēc 5 posmiem nebija tik kopvērtējumā tik tuvu Hamiltonam kā šogad. Pērn šai brīdī abus šķīra 54 punkti…
2022 #MiamiGP 🇺🇸 Timelapse#F1 #Formula1 pic.twitter.com/Hq32SymnaS
— F1Visualized (@f1visualized) May 9, 2022
#10 Maiami kļuva par 52. Grand Prix F1 vēsturē. ASV tagad Formula 1 sacensības notikušas 11 dažādās trasēs. Neviena cita valsts nevar lepoties ar tādu daudzveidību. F1 atgriezās Amerikā 2012. gadā ar sacīkstēm Ostinā. Kopš tā laika visas jaunās trases atrodamas Eirāzijas kontinentā: Soči (2014), Baku (2016), Mudžello (2020), Portimao (2020), Lozaila (2021) un Džida (2021), tāpat kā visas 10 trases, kas papildināja F1 kalendāru pirms Ostinas no 1997. līdz 2011. gadam.