Kamēr konkurenti šonedēļ uz Spānijas F1 posmu savas mašīnas ir uzlabojuši, amerikāņu komanda “Haas” izvēlējusies citu ceļu. Pagaidām tā turpinās startēt ar tādām pašām mašīnām, kādas tika izmantotas iepriekšējos posmos, bet apjomīgus uzlabojumus sola vien uz sacensībām Francijā.
Vairums komandu tieši Barselonas trasē sarūpējušas pirmos nozīmīgos uzlabojumus saviem 2022. gada spēkratiem. Kevins Matgnusens un Miks Šūmahers pie ātrākām mašīnām savukārt tiks vien 24. jūlijā Pola Rikāra trasē, kur norisināsies jau sezonas 12. posms. Pirms tam vēl jāaizvada sacīkstes Spānijā, Monako, Azerbaidžānā, Kanādā, Lielbritānijā un Austrijā.
“Man nav ne jausmas, ko grasās ieviest pārējie,” sacīja “Haas” komandas vadītājs Ginters Šteiners. “Ja es to zinātu, tad būtu ļoti gudrs čalis. Mums ir savs plāns, un mēs zinām, kāpēc tas ir tāds. Turamies pie sava plāna un neskrienam pakaļ citiem.”
Lai gan uzlabojumi vēl jāgaida visai ilgi, Šteiners atklāj, ka tie skars faktiski visu VF-22 modeli: “Jūs to varēsiet redzēt, kad mēs ieviesīsim šos uzlabojumus, jo tie būs it visā. Nevar gan teikt, ka uzlabots būs pilnīgi viss, tas būtu pārspīlēti, bet uzlabojumu pakete būs liela. Nebūs tā, ka būsim tikai pārveidojuši dažus aerodinamikas elementus.”
Būs interesanti pavērot, kā šis atšķirīgais uzlabojumu veikšanas plāns ietekmēs komandas sniegumu šajā nedēļas nogalē. Šteiners uzskata, ka labus rezultātus var parādīt arī ar tagadējo mašīnu.
“Es domāju, ka nevajadzētu notikt nekam sāpīgam, citādi mēs būtu izdomājuši, ka uzlabojumi jāievieš ātrāk,” saka Šteiners. “Kā teicu, tas bija izsvērts lēmums. Domāju, ka ar to mašīnu, kas mums ir, varam iegūt pietiekoši daudz. Un tāpat vēlreiz atkārtoju, ka nezinu, ko būs ieviesuši citi. Daudz tiek ziņots par lieliem uzlabojumiem, bet es nezinu, cik labi tie būs. Runa nav tikai par uzlabojumiem, bet arī to, kā tu saproti mašīnu. Arī mašīnas kratīšanās problēma – ja tā ir, tu esi lēns. Ja to atrisini, kļūsti ātrs, un ne vienmēr tie ir ieviestie uzlabojumi. Tikpat labi, tie var būt regulējumi, kas palīdz to novērst.”
Šteiners arī atzīst, ka, kamēr lielās komandas smalki plāno, kā sadalīt veicamos darbus, lai nepārsniegtu sezonā atļauto tēriņu summu, “Haas” nākas domāt, kā iztērēt mazāk: “Mēs nedomājam par budžeta griestiem, mums ir jādomā par budžetu.”