Šķiet problēmas Barselonā piemeklēja gandrīz visus vadošos braucējus, arī uzvarētājs Makss Verstapens nebija to tām pasargāts. Ieskatīsimies posma norisē no statistikas prizmas – vairāki fakti par Spānijas GP dramatisko notikumu dēļ šoreiz palika otrajā plānā.

#1 Makss Verstapens izcīnīja karjeras 24. uzvaru, šai rādītājā noķerot pieckārtējo čempionu Huanu Manuelu Fanhio. Verstapenam tagad ir par vienu uzvaru vairāk kā viņa draudzenes tēvam Nelsonam Pikē. Šī bija tikai otrā reize, kad viņš uzvarējis 3 sacīkstes pēc kārtas. No aktīvajiem braucējiem tik gara sērija izdevusies Luisam Hamiltonam, Fernando Alonso un Sebastianam Fetelam.

#2 Ceļu uz uzvaru Verstapenam atviegloja Šarla Leklēra izstāšanās. Zīmīgi, ka ar 16. numuru braucošajam Leklēram šis bija 16. starts no pirmās rindas, bet ar 33. numuru braucošais Verstapens no pirmās rindas startēja 33. reizi.

#3 Šarls Leklērs un Guanju Žou bija vienīgie braucēji, kuri izstājās no Spānijas GP izcīņas. Jau ceturto gadu pēc kārtas Barselonā izstājas ne vairāk kā divi braucēji. Pirms diviem gadiem Leklērs bija vienīgais braucējs, kurš nesasniedza finišu.

Grafiks: Pirelli

#4 Otram “Ferrari” braucējam Karlosam Saincam, neraugoties uz izslīdēšanu pirmajos apļos, izdevās saglabāt savu sēriju, gūstot punktus katrā no astoņiem mājas posmiem, kuros viņš ir piedalījies. Ceturtā vieta bija Sainca labākais rezultāts Barselonā. Iepriekšējos septiņus gadus Karloss finišēja ne augstāk par sesto, bet ne zemāk par devīto vietu.

#5 Līdz ar Leklēra izstāšanos Džordžs Rasels kļuvis par vienīgo braucēju, kurš visos sešos šīs sezonas posmos guvis punktus un vienīgo, kurš veicis pilnu sacīkšu distanci katrā no tiem. Tā kā Hamiltons arī šogad nav piedzīvojis izstāšanos, “Mercedes” ir vienīgā komanda, kas ar abām mašīnām finišējusi katrā posmā. “Ferrari” ir skalas otrā galā, veicot vismazāk sacīkšu apļus šosezon starp visām desmit komandām.

#6 Rasela finišs 3. vietā palīdzēja “Mercedes” sasniegt 250. goda pjedestālu kopš vienības atgriešanās F1 čempionātā 2010. gadā. Šai laika periodā “Mercedes” ir kausiem bagātākā komanda, jo “Red Bull” kopš 2010. gada guvusi 194 pjedestālus, bet “Ferrari” – 157. Šos 250 pjedestālus “Mercedes” komandai palīdzējuši sasniegt pieci braucēji: Hamiltons (134), Botass (58), Rosbergs (55), Rasels (2) un Šūmahers (1).

Grafiks: Pirelli

#7 Pjedestāls Barselonā šogad izskatījās mazliet citādāks kā ierasts. Pirmkārt, tas tika veidots trases konfigurācijas formā. Otrkārt, šoreiz uz tā kāpa citi braucēji kā ierasts. Iepriekšējās četras reizes Spānijā Hamiltons uzvarēja, bet Botass ar Verstapenu sadalīja otro un trešo pakāpienu. Arī šoreiz šie trīs braucēji demonstrēja lielisku sniegumu – Verstapens uzvarēja, Hamiltons atguvās pēc pirmā apļa avārijas, finišējot 5. vietā un saņemot dienas braucēja balvu, bet Botass vēl 10 apļus pirms finiša bija ceturtais, kas būtu atkārtots “Alfa Romeo” komandas rekords kopš atgriešanās F1. Arī sestā vieta finišā sniedz vērtīgus punktus cīņā ar “Alpine” par 5. vietu konstruktoru kausā.

#8 Sacīkšu laikā tā arī neradās vajadzība pēc braucēju ātruma ierobežošanas. Šī bija pirmā sacīkste 2022. gada sezonā, kad netiek izmantota drošības mašīna. Pēdējoreiz ne parastā, ne virtuālā drošības mašīna nebija vajadzīga pērn Amerikas posmā. Tas nozīmē, ka 10 Grand Prix pēc kārtas braucējiem bija iespēja ‘atvilkt elpu’ kaut uz mirkli.

Grafiks: FIA Formula One

#9 Miks Šūmahers pirmoreiz karjerā iekļuva kvalifikācijas trešajā kārtā. Starts no desmitās pozīcijas ir viņa atkārtots rekords. Imolā Miks kvalificējās 12. vietā, bet divas pozīcijas ieguva sprintā. Neraugoties uz to, ka pirmajā aplī viņam izdevās pakāpties uz sesto vietu, Šūmahers 27 karjeras posmos joprojām nav guvis punktus. Garākā karjera starp braucējiem, kuri nekad neguva punktus bija Lukam Badoeram (51 posms; 1993-1996, 1999, 2009). Viņa laikā gan punktus piešķīra Top 6 braucējiem. Visvairāk posmus bez finiša Top 10 aizvadījis Šarls Piks (39 posmi; 2012-2013).

#10 Pirmoreiz Grand Prix nedēļas nogalē pie F1 stūres sēdās braucējs no Baltijas valstīm. Katrai komandai vismaz divreiz sezonas laikā jāizmanto jaunie braucēji ar minimālu vai bez F1 sacīkšu pieredzes. “Red Bull” deva izdevību Juri Vipam. Cits igaunis Marko Asmers reiz strādāja par “BMW Sauber” testpilotu, taču līdz iespējai braukt sacīkšu nedēļas nogalē netika. Formula 2 čempionātā Vipam katastrofāla nedēļas nogale – pēc 2. vietas kvalifikācijā sekoja izslīdēšana sprintā un neveiksmīga stratēģija, problēmas boksos un vājš starts, kas liedza pacīnīties par punktiem.