Slavenības ir atrodamas arī Ostinā, šaurums Azerbaidžānā, glamūrs Tuvajos Austrumos, ielu trase Singapūrā, tradīcijas Silverstonā, bet jahtu piestātne Maiami. Tomēr tikai un vienīgi Monako GP šos elementus savij kopā kā neviens cits posms, turklāt šogad vietējiem ir īpaši lielas cerības, ka Šarls Leklērs beidzot lauzīs neveiksmju sēriju…
Leklēra lāsts
Ar ko lai sāk? 2017. gadā, vēl braucot F2, Šarls Leklērs ar tehniskām likstām izstājās no abiem braucieniem. F1 debija beidzās ar sadursmi pēc bremžu defekta. Nākamajā gadā vaja kvalifikācija un sadursme sacīkstēs lika izstāties. 2020. gadā Monako GP nenotika, bet pērn Leklērs pēc pārsteidzoša pole position apļa uzrādīšanas piedzīvoja avāriju un sacīkstēs nepiedalījās… Ak jā, šogad vēl viens bremžu defekts lika sadauzīt Nikija Laudas mašīnu demonstrācijas braucienā.
Pieskaitīt viņu favorītiem uz uzvaru šajā nedēļas nogalē varētu šķist traki, taču ļoti bieži Šarlam vienkārši nav stāvejusi klāt veiksme. “Red Bull” arī pēc ļoti agresīvas uzlabojumu paku ieviešanas un svara nomešanas, kas pārspēj tievēšanas žurnālu modeļus, nav guvuši dominējošu virsroku.
Verstapenam tagad ir vairāk punktu, tomēr dažādos apstākļos abiem titula favorītiem mašīnu jaudas agregāti ir pievīluši. Leklērs joprojām ir pārāks kvalifikācijās, bet Verstapens garajās taisnēs. Ar to vien var būt par maz. Kaut vienas pozīcijas iegūšana ar šīm izmēros lielajām mašīnām ir ļoti sarežģīta. Stratēģiski “Red Bull” bijuši uzdevumu augstumos un otrajā vietā braucošajam visreālākā cerība varētu būt mazliet citāda pitstopa stratēģija, kur palīdzīgu roku var sniegt arī situācija ar komandas biedriem. Arī totalizatori abu izredzes vērtē ļoti līdzīgi, atstājot maz cerības pārējiem 18 braucējiem.
Cerību stariņš
Visi, kas vēl nesen īdēja par garlaicīgo “Mercedes” dominanci, tagad ar sajūsmu seko komandas progresam un centieniem padarīt titula cīņu par trīs vienību cīņu, neraugoties uz vājo sezonas ievadu. Potenciāls sāka parādīties Maiami treniņos un Barselonas sacīkstēs, bet salīmēt kopā lielisku sniegumu no piektdienas rīta līdz svētdienas vakaram vēl nav izdevies. Tai pat laikā Džordžs Rasels ar stabilitāti un šķipsniņu veiksmes no čempionāta līdera atpaliek 36 punktus. Šī sezona jau ir pierādījusi, ka tas ir atspēlējams deficīts.
“Mercedes” ir idejas kā uzlabot mašīnu, kad lēkāšana tiks novērsta. Tas gan nerit tik strauji un “Ferrari” barvedis Mattia Binotto uzskata, ka sudrabainie joprojām ir 0,7 sekundes aplī lēnāki. “Mercedes” vadītājs Toto Volfs gan ir ļoti piesardzīgs, akcentējot problēmas lēnajos pagriezienos, kuri Monako netrūkst, paredzot vājākus rezultātus kā iepriekšējos posmos, par spīti pēdējā laika pozitīvajām tendencēm un faktam, ka šeit dzinēja jaudai nav tik liela loma. Šogad tomēr “Ferrari” un “Honda” agregāti guvuši virsroku.
Termometra stabiņš nešausies tik augstu kā Spānijā, tādēļ pārkaršanai nevajadzētu izraisīt problēmas. Vismaz šobrīd “Mercedes” izskatās pēc trešās spēcīgākās komandas, atbilstoši vietai kopvērtējumā.
Puņķi un asaras
Vēl viena komanda, kurai 2022. gads nav iesācies kā cerēts ir “McLaren”. Atbilstoši apakšvirsrakstam Lando Noriss atbild par puņķiem, bet Daniels Rikjardo par asarām, jo tonsilīts jeb kakla mandeļu iekaisums nopietni apdraudējis Lando iespēju piedalīties nedēļas nogalē notiekošajās sacensībās. Jau Spānijā viņš startēja tikai pateicoties medikamentiem un vēlāk atzina, ka nav spējis parādīt savu labāko sniegumu. Ja aizvietošana būs nepieciešama, maz ticams, ka kāds var ielekt “McLaren” formulā un uzreiz dāvāt komandai vērtīgu punktu ražu.
Daniels Rikjardo nebija spējīgs pieveikt pat apslimušu Norisu. Kādas būs viņa cerības, kad Lando būs vesels? Sezonas pirmajās sešās sacīkstēs viņš finišējis punktos vienīgi mājas posmā Austrālijā un arī tur aiz komandas biedra. Pirmajā gadā ar ļoti minimālu testu programmu ar sakostiem zobiem viņa sniegums vēl bija piedodams, bet nu attaisnojumu laiks ir beidzies. Ar divām atšķirīgām mašīnām ir Rikjardo bija un palika komandas otrais pilots, demonstrējot sniegumu krietni zem plānotā priekš savas algas.
Arī komandas vadītājs Zaks Brauns neslēpj, ka Rikjardo nerāda vēlamo sniegumu, kamēr mediji spekulē par iespējamo Koltona Hertas pievienošanos. Pat tik jancīgā trasē kā Monako Danielam ir strauji jāsāk rādīt labs sniegums, citādi F1 viņu ātri ‘norakstīs’. Diemžēl, šobrīd nav īsti pamatojuma optimismam.

Vasaras duša
Apdzīt Monako nav viegli, tomēr arī noturēties trases robežās ir izaicinājums. Līkumu apmales šeit ir retums, tādēļ mazas kļūdas var kļūt par nopietniem pavērsieniem sacīkšu attīstībā.
Sinoptiķi prognozē, ka nedēļas nogalē Vidusjūras krasta saulei pielavīsies priekšā nešpetni tumši mākoņi, kas svētdien atnesīs lietusgāzes. Vai nokrišņi gaidāmi tieši sacīkšu laikā vēl pāragri spriest, tomēr uz slapja asfalta noturēšanās trases robežās kļūs par īpašu izaicinājumu. Pēdējoreiz slapjā laika riepas Monako GP nācās izmantot 2016. gadā. Toreiz izstāšanos piedzīvoja 7 braucēji, tostarp Verstapens.
https://twitter.com/LappedCars/status/1528686454498545666
Pārsteigumu laiks
Monako mēdz pārsteigt. Kaut vai “Ferrari” ātrums pērn tam ir labs apliecinājums. Piespiedējspēks ir lielāks kā visas šīs sezonas garumā un meklēt līdzības ar citām trasēm ir teju neiespējami.
Ar lielākām un smagākām mašīnām, riteņu arku un kratīšanās dēļ apgrūtinātu redzamību, īpaši sensitīvo balstiekārtu Monako GP kļūs par vienu no sezonas lielākajiem izaicinājumiem arī braucot virtenītē, tomēr garlaicīgo sacīkšu skaits strauji samazinās arī trasēs ar apgrūtinātu apdzīšanu. Kurš ‘izšaus’ šoreiz?
Piedalies F1 prognožu spēlē!
Ieskaties F1 kalendārā!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!