Izcilais sacīkšu auto konstruktors Adrians Ņūvijs uzskata, ka čempionāts ir uzņēmis nepareizu virzienu. Viņš vēlētos, lai F1 spēkrati būtu mazāki, vieglāki un netērētu tik daudz degvielas.
Ņūvijs lieliski pratis izmantot jaunos tehniskos noteikumus, un viņa pārraudzībā tapis konkurētspējīgais “Red Bull RB18” modelis. Makss Verstapens ar to uzvarējis jau četros posmos un šobrīd ir kopvērtējuma līderis. Ņūvijs uzskata, ka tas, kas ir izdarīts, lai uzlabotu apdzīšanas iespējas, vērtējams kā pozitīvs.
“Manuprāt, princips, kas palīdz apdzīt, samazinot priekšā braucošās mašīnas ietekmi, ir labs,” intervijā “Motorsport Magazin” atzina Ņūvijs. “Ja tiek veiktas šādas būtiskas izmaiņas noteikumos, tas, iespējams, dažu sezonu laikā ļaus palielināt startējošo komandu skaitu.”
63 gadus vecais britu inženieris tikmēr paudis, ka “Formula 1” seko, viņaprāt, satraucošai tendencei ielas automobiļu jomā.
“Dažu gadu laikā F1 mašīnu svara limits ir palielināts no 600 kg un 30-40 kg balasta līdz 800 kg un vairāk,” viņš skaidro. “Un mēs visi strādājam kā traki, lai panāktu minimālo atļauto svaru. Īsumā sakot, mašīnas ir kļuvušas lielākas un smagākas, un aerodinamiski nav efektīvas, jo tām ir liela gaisa pretestība. Šis ir nepareizs virziens, kurā iet visa automobiļu industrija kopumā. Neatkarīgi no tā, vai cilvēki brauc ar elektrību vai benzīnu, problēma ir enerģijas daudzums, kas nepieciešams, lai kustinātu šo sasodīto objektu.”
Ņūvijs uzskata, ka F1 čempionātā vajadzētu startēt ar vieglām un aerodinamiski efektīvām mašīnām: “Drošības problēmas rodas pašas no sevis. Jo smagāka ir mašīna, jo stiprākai tai jābūt. Manā skatījumā, mums vajag mazākas, vieglākas un enerģiju taupošākas mašīnas.”