Neskatoties uz “Mercedes” cerīgo progresu Spānijas posmā, šonedēļ Monako ielu trasē komandas boss Toto Volfs saviem pilotiem lielus panākumus neprognozē. Viņš atzīst, ka ātrums lēnajos līkumos ir viena no W13 modeļa vājajām vietām.
Džordžs Rasels Barselonā spēja sasniegt trešo vietu, bet Luiss Hamiltons no pēdējām pozīcijām aizcīnījās līdz piektajai. Gan braucēji, gan “Mercedes” boss pauda sajūsmu par sasniegto progresu, neskatoties uz to, ka iesaistīties cīņā par uzvarām čempionvienība aizvien neizskatās spējīga.
Monako nav perfekti piemērota “Mercedes” formulai
Jautāts par to, vai, pēc nedēļas nogales Spānijā, ir cerība uz labiem rezultātiem Monako trasē, Volfs atzina: “Es tā neteiktu, jo iepriekšējā nedēļas nogalē trases pēdējā sektorā lēnajos līkumos mums trūka ātruma pārkaršanas dēļ. Monako viss var būt citādi, bet šī mums arī iepriekš nav bijusi laimīgā trase. Varbūt tāpēc, ka mašīnas bijušas ziloņa izmērā. Es ar piesardzību skatos uz to, ko šonedēļ varam sasniegt. Aizvien ir problēmas ar riepu uzsilšanu. Uz Monako posmu manas prognozes nav tik labas kā uz sacīkstēm jebkurā citā trasē. Neesmu drošs, vai varēšu izskaidrot, kāpēc tā ir. Jebkurā gadījumā, tā būs vēl viena mācību stunda, kas palīdzēs mums atgriezties cīņā.”
Barselonas trases trešajā sektorā parādītie rezultāti tiek uzskatīti par labu atskaites punktu, kāds varētu būt F1 komandu ātrums Monako. Vērtējot Spānijas posma kvalifikācijā šajā sektorā sasniegtos labākos rezultātus, “Mercedes” ierindojās tikai piektajā vietā.
Sektora labākie laiki:
1. Ferrari 27.336
2. Red Bull 27.411
3. Alfa Romeo 27.443
4. Haas 27.561
5. Mercedes 27.698
6. McLaren 27.768
7. Alpine 27.896
8. AlphaTauri 27.984
9. Aston Martin 28.197
10. Williams 28.586
“Delfinēšana” līdz galam nav novērsta
“Mercedes” komanda Spānijā īpaši priecājās par “delfinēšanas” problēmas mazināšanos, tomēr tā nav pazudusi pavisam.
“Mums nevajag pārāk daudz sacerēties,” brīdina “Mercedes” galvenais stratēģis Džeimss Voulss. “Tā bija tikai viena trase, kurā jau iepriekšējos gados mums gājis labi. Es domāju, būtu nepareizi teikt, ka delfinēšana ir pazudusi. To var novērot arī mūsu konkurentiem un esmu drošs, ka, turpinot attīstīt mašīnu, arī mums tā atkal vienā brīdī parādīsies. Varu vien teikt, ka spērām nozīmīgu soli, lai saprastu, ka esam uzņēmuši pareizo attīstības virzienu. Uz tā pamata varam veidot visu pārējo, ko nevarēja teikt par mašīnu, kas mums bija pirmajos piecos posmos.”
Hamiltons uzsver kvalifikācijas nozīmi
Hamiltons Monako posmā uzvarējis trīs reizes – 2008. gadā, kad vēl pārstāvēja “McLaren” vienību, pēc tam 2016. un 2019. gadā. Pērn te pirmo reizi triumfēja Makss Verstapens. Hamiltons atzīst, ka Monako ielās svarīgāk nekā jebkas ir kvalifikācijā izcīnītā vieta.
“Mūsu mašīnas ir lielākas nekā jebkad, platākas kā jebkad iepriekš, kamēr trases platums nekad nav mainījies, turklāt brauksim pa Monako ātrāk nekā jebkad,” pirms sacīkšu nedēļas nogales saka Hamiltons.” Līdz ar to apdzīšanas iespējas būs minimālas, bet varbūtība avarēt būt milzīga. Kvalifikācija izšķirs visu.”
Komandas jau veikušas īso pārbraucienu no Barselonas uz Monako un F1 piloti jau nospēlējuši savu labdarības futbola maču Monako stadionā (3:3). Arī mēs varam sākt gatavoties nedēļas nogalei – te laika grafiks.
P.S. Neaizmirsti – uzreiz pēc Monako GP finiša sākas Indy500! pic.twitter.com/MWeuCDfNKS— Aldis Putniņš (@F1LV) May 24, 2022