Baku. Vieta, kur F1 sacensības notikušas 5 reizes. Šai laikā pieci dažādi braucēji tikuši pie pole position, pieci dažādi braucēji uzvarējuši, 5 dažādi braucēji sasnieguši ātrāko apli. Skaidrs, ka te nekas nav skaidrs. Ielūkosimies 5 galvenajās intrigās pirms pirms Azerbaidžānas posma garā taisne un lēnais, līkumotais pilsētas sektors uzņems motorsporta saimi.
Peress > Verstapens?
Serhio Peress uzvarēja iepriekšējā sacīkstē, kā arī pērn šai trasē. Vai šie triumfi komplektā ar jauno līgumu padara Čeko par favborītu? Ne gluži. Protams, Monako viņš paveica darbu godam, tomēr sacīkstēs, kurās Verstapens ir finišējis, šī bija vienīgā reize, kad meksikānis pieveica savu komandas biedru.
“Red Bull” galvenais inženieris Pols Monagans ir pārliecināts, ka Peress RB18 modelī nu jūtas tikpat komfortabli kā Verstapens. Var just, ka komanda viņam uzticas un mašīna ir vairāk piemērota Peresa braukšanas stilam, tomēr viena spoža sacīkste var būt arī izņēmums. Šī nedēļas nogale būs labs atskaites punkts, lai redzētu, vai ar Peresu jārēķinās arī sezonas turpinājumā.
Īpatnēji, ka Verstapens Baku nekad nav kāpis pat uz pjedestāla. Pērn drošu uzvaru laupīja sprāgusi riepa vien dažus apļus pirms finiša. 2018. gadā tieši šeit notikusī sadursme ar komandas biedru un “Red Bull” turpmākā reakcija bija viens no iemesliem, kādēļ Daniels Rikjardo nolēma sezonas beigās pamest komandu. Kopš tās dienas Verstapena #1 statuss komandā ne mirkli netika apšaubīts.
Skaties Azerbaidžānas GP draugu lokā un piedalies F1 līdzjutēju kluba viktorīnā!
Atbildes laiks
Monako nebija pirmā reize, kad “Ferrari” nošāva greizi ar stratēģiju. Žūstošā trasē, kur ir neiespējami apdzīt mazas kļūdas maksā dārgi. Baku ir vieta, kur jāatrod piespiedējspēka regulējumu vidusceļš, lai pietiekami ātri izbrauktu vecpilsētas šauros līkumus, kas reiz pamatīgi iegāza Leklēru, un saglabātu ātrumu, iebraucot jaunā aplī. Garā taisne padara apdzīšanu Azerbaidžānas posmā samērā vieglu, it īpaši ar DRS palīdzību, tādēļ taktiskās nepilnības ir vieglāk labot trasē.
Pat četras sacīkstes pēc kārtas noskatoties uz to, kā uzvaras nosmeļ galvenie konkurenti, “Ferrari” ātrums nekur nav zudis, tādēļ sagaidāma vēl viena spraiga cīkstēšanās starp Leklēru un Verstapenu.
Arvien karstākas cīņas vērojamas arī F1 grāmatvedības lauciņā. Šeit gan “Ferrari” un “Red Bull” ir uz viena viļņa, aicinot palielināt budžeta griestus straujās inflācijas dēļ. Lieki piebilst, ka mazās komandas neatbalsta šo ieceri. Jo ilgāk FIA nesniegs skaidru atbildi, jo ilgāk miglā tīts būs abu vadošo komandu mašīnas attīstības plāns.
Fetela teritorija
Ja Verstapens augstāk par ceturto vietu šeit nav ticis, tad Fetels nav bijis zemāk par ceturto. “Ferrari” laikos to vēl būtu viegli izskaidrot, bet pērn tas izdevās arī ar “Aston Martin”. Sezonas sākums komandai nebija pārāk veiksmīgs un Fetela pārākums komandas iekšienē arī nav tik nospiedošs kā varētu gaidīt, tomēr arvien biežāk zaļi krāsotās mašīnas iesaistās cīņā par punktiem.
Reiz jau pārbaudītā metode strādā – pārzīmēt pašu ātrāko mašīnu un cierē uz līdzīgu rezultātu, šoreiz par bāzi izmantojot “Red Bull” mašīnu. Juridiskie jautājumi ir sakārtoti, tomēr vislielāko jautājumu raisa braucēju spējas. Lenss Strols parasti savu talantu visspožāk apliecina haotiskās sacīkstēs ar mainīgiem apstākļiem, tomēŗ uzplauksnījumi nav tik regulāri kā gribētos, kamēr Sebs arvien aktīvāk pauž savu viedokli dažādos globālos, sociālos un ekoloģiskos jautājumos, radot sajūtu, ka F1 viņam paliek otrajā plānā. Vai varam gaidīt spožus rezultāus no “Aston Martin” šājā nedēļas nogalē?
Zaļā ‘Alfa’
“Aston Martin” nebūs vienīgā zaļā mašīna uz starta, jo “Alfa Romeo” atzīmē jaunā ielas elektromobiļa modeļa “Tonale” laišanu apgrozībā ar zaļo toņu piešķiršanu mašīnas aizmugurei. Ierasti sarkanie un baltie toņi liek nešaubīgi saprast no kuras valsts nāk “Alfa Romeo”.
Protams, krāsa nepadara mašīnu ātrāku (ja vien tās noklāšanā netiek izmantotas jaunas metodes). Spānijā “Alfa Romeo” īpaši konkurētspējīgi bija lēnajā un līkumotajā trešajā sektorā, tomēr neprata to pārvērst labos rezultātos Monako. Ja tendence saglabāsies, Botass būs nopietns kandidāts uz Q3 un trases vidus daļā iekrās pārsvaru. Baku gan ar to var nepietikt punktiem.
Kas attiecas uz Žou, viņa sniegums drīzāk virzas pretējā līknē – arvien biežāk neveiksmes kvalifikācijā vai pirmajos apļos pavelk svītru jebkādām izredzēm uz punktiem.
Sašķaidītie miljoni
Nav tā, ka Šūmahers avarētu daudz biežāk par citiem, taču gadījumos, kad tas notiek, iznākums ir iespaidīģs un rakstāms ar vairāk nullēm kā “Haas” vadībai gribētos pie jau tā mazā budžeta. Arī presē ir jūtams spiediens. Pat onkulis Ralfs izteicās, ka Mikam nepieciešams uzlabot sniegumu, lai saglabātu savu vietu. Pie tam viņam joprojām nav punktu.
Tomēr, ja ir kāds braucējs, kurš zin kā tikt galā ar spiedienu, tas ir Miks. Uzvārda dēļ kameru objektīvi viņa virzienā tika pavērsti jau kartinga laikos un ažiotāža Vācijā ir augstākā līmenī kā Fetela ziedu laikos. Visi gaida tūlītējus rezultātus, tomēr iesākumam pietiktu ar Kevina Magnusena noķeršanu.
Junioru formulās Mikam vairākkārt vajadzēja pusotru gadu, lai pilnībā attīstītu savu potenciālu. Jāņem vērā tehniskā revolūcija, ko šoziem piedzīvoja Formula 1 mašīnas, tādēļ varbūt viņa īsto varējumu redzēsim tikai nākamgad. Ja “Haas” būs gatavi tik ilgi auklēties…
Piedalies F1 prognožu spēlē!
Ieskaties F1 kalendārā!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!