Pēc diviem izlaistiem gadiem Kanādas GP ar sacīkstēm fanu iemīļotajā Monreālā atgriežas kalendārā. “Red Bull” cīņa ar “Ferrari”, kā arī “Ferrari” cīņa pašiem ar sevi radījusi straujas izmaiņas čempionāta kopvērtējumā. Lūkosim, kādus pavērsienus sniegs Kanāda, kā arī kādas vēl intrigas mūs gaida.
Čempionu siena
Iespējams, leģendārākā trases daļa savu nosaukumu ieguva 1999. gadā, kad tajā ietriecās Mihaels Šūmahers, Žaks Vilnēvs un Deimons Hils. Gadu gaitā trases pēdējais pagrieziens sniedzis drāmu vēl virknei čempionu un citiem labiem braucējiem. Šarls Leklērs pie šīs sienas var sākt justies mazliet drošāk, jo viņa favorīta statuss ir pagaisis. Pēc vairākām neveiksmīgām sacīkstēm viņš ir vairāk kā uzvaras attālumā no Maksa Verstapena.
Dzinēja komponentes sāk spēlēt savu lomu. Piepildoties prognozēm par turbīnes maiņu, Leklērs saņems 10 starta vietu sodu un iesaistīšanās cīņā par uzvaru būs ļoti apgrūtināta, it īpaši zinot “Red Bull” ātrumu taisnēs. Kanādas GP Monreālā gan ir pazīstams ar labām apdzīšanas iespējām, kas vēsturiski pavērušas iespējas dažādiem negaidītiem rezultātiem, turklāt arī ‘Trakais Makss’ augstāk par trešo vietu Kanādā nav ticis. Izturība pievīlusi abas lielās komandas – “Red Bull” spēja dažu posmu laikā tikt pāri savām problēmām, kamēr “Ferrari” vēl meklē risinājumus, jau sezonas sākumā paziņojot, ka neplāno iekļauties ierobežojumos, kas palīdzētu izvairīties no starta pozīciju sodiem.
Protams, jāatceras, ka katrā komandā brauc divi piloti. Komanda izrādījusi uzticību Serhio Peresam, kurš šogad krietni labāk tiek galā ar ierasti cimperlīgo “Red Bull” formulu. Problēmas ar riepu saglabāšanu darbspējīgā kārtībā noraka viņa sacīksti, tomēr viena apļa ietvaros Čeko sāk izskatīties draudīgs. Turpretim Karlosam Saincam pie “Ferrari” stūres parasti nepieciešams ilgāks laiks, lai atrastu perfekto balansu. Kādā brīdī viņa neveiksmēm jābeidzas, jo atrašanās kopvērtējumā vēl aiz Džordža Rasela nav skats, ko Spānijas līdzjutēji bija gaidījuši. Labojums, lai novērstu atkārtotu hidraulikas defektu pēc “Ferrari” vārdiem ir ‘īstermiņā risinājums’.
Spieķītis nebūs vajadzīgs
Iepriekšējā posmā Azerbaidžānā “Mercedes” komanda izmantoja divas dažādas specifikācijas grīas saviem braucējiem. Viens kāpa uz pjedestāla, kamēr otram tik ļoti sāpēja mugura, ka bija apdraudēta viņa dalība šajā nedēļas nogalē Monreālā notiekošajā GP. Pjērs Gazlī pat pajokoja, ka drīz F1 braucējiem vajadzēs spieķīti jau 30 gadu vecumā.
Nupat FIA pieņēmuši lēmumu vairs nepakļaut braucējus nopietniem veselības riskiem, veicot izmaiņas tehniskajos noteikumos, kas samazinās kratīšanos. Protams, Monreālā ar garām taisnēm Hamiltons vēl jutīs diskomfortu, turklāt arī ilgtermiņā “Mercedes” nav tikuši pie medusmaizes. Formulas veidotas, lai perfekti darbotos maksimāli zemu pie grīdas. Līdzko tās nāksies pacelt augstāk, mainīsies gaisa plūsmas, būs jākoriģē regulējumi un rezultātā sudrabotie var nonākt vēl tālāk aizmugurē.
Tieši Kanādā debijas sezonā Luiss Hamiltons pārliecinoši izcīnīja savu karjeras pirmo uzvaru. Pēdejoreiz, kad šeit notika sacīkstes, viņš kāpa uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena, finišejot otrajā vietā. Būsim reāli, šoreiz varoņdarbs būtu skaista, tīra nedēļas nogale bez mugurassāpēm.
Veterāni iesildījušies
Luiss ir viens no trim pieredzējušākajiem braucējiem F1. Abiem pārējiem – Fernando Alonso un Sebastianam Fetelam – šī sezona virzījusies ļoti līdzīgi. Kā jau kungiem gados, nepieciešama ilgākā iešūpošanās. Sezonas ievadā Alonso cīnījās ar mašīnas izturības problēmām, bet Fetels ar veselības likstām, tomēr pamazām abi kāpinājuši ātrumu un pierādījuši, ka vēl nav norakstāmi.
“Aston Martin” un “Alpine” dara visu iespējamo, lai attīstītu savas formulas ar mazliet lielāku budžetu par saviem tiešajiem konkurentiem. Abi veterāni arvien biežāk tiek punktos. Ja redzēsim cīkstēšanos trasē starp diviem, vai pat trim eksčempioniem, līdzjutēji būs sajūsmā, pat ja tas nenotiks par visaugstākajām pozīcijām.
Amerikāņiem tuvāka teritorija
Ja daži iet uz augšu, citiem jāslīd uz leju. “Haas” uzsāka gadu ambiciozi ar 5. vietu Bahreinā un punktiem Saūda Arābijā un Imolā, tomēr ierobežotie līdzekļi, kas liedz attīstīt mašīnu, dara savu – Džīna Hāsa komanda palikusi bešā jau četrus posmus pēc kārtas.
Situāciju neuzlabo arī Miks Šūmahers, kurš ir sasitis mašīnu lupatās vairākas reizes, Monako pat salaužot to uz pusēm, bet joprojām nav guvis ne punkta, turklāt pēdējā laikā iesaistās cīņā par Top 10 arvien retāk.
Čempionāta vienīgajai komandai ar bāzi Ziemeļamerikā šī var būt izdevība pavērst veiksmi savā virzienā. Tā gan vairāk ir cerība bez pamatojuma. “Ferrari” dzinēji nav pierādījuši savu uzticamību, kas nav labas ziņas, dodoties uz trasi, kur 60% laika tiek pavadīts ar gāzes pedāli grīdā.
The pit lane is flooded with the storm that has hit Montreal #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/WO5RUbnSP1
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) June 16, 2022
Nervu bende vietējiem faniem
Tikai piecas valstis šobrīd var lepoties ar vairākiem F1 braucējiem. Kanāda ir vienīgā no tām ārpus Eiropas. Varētu domāt, ka šie rādītāji palīdzēs piepildīt tribīnes, tomēr realitāte ir skarba – viens no viņiem guvis 2 punktus, kamēr otrs ir absolūti bešā. Runa nav tikai par skaitļiem – Strols ir krietni tālāk aiz Fetela kā agrāk un arī Latifi vairs nespēj iemirdzēties.
Kā lai neaizmirst abu kanādiešu īpatnējo sadursmi Austrālijas GP kvalifikācijā? Sacīkste solās būt sausa, tomēr nokrišņi gaidāmi nedēļas nogales ievadā. Pēdējā lietus pieredze meklējama Monako, kur abi ieskrēja sienā vēl braucot aiz drošības mašīnas. Ne velti Latifi sakarā tiek baumots par viņa iespējamajiem aizstājējiem nākamajam gadam.
Vai mājas sienas būs saudzīgākas pret abiem turīgajiem censoņiem? Lenss te guvis punktus 2017. un 2019. gadā, kā arī vienu reizi iekuļoties pirmā apļa sadursmē ar Brendonu Hārtliju, kamēr Latifi šī būs jauna pieredze, jo viņš Monreālā F1 sacīkstēs vēl nav braucis – Kanādas GP vairāki vietējie braucēji pēdējoreiz piedalījās 1969. gadā. Toreiz kanādietis Als Pīss tika diskvalificēts par braukšanu pārāk lēni. Vismaz vienā elementā Strols un Latifi nemaz nav tik peļami… cerams.
Piedalies F1 prognožu spēlē!
Ieskaties F1 kalendārā!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!