“Mercedes” pilots Luiss Hamiltons atzinis, ka viņa mugura jau jūtas krietni labāk, un sportists būs fiziski gatavs šonedēļ piedalīties Kanādā gaidāmajā F1 posmā. Pjērs Gazlī tikmēr uzskata, ka FIA vajadzētu steidzami rīkoties, lai pilotiem jau 30 gadu vecumā nenāktos pārvietoties ar spieķi.
Iepriekš izskanēja versija, ka Baku trasē Hamiltons tik ļoti samocījis savu muguru, ka fiziski nebūtu gatavs pilnvērtīgi aizvadīt sacensības šīs nedēļas nogalē Kanādā. Bažas apstiprināja arī “Mercedes” boss Toto Volfs, sakot, ka noteikti jāparūpējas, lai viņa vietā būtu gatavs startēt viens no rezervistiem. Neoficiāli tika piesaukts Nika de Vrīsa vārds.
Hamiltons startēs Kanādā
Lai gan Hamiltons, iespējams, vairāk nekā jebkurš cits pilots cieta no mašīnas kratīšanās, sekas neesot ļoti nopietnas. Pēc finiša bija novērojams, ka sportists ar grūtībām var izkāpt no savas mašīnas.
“Mana mugura ir sasista un nedaudz sāp, bet, par laimi, nav nekas nopietns,” Hamiltons paziņojis sociālajos tīklos. “Man tika veikta akupunktūra un fizioterapija, un esmu jau ceļā pie komandas, lai strādātu pie uzlabojumiem. Mums jāturpina cīnīties. Es būšu Kanādā un nekādā gadījumā neizlaidīšu šīs sacīkstes.”
Hamiltons ne vien sūdzējās par to, kā mašīnas kratīšanās ietekmē ķermeni, bet arī izteica bažas par to, ka tā var izraisīt negadījumu: “Braucot ar lielu ātrumu, bija dažas epizodes, kas gandrīz nenoturējos trasē. Tā bija mežonīga cīņa ar mašīnu. Savukārt pēdējos desmit apļos es visu laiku mudināju sevi, ka varu to paveikt līdz galam, ka nav palicis daudz.”
Gazlī brīdina, ka pilotu veselība smagi cieš
Skaļš savos izteikumos bija arī Pjērs Gazlī, kurš Azerbaidžānā aizvadīja cīņu ar Hamiltonu, beigās finišējot pozīciju aiz viņa, piektajā vietā. “AlphaTauri” pilots atzīst, ka var būtiski ciest sportistu veselība. Viņš ir viens no tiem, kurš vēlas, lai tiktu mainīti noteikumi, un ar to palīdzību kratīšanās problēma tiktu novērsta.
“Tas nav veselīgi, tas nu ir skaidrs,” teica Gazlī. “Gan pirms, gan pēc katras sesijas man bija nepieciešama fizioterapija, jo tas vienkārši ietekmēja manus mugurkaula diskus. Faktiski tas ir kā braukt bez amortizācijas. Visu laiku mugura izjūt triecienus. Komanda man vaicā, vai varam mainīt regulējumus, un es ātruma vārdā ziedoju savu veselību. Un es vienmēr to darīšu, jo esmu pilots, un vienmēr izvēlēšos ātrāko pieejamo mašīnu. Tomēr FIA mūs nevajadzētu iedzīt šādā stūrī, kad jāizvēlas starp ātrumu un veselību. Gribam, lai tiktu atrasts risinājums, un mēs tiktu izglābti no pārvietošanās ar spieķi 30 gadu vecumā.”
“Red Bull” komandas boss Kristians Horners uzskata, ka komandām, kuru mašīnas cieš no kratīšanās, būtu vienkārši jānoregulē tās, paceļot augstāk, kas gan ietekmētu ātrumu. Viņaprāt, tās komandas, kas spējušas novērst šo efektu un spējušas nezaudēt veiktspēju, nebūtu pelnījušas, ka FIA maina noteikumus, jo savu darbu gluži vienkārši paveikušas labāk.