Sešus posmus pēc kārtas ir uzvarējusi viena un tā pati komanda. Apgalvot, ka sezona ir saspringta un aizraujoša var tikai trakie vai tie, kas ir skatījušies sacīkstes, jo pavisam noteikti ir skaidrs, ka “Ferrari” gatavo savu atbildes triecienu, turklāt aizdomīgs optimisms staro arī no “Mercedes” garāžas. Ielūkosimies, kādas intrigas mūs gaida pirms Lielbritānijas posma.

“Red Bull” nebeidzamā enerģija

“Ferrari” neveiksmes pitstopos, dzinēju neizturība, braucēju kļūdas noveda pie situācijas, kad viss sezonas sākumā iekrātais pārsvars pagaisa kā nebijis. Tagad sarkanie ir iedzinējos, tomēr pastāv iespēja, ka šis ir posms, kad handikaps sāks rukt. Pirmie posmi pierādīja “Red Bull” pārākumu taisnēs. Silverstonā, lai gan tādu netrūkst, galvenais uzsvars tiks likts uz ātrajiem līkumiem, kur uz braucēju var iedarboties pat vairāk kā 5G sānisks spēks.

Arī komandas vadītājs Kristians Horners ir piesardzīgs, norādot uz trases konfigurācijas neatbilstību viņa vadītās vienības mašīnām. Tāpat nevar aizmirst riepu faktoru – “Pirelli” tradicionāli Silverstonā klājies smagi, tām regulāri sprāgstot pēc ilgākas dilšanas. Lai gan šogad čempionāts pārgājis uz 18 collu riepām, “Red Bull” nevar aizrauties ar pārāk avantūristiskiem riskiem pie esošās kopvērtējuma situācijas.

Vai Verstapena un Leklēra cīņā var iejaukties arī komandu otrie piloti? Maz ticams. Saincs neatpaliek tālu no Šarla, tomēr virsroku guvis tikai tad, kad komandas biedru piemeklējušas problēmas. Lai gan spānis šogad biežāk kāpis uz pjedestāla, atstatums starp abu apļu laikiem ir pietiekams, lai komandas primārās intereses joprojām pakārtotu Leklēram. Situācija nav diži atšķirīga “Red Bull” nometnē – pāris spoži uzplaiksnījumu radīja cerību stariņu Peresa faniem, taču Verstapens ir ievērojami stabilāks un gūst virsroku tieši ilgākos nogriežņos nevis viena apļa cīņās.

“Mercedes” piesardzīgais optimisms

Tikai trešo reizi savā F1 karjerā Luiss Hamiltons dodas uz mājas posmu, sezonā vēl neizcīnījis nevienu uzvaru. 2009. un 2013. gadā veiksmīgs rudens ļāva kāpt uz pjedestāla augstākā pakāpiena. Šis gads pagaidām izskatās krietni drūmāks, turklāt izmaiņas noteikumos sezonas gaitā tikai apgrūtināja cerības tām komandām, kuru mašīnas visvairāk kratījās taisnēs, tostarp “Mercedes”.

Komandas tehniskais vadītājs Džeimss Alisons neslēpj, ka “Mercedes” ietur piesardzīgu optimismu, cerot, ka Silverstonā veiksies labāk, it īpaši ātro pagriezieno sērijās kā Maggotts un Becketts. Arī “Red Bull” vadītājs Kristians Horners vērš uzmanību, ka no “Mercedes” būs jāuzmanās.

Pērn Lielbritānijas GP kļuva par nopietnu pagrieziena punktu čempionātā pēc tam, kad Luiss Hamiltons uzvarēja, neraugoties uz pirmā apļa sadursmi ar Maksu Verstapenu. Džordžš Rasels Silverstonā punktus vēl nav guvis, tomēr uzvara Formula 3 un divas otrās vietas F2 ļauj cerēt uz vēl vienu aizraujošu iekšējo dueli starp komandas biedriem.

Grafiks: Pirelli

“Alpine” jaunā grīda

40 gadi nav šķērslis daudzām aktivitātēm dzīvē, tomēr retais pirms Kanādas GP varēja iedomāties, ka Alonso varēs izraut arī startu no pirmās rindas. Sacīkstēs tik spoži negāja, pie tam arī stratēģija nebija tā labākā, tomēr Alonso fantastiskais aplis lika “Alpine” pat uzsākt iekšējo izmeklēšanu – viņu dati liecināja, ka tik ātri pabraukt nemaz nav iespējams.

Alonso haipa ēnā palika Estebana Okona cienījamā sestā vieta. Visas tehniskās ķibeles šogad vajā tieši Alonso, kamēr Okons, varbūt ne vienmēr esot tik ātrs, uzticīgi aizved koši zilo mašīnu līdz finišam, paliekot bez punktiem vienīgi Imolā un Monako.

Kamēr vairumam lielo komandu mašīnas attīstīšanu iebremzējušas strauji augošās cenas, kas liek uztraukties par iekļaušanos zem budžeta griestiem, “Alpine” uz Lielbritāniju vedīs virkni uzlabojumu, tostarp jaunu grīdu. Okons intervijās ir ļoti pozitīvi noskaņots par šiem uzlabojumiem, norādot, ka komanda ir uz pareizā ceļa. Redzēsim, kā tas atsauksies rezultātos.

“Aston Martin” uzlabotā mašīna

Uzlabojumus gaida vēl viena vidus ešalona “A komanda” – “Aston Martin”. Pēc smagā sezonas sākuma Fetels un Strols katrs ticis punktos pa trim reizēm, ar ko pieticis, lai konstruktoru kausā tiktu apsteigta “Haas” komanda. Par pavērsiena punktu kļuva uzlabojumi, kas mašīnai tika atvesti uz Barselonu.

Lai arī cik plašu kritiku restrukturizācijas laikā saņēma komandas trīs lielie vaļi Maiks Kraks, Martins Vitmāršs un Lorenss Strols, izskatās, ka viss pamazām iekārtojas ierastā gultnē. Kraks uzsvēra, ka vismaz Baku 5. no 15. vietas šķīra pussekunde, līdz ar to pat nelieli uzlabojumi apļu laikos var palīdzēt komandai iegūt vairākas pozīcijas.

Protams, nevajag vilkt rozā brilles un gaidīt, ka Sebs ar Lensu tagad brauks augšgalā, tomēr šis posms lielā mērā var izšķirt Fetela nākotni – ja virziens, kurā tiek strādāts, nenesīs rezultātus, vācu braucēja pacietības mērs varētu būt pilns…

“AlphaTauri” nākotnes gaidās

Pēdējās nedēļas iezīmējušas pozitīvas tendences “AlphaTauri” braucejiem. Pjērs Gazlī nonācis karjeras krustcelēs tomēr vēl gadu paliks vienībā, tikmēr Juki Cunoda ar savu sniegumu un profesionālo attieksmi turpina pierādīt savu piederību F1 saimei. Papildus tam, japānis, iespējams, ticis vaļā no viena no saviem galvenajiem konkurentiem uz vietu komandā nākamgad – Juri Vipa, kura izteikumi videospēles translēšanas laikā iedragājuši potenciālos karjeras nākamos soļus.

Pēdējos posmos ar punktu gūšanu nav klājies viegli un arī konkurentu apbruņošanās ar uzlabojumiem nepalīdzēs. Pērn Silverstona viena no retajām vietām, kur Cunoda finišēja priekšā Gazlī. Atkārtojums tikai palīdzēs būt vēl drošākam par nākotni, jo Vips nebūt nav vienīgais “Red Bull” talants Formula 2 čempionātā. Pavīdējušas arī pirmās runas, ka “Honda” pēc dažiem gadiem atgriezīsies čempionātā, pārņemot tieši šo komandu. Ja tā ir taisnība, Japānas pasei arī būs nozīme. Lielbritānijas GP gaidāmas intrigas gan trasē, gan padoka klusajās pārrunās…

Piedalies F1 prognožu spēlē!
Ieskaties F1 kalendārā!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!