“Red Bull” trase ir vieta, kur jaunās paaudzes braucēji startējuši vairāk kā jebkur citur, jo tieši Austrija pamanījās tikt pie divām sacīkstēm abās iepriekšējās sezonās. Lai gan šī ir vienīgā vieta, kur pagriezienu skaits rakstāms ar vienciparu skaitli, trase ir pietiekami sarežģīta un intrigu te netrūkst. Ieskatīsimies galvenajās no tām!

Klaunu parāde

Pēdējos gados esam bijuši liecinieki vairākiem spraigiem dueļiem – Fetels pret Alonso, Hamiltons pret Rosbergu, Verstapens pret Hamiltonu, šogad pienācis laiks jaunam: Leklērs pret “Ferrari” inženieriem. Mēs joprojām Maranello komandas zelta puisēnu uzskatām par favorītu teju katrā posmā, lai gan viņš nav kāpis uz pjedestāla jau piecus posmus pēc kārtas. Pat Rasels un Hamiltons šai laikā guvuši vairāk punktus savā krateklī.

Arī kvēlākajiem Verstapena faniem jāatzīst, ka veiksme nav stāvējusi Šarla pusē. Dzinēja defekti atņēma uzvaras vai vismaz otro vietu Spānijā un Azerbaidžānā, kā arī ietekmēja Kanādas posma rezultātus, stratēģiskas kļūdas laupīja panākumus Monako un Lielbritānijā. “Ferrari” rīcībā ir ātrākā mašīna kvalifikācijām, kā arī viens no planētas prasmīgākajiem braucējiem. Tagad vajadzīga vēl spēcīga komanda, kas noslēgtajā itāļu pulciņā rada galvassāpes jau gadiem.

Situācija tifosi nav tik drūma, kā varētu šķist. Temps ir labs, arī Verstapens mēdz saskarties ar problēmām, turklāt kopvērtējumā atstatums ir mazāk kā divu uzvaru vērts. Cīņa pavisam noteikti nav galā. Austrija gan ir “Red Bull” teritorija. Par to liecina plāksnīte uz kuras rakstīts trases nosaukums, kā arī fakts, ka šī ir vienīgā trase, kur Verstapens uzvarējis četras reizes. Ja ar to vēl nebūtu pietiekami, vairākas taisnes palīdzēs “Red Bull” izrādīt savu galveno trumpi – uzrāvienu un maksimālo ātrumu.

Ieročnesēju apvērsums

Būtu ļoti nekorekti runāt tikai par Šarlu un Maksu, ņemot vērā iepriekšējā posma rezultātus. Braucēju spējas normālos apstākļos kļūst arvien mazāk nozīmīgas, jo arvien retāk redzam mierīgu sacīksti, kas rit pēc paredzētā scenārija. “Ferrari” stratēģiskā neizlēmība un Sainca pirmā uzvara var padarīt spāni krietni bezkaunīgāku trasē, jo tagad viņu no komandas biedra šķir tikai 11 punkti.

Tikmēr Serhio Peress ir īpaši lielisks tad, kad jāizkuļas no pirmo apļu ķezas. Tā viņš izcīnīja savu pirmo uzvaru 2020. gadā Sakirā ar “Racing Point” un izlauzās līdz otrajai vietai pagajušajā nedēļā Lielbritānijā. “Red Bull” gadījumā lomu sadalījums ir daudz skaidrāks, par ko Peress arī īpaši nepārdzīvo. Tieši šī iemesla dēļ komandas darbs mēdz ritēt labāk. Vai Serhio izdosies noķert to vilni uz kura viņš bija Monako? Viņa labākā cerība meklējama tad, ja “Ferrari” iesaistās cīņā, lai abi buļļi nebrauktu viens aiz otra.

Grafiks: Pirelli

Kāpiens kalnā

Trase izveidota ar pamatīgu reljefu. Garā taisne pēc pirmā pagrieziena kalnā augšup ir labākā apdzīšanas vieta, tomēr jau pusminūti vēlāk jāsāk domāt braukšanu lejup pirms apļa noslēgšanas.

“Mercedes” komanda pirmo kalna virsotni sasniedza jau Lielbritānijā, izvairoties no kratīšanās, pie tam ar cietā sastāva riepām Hamiltons bija ātrāks par konkurentiem. Vienīgā problēma – tā nebija brīnumformula, superregulējumi vai maģiskie putekļi, kas padarīja viņus ātrus, gluži vienkārši trases konfigurācija un gludais asfalts bija piemērotāks sudraba bultām.

“Red Bull” trases segums diži neatšķiras no Silverstonas, tomēr Austrija ir vieta ar krietni mazāk ātro pagriezienu sēriju. Sagaidāms, ka “Mercedes” pārliecinoši turēsies kā trešā ātrākā komanda, tomēr atstatums līdz līderiem, iespējams, būs mazāks kā pirms mēneša. Jāatcerās, ka šeit aplis tiek veikts 1 minūtē un paris sekundēs, tādēļ katra mazākā kļūda kvalifikācijā maksā dārgāk kā citur.

Akmens no sirds novēlies

Vairāki jaunie braucēji uz Austriju dodas ar jaunu pārliecības devu. Pēc vairākām ķibelēm Mikam Šūmaheram beidzot izdevās gūt savus pirmos punktus un pieveikt Kevinu Magnusenu, kas no karjeras attīstības viedokļa ir ne mazāk svarīgi. Miks ir pazīstams kā braucējs, kurš lēni pielāgojas izmaiņām, tomēr tad, kad tas paveikts, gaidāmas lielas lietas.

Jau pērn visi teica nesteigties ar secinājumiem, tomēr sezonas ievads tikai izsauca bargāku kritiku. Šūmahers joprojām ir ļoti nestabils braucējs ne pārāk ātrā mašīnā, kurš kopvērtejumā krietni iepaliek no komandas biedra. Šai posmā redzēsim, vai izšāviens bija īslaicīgs, vai F1 jārēķinās, ka viens no leģendārākajiem uzvārdiem ir atgriezies uz palikšanu.

Uzmanības centrā būs arī Šūmahera ilggadējais konkurents Guanju Žou. F1 braucēji rēķinās ar smagām avārijām. Tā kā ķīnietis traumas neguva, domājams, ka viņa braukšanas stils un ātrums nav ietekmēts. Pēdējos posmos bija redzamas pozitīvas tendences. Vien fakts, ka iespaidīgā starta sadursme notika ar Džordžu Raselu pierāda faktu, ka “Alfa Romeo” rīcībā ir divi braucēji, kuri gatavi cīnīties par punktiem. “Haas” cerības iegūt astoto vietu konstruktoru kausā strauji sarūk.

Sprinta maģija

Apdzīšanas iespējas “Red Bull” trasē ir samērā labas, tādēļ Austrija ir perfekta lokācija vienam no trim šogad paredzētajiem sprintiem. Šādās nedēļas nogalēs jābūt ne tikai ātriem, bet arī stabiliem. Viss sāksies piektdien ar tikai vienu treniņu sesiju pirms kvalifikācijas jau piektdienas vakarā.

Sestdien komandām būs iespēja sagatavoties sprintam. Trīs reizes īsāks brauciens par svētdien paredzēto Grand Prix diez vai var palīdzēt daudz pakāpties pēc vājas kvalifikācijas, taču tajā ir ļoti viegli pazaudēt visu jau paveikto. Vēl daudz sacīkšu priekšā tādēļ katrs punkts var izrādīties zelta vērts.

Šīs sezonas pirmā nedēļas nogale ar sprintu notika Imolā, kur Lando Noriss kāpa uz pjedestāla, Valteri Botass finišēja priekšā Šarlam Leklēram, bet Juki Cunoda tika pie septītās vietas. Varbūt kāds no šiem braucējiem ir gatavs uz vēl kādu pārsteigumu…

Piedalies F1 prognožu spēlē!
Ieskaties F1 kalendārā!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!