Šarls Leklērs atzinis, ka viņu pārsteidzis “Ferrari” mašīnas ātrums kvalifikācijā, kamēr Makss Verstapens prognozē, ka “Red Bull” sacīkšu režīmā viņam būs labākas izredzes cīnīties par uzvaru. “Mercedes” pilots Luiss Hamiltons, kurš zaudēja visai daudz, tikmēr uzskata, ka, šādi turpinoties, līdz cīņai par uzvarām viņam vēl ir tālu.
Leklērs izmanto Sainca aizvēju
Izmantojot komandas biedra Karlosa Sainca aizvēju, Leklērs kvalifikācijas trešajā kārtā uzrādīja ātrāko apļa laiku un izcīnīja pole position. Ņemot vērā Verstapena ātrumu trešajā treniņā, tika prognozēts, ka kvalifikācijā ātrākais būs tieši čempionāta līderis, taču viss izvērsās savādāk.
“Pēc Q1 biju ļoti pārsteigts par mūsu ātrumu, un arī Q2 bijām ļoti spēcīgi,” saka Leklērs, kurš no pirmās vietas startēs jau septīto reizi šosezon. “Kaut kā mums izdevās uz kvalifikāciju visu mainīt. Tas bija labs pārsteigums. Man izdevās lielisks aplis. Visu nedēļas nogali līdz tam bija grūtības salikt kopā vienu labu apli, bet jāsaka, ka arī saņēmu palīdzību no Karlosa, un tas bija apbrīnojams komandas darbs. Ja ne Karloss, man nebūtu šī pārsvara. Liels viņam paldies! Ceru, ka viņš sacīkstēs varēs pievienoties mums cīņā par uzvaru.”
Saincam jau piektdien tika apstiprināts desmit starta vietu sods uz Francijas posmu, bet vēlāk tika mainītas arī citas detaļas jaudas agregātam, līdz ar to sekoja vēl lielāks sods. Trešajā kvalifikācijas kārtā viņš palīdzēja Leklēram, bet pats nevienu ieskaites apli neveica un startēs no pēdējās rindas.
Verstapenam problēmas ar riepām
Verstapens izcīnīja otro starta vietu, zaudējot Leklēram 0.3 sekundes. F1 čempionāta līderis, kuram pirms šī posma ir 38 punktu pārsvars, uzskata, ka sacīkšu režīmā viņam būs labākas izredzes cīnīties par uzvaru.
“Apstākļi trasē ir ļoti sarežģīti un īsti nav iespējams prognozēt, kas būs tālāk,” sacīja Verstapens. “Ir ļoti karsts un riepas ir grūti dabūt vajadzīgajā darba režīmā. Kvalifikācijā man bija grūtības iegūt vajadzīgo balansējumu. Nebija tāda saķere, kādu vēlējos, sevišķi Q3, kur jābrauc īpaši ātri. Varbūt tas ir saistīts ar trases konfigurāciju, segumu, apvienojumā ar karstumu, kas varbūt nav piemērots mūsu mašīnai, manam braukšanas stilam. Es nezinu. Tomēr otrā vieta ir diezgan labs rezultāts. Mēs izskatāmies ļoti ātri trases taisnē, kas ir jauks bonuss, lai arī kopumā mums vēl jāpievērš uzmanība savam sniegumam pie liela ātruma. Lai kādu antispārnu neizmantotu, ar to mums vienmēr ir grūtības, ja salīdzina ar “Ferrari”. Sacensībās riepas būs ļoti uzkarsušas un nebūs iespējams braukt tik ātri kā tas ir kvalifikācijā. Ceru, ka maksimālais ātrums palīdzēs mums vairāk nekā kvalifikācijā.”
“Mercedes” Francijā piedzīvo regresu
Trešais startēs Verstapena komandas biedrs Serhio Peress, bet labākais no “Mercedes” braucējiem bija Luiss Hamiltons, kurš sasniedza ceturto vietu, bet uzvarētājam pazaudēja vairāk par 0.8 sekundēm. Septiņkārtējais F1 čempions atzīst, ka, ja arī turpmāk tiks zaudēts tik daudz, līdz uzvarai būs jāgaida vēl ilgi.
“Kaut kāda iemesla dēļ šonedēļ mēs atpaliekam vairāk,” viņš saka. “Abas vadošās komandas ir pašas savā līgā. Dodoties uz šejieni, cerēju, ka atpaliksim vairs tikai kādas 0.3 sekundes. Ja nākamajā posmā Budapeštā tas izdosies, tad būsim cīņā, bet, ja būs tā, kā tagad, paies laiks līdz varēsim cīnīties par uzvaru. Bet tas nav neiespējami. Šeit mēs daudz zaudējam taisnē. Iespējams, tur vien pazaudējam kādu pussekundi. Un tad vēl arī ātro līkumu sekcijā. Sajūta, ka viņiem tur ir lielāks piespiedējspēks.”
Kvalifikācijas video apskats >>
Francijas posms startēs plkst. 16:00 pēc Latvijas laika.