Francijas GP ieies vēsturē kā pavērsiena punkts 2022. gada sezonā. “Ferrari” jau atkal iešāvuši paši sev kājā, kamēr “Mercedes” atgriežas sev ierastās pozīcijās. Visiem priekšgalā Verstapens un Hamiltons, gluži kā vecajos labajos laikos (pērn). Ielūkosimies Francijas GP statistikā.
#1 Ar 16. numuru startējošais Šarls Leklērs Pola Rikāra trasē sasniedza savu 16. pole position, kļūstot par “Ferrari” trešo labāko braucēju šai rādītājā, apsteidzot Felipi Masu. Vairāk uzvaras kvalifikācijā “Ferrari” sastāvā guvuši vien Mihaels Šūmahers (58) un Nikijs Lauda (23).
#2 Sacīkstēs Leklērs trešo reizi šosezon izstājās, atrasdamies vadībā. No savām 16 pole position Šarls četras ir pārvērtis uzvarās, četras reizes izstājies un astoņos gadījumos finišējis bez uzvaras. Tā turpinot, Leklērs drīz noķers Valteri Botasu, kuram pieder rekords visvairāk pole position bez čempiona titula (20). Zīmīgi, ka karjeras laikā Leklērs kvalifikācijās uzvarējis tikpat bieži cik Makss Verstapens.
#3 Maksa Verstapena pārējie rādītāji ir krietni labāki. Tagad viņš finišējis pirmajā vietā biežāk kā otrajā (pirms Francijas GP 26 uzvaras un 26 otrās vietas). Verstapenam tagad ir tikpat uzvaru, cik Džekijam Stjuartam, kura radītā “Stewart” komanda vēlāk pārtapa par “Jaguar” un tad par “Red Bull”.
#4 Aiz Verstapena otrajā vietā finišēja Luiss Hamiltons. Otrā vieta ir gan viņa, gan “Mercedes” komandas labākais rezultāts šosezon. Zīmīgi, ka Verstapens un Hamiltons kopīgi uz pjedestāla tagad kāpuši 50 reizes, turklāt 30 no tām uz pirmā un otrā pakāpiena (20 reizes Hamiltons pirmais un Verstapens otrais, 10 reizes, tostarp Francijā, pretēji).
#5 Luiss Hamiltons šai posmā atzīmēja savu 300. startu F1 čempionātā, nonakot elitārā klubiņā, ko līdz šim izdevies sasniegt vel tikai pieciem braucējiem – Kimi Raikonenam (350), Fernando Alonso (346), Rubensam Barikello (323), Mihaelam Šūmaheram (307) un Džensonam Batonam (306). Lai gan četri no viņiem bijuši čempioni un viens ir vairākkārtējs vicečempions, nevienam tā arī nav izdevies izcīnīt uzvaras pēc 300. Grand Prix sasniegšanas.
#6 Turpinot par veterāniem, Fernando Alonso izcēlies citā rādītājā. Francijas GP izcīņā viņš apsteidza Kimi Raikonenu veiktajos apļos. Ar 18672 sacīkšu apļiem Alonso oficiāli var saukt sevi par visu laiku pieredzējušāko F1 pilotu.
Vieta | Braucējs | Apļi karjerā |
1 | Fernando Alonso | 18 672 |
2 | Kimi Raikonens | 18 621 |
3 | Luiss Hamiltons | 17 146 |
4 | Mihaels Šūmahers | 16 825 |
5 | Rubenss Barikello | 16 631 |
6 | Džensons Batons | 16 271 |
7 | Sebastians Fetels | 15 889 |
8 | Felipe Masa | 14 852 |
9 | Serhio Peress | 12 428 |
10 | Deivids Kulthards | 12 394 |
#7 Alonso tautietis Karloss Saincs tika pie punkta par sacīkšu ātrāko apli. Izmantojot atšķirīgu riepu stratēģiju pēdējos apļos Saincs bija ievērojami ātrāks par konkurentiem un savu ātrāko apli veica 1,71 sekundi ātrak par Maksu Verstapenu. Pēdējo piecu sezonu laikā tik liela atšķirība starp ātrākā un otra ātrākā apļa laika īpašniekiem novērota vien pērn Katarā, kad Verstapens bija 1,888 sekundi ātrāks kā Hamiltons un ieguva vērtīgu punktu.
#8 Tikmēr pēdējo punktu par finišu 10. vietā pēc spraigas pēdējā apļa cīņas ar komandas biedru Sebastianu Fetelu sasniedza Lenss Strols. Abi “Aston Martin” braucēji šogad punktos iebraukuši četras reizes. Kamēr Fetels guvis 15 punktus, visi Strola Top 10 finiši ir tieši desmitajā vietā (Imolā, Maiami, Monreālā un Pola Rikāra trasē). Strols finišēja desmitais Francijā arī pērn.
2022 #FrenchGP 🇫🇷 Timelapse#F1 #Formula1 pic.twitter.com/zXsz8TH1ob
— F1Visualized (@f1visualized) July 25, 2022
#9 Punkta gūšanai Strolam noteikti palīdzēja Šarla Leklēra izstāšanās. “Ferrari” braucēji šogad izstājušies septiņas reizes, tāpat kā “Alfa Romeo”, kamēr pārējo komandu rādītāji ir labāki. Zīmīgi, ka pēc sacīkstēs veiktajiem apļiem “Ferrari” ir pēdējā vietā, bet abas dzinēja klientu komandas “Alfa Romeo” un “Haas” ir astotajā un devītajā vietā.
#10 Šogad Francijas GP netika klasificēti četri braucēji jeb tikpat, cik iepriekšejās trīs vizītēs Pola Rikāra trasē, kopā skaitot. Piemēram, pērn visi 20 braucēji sasniedza finišu. Neraugoties uz lielo karstumu Latifi, Magnusena, Leklēra un Cunodas izstāšanās iemesls saistīts ar izslīdēšanu vai sadursmi nevis tehnisku defektu vai pārkaršanu.