Abas šīs sezonas spožākās zvaigznes Makss Verstapens un Šarls Leklērs saņēmuši sodus par sezonā atļauto mašīnas komponenšu skaita pārkāpumu, kā rezultātā viņiem Beļģijas GP nāksies startēt no peletona beigām.
Pašreiz spēkā esošie noteikumi ir ļoti strikti un teju neizpildāmi. Jau Kanādā redzējām, kā Leklēram nācās startēt no beigām, kas ietekmēja arī viņa sacīkšu rezultātus. Beļģijas posms ir ļoti pateicīga vieta, kur izciest sodus, pateicoties lieliskām apdzīšanas iespējām, kas neliks zaudēt tik daudz punktus un pozīcijas kā, piemēram, vēlāk rudenī notiekošais Singapūras GP.
Šīs sezonas spožākā zvaigzne Makss Verstapens ticis pie jauna iekšdedzes dzinēja un tā komponentēm, kā arī veicis pārnesumkārbas maiņu, tikmēr Šarls Leklērs mainījis bateriju un siltuma enerģijas reģenerācijas sistēmu, kā arī pārnesumkārbu.
Izskatās gan, ka Verstapens un Leklērs uz starta nebūs gluži pašās beigās, jo līdz šim apstiprināts, ka jauns dzinējs un atbilstošs sods pienākās arī Lando Norisam, Estebanam Okonam un Valteri Botasam, kamēr elektronikas un pārnesumkārbas maiņa šai pulciņā pievienos arī Miku Šūmaheru.
Šie sodi var pavērt lielisku izdevību Serhio Peresam, Karlosam Saincam, kā arī abiem “Mercedes” braucējiem, kuri kopīgi kāpa uz pjedestāla pēdējos divos posmos pirms vasaras pārtraukuma Francijā un Ungārijā.
Iespējams, sodu skaits nedēļas nogales laikā vēl pieaugs. Ja divi braucēji saņēmuši vienādu starta pozīciju sodu, vispirms tas tiek piešķirts braucējam, kurš kvalifikācijā ieguvis augstāku pozīciju (līdz ar to pēc konkurenta soda, viņš startēs augstāk, atbilstoši kvalifikācijas rezultātiem). Līdz šai sezonai pirmais sodu saņēma tas braucējs, kura komanda agrāk deklarējusi komponenšu ierobežojuma pārkāpumus.
Pārējie 14 braucēji, situācijai nemainoties, ir nodrošinājuši iespēju startēt no pirmajām septiņām rindām, ja kvalifikācijā tiek veikts atbilstošs ieskaites aplis.