“Red Bull” komandas pilots Makss Verstapens otro gadu pēc kārtas kļuvis par Nīderlandes F1 posma uzvarētāju. Neilgi pirms sacensību beigām, pēc drošības mašīnas izbraukšanas trasē, vadību bija pārņēmis Luiss Hamiltons, taču Verstapens ar jaunākām riepām viņu ātri vien apdzina un finišēja pirmais. Hamiltons beigās atkrita uz ceturto pozīciju, bet uz pjedestāla zemākajiem pakāpieniem kāpa Džordžs Rasels un Šarls Leklērs.

Verstapens veica labu startu, pirmo pozīciju izdevās saglabāt, tāpat Leklērs noturēja otro vietu, bet Hamiltons pa iekšmalu mēģināja apdzīt Karlosu Saincu, kā rezultātā abi piedzīvoja nelielu sadursmi. Piektais pēc starta bija Serhio Peress, bet Lando Norisam pirmajos līkumos bija izdevies tikt garām Džordžam Raselam. Dažus apļus vēlāk gan Rasels savu sesto pozīciju atkaroju. “Red Bull” un “Ferrari” piloti sacensības Zandvortas trasē bija uzsākuši ar mīkstā sastāva riepām, kamēr “Mercedes” braucēji startēja ar vidējā sastāva riepām un grasījās izmantot savādāku stratēģiju.

Tikmēr otrajā aplī trasē nenoturējās Kevins Magnusens, izbraucot grants joslā un ar mašīnas sānu daļu “noglāstot” barjeru. Sportists gan ziņoja, ka “Haas” spēkratam bojājumu nav, un viņš varēja turpināt cīņu no pēdējās pozīcijas.

Verstapens sacensību sākumā izveidoja nelielu, bet drošu pārsvaru pār Leklēru, kamēr Saincs no viņiem sāka atpalikt arvien vairāk.

Sākoties pirmajiem boksu apmeklējumiem, Hamiltons trasē sāka presingot Saincu un kāroja iegūt trešo pozīciju. Līdz reālai cīņai gan nonākt neizdevās, jo Saincs devās pitstopā. Diemžēl “Ferrari” mehāniķiem gadījās aizķeršanās ar vienu no riteņiem, kā rezultātā sportists pazaudēja daudz laika un cerības uz pjedestālu. Tikmēr turpat pie nākamās garāžas riepu maiņu veikušais Peress, uzsākot kustību, pārbrauca pāri riteņu uzgriežņu atslēgai, ko konkurentu mehāniķi bija pavirši nometuši uz zemes.

17. aplī boksos iebrauca arī Leklērs, kurš pirms tam no Verstapena bija atpalicis jau piecas sekundes un sūdzējās, ka riepas nav tajā labākajā kondīcijā. Verstapens tikmēr pa radio sacīja gluži pretējo – viņa riepas aizvien darbojas diezgan labi. Apli vēlāk tomēr arī čempionāta līderis devās pirmajā pitstopā.

Uz kādu laiku vadībā nokļuva “Mercedes” piloti, turklāt arvien vairāk sāka izskatīties, ka viņi varētu izmantot viena pitstopa stratēģiju. Verstapens noķēra Raselu un 28. apļa sākumā pa pirmā līkuma ārmalu apdzina sāncensi, paceļoties uz otro vietu. Pērnās sezonas čempions tuvojās Hamiltonam, bet septiņkārtējais F1 titulu ieguvējs 30. aplī devās uz riepu maiņu, ļaujot Verstapenam atgriezties vadībā. Vēl pēc diviem apļiem arī Rasels iebrauca boksos, un abi “Mercedes” piloti bija tikuši pie cietajām riepām, ar ko bija iespējams braukt līdz finišam.

Sacensību vidū Verstapena pārsvars pār Leklēru bija sasniedzis jau astoņas sekundes, savukārt Peress bija pacēlies uz trešo pozīciju. Tiesa gan, viņiem visiem bija ieplānots vēl viens pitstops. Saincs bija atkritis uz sesto vietu, aiz abām “Mercedes” formulām.

Hamiltons dažu apļu laikā noķēra Peresu un sāka uzbrukt, bet “Red Bull” pilots agresīvi aizstāvējās. 37. apļa pirmajā līkumā Hamiltons tomēr tika garām, pakāpjoties uz trešo vietu. Abiem tieši priekšā no boksiem izbrauca Sebastians Fetels, taču Peress nespēja izmantot situāciju, lai atkarotu zaudēto pozīciju. Tikmēr pietuvojies bija arī Rasels, un arī viņš Peresam pabrauca garām bez lielas piepūles. Jau 41. aplī Peress veica otro pitstopu, saņemot jaunas cietās riepas.

46. aplī otrajā boksu apmeklējumā iebrauca Leklērs, nonākot aiz “Mercedes” pilotiem. Savukārt 48. aplī tehnisku problēmu dēļ trasē apstājās Juki Cunoda un tika pasludināts virtuālās drošības mašīnas periods. No līderiem vēl tikai līderis Verstapens nebija pabijis boksos, līdz ar to viņam šī bija liela veiksme – veicot pitstopu virtuālās drošības mašīnas laikā, nebija jāzaudē tik daudz laika un holandietis savā māju posmā varēja noturēt līderpozīciju arī pēc riepu maiņas.

“Mercedes” tobrīd izvēlējās mainīt stratēģiju un gan Hamiltons, gan Rasels arī iebrauca pēc svaigām riepām. Verstapens bija ticis pie cietā sastāva riepām, kas šajā sacīkstē izrādījās ātrākas nekā sākotnēji bija prognozēts, savukārt Hamiltons un Rasels atlikušajiem vairāk nekā 20 apļiem saņēma vidējā sastāva riepas un tobrīd ieņēma nākamās divas pozīcijas aiz līdera. Leklērs bija atkritis uz ceturto vietu, tālāk sekoja Peress. Sacensībām atsākoties 50. aplī, Verstapenam bija 12 sekunžu pārsvars pār Hamiltonu.

55. aplī starta taisnes beigās tehniska defekta dēļ apstājās Valteri Botass, kā rezultātā trasē devās drošības mašīna un sākās dažādi negaidīti pavērsieni. Verstapens nekavējoties devās boksos, lai saņemtu ātrākās mīkstā sastāva riepas. Hamiltons un Rasels izvēlējās palikt trasē un pārņēma pirmās divas pozīcijas. Nākamajā aplī drošības auto devās cauri boksu celiņam un šo situāciju izmantoja Rasels, kā izskatījās, pēc savas iniciatīvas, veicot ātru pitstopu un tiekot pie jaunām mīkstajām riepām, kas viņam maksāja atkrišanu aiz Verstapena. Leklērs aizvien bija ceturtais, Peress arī bija veicis pitstopu un ieņēma piekto vietu, bet Saincs pēc riepu maiņas boksu celiņā piedzīvoja nelielu sadursmi ar Fernando Alonso.

61. aplī cīņas atsākās, bet Verstapens negaidīja ne mirkli ilgāk un jau pirmajā līkumā pa ārmalu apdzina Hamiltonu, atgūstot līderpozīciju. Rasels noturēja trešo vietu, Leklērs saglabāja ceturto, bet Saincs pirmajā līkumā aizbrauca garām Peresam, lai gan viņam par incidentu boksu celiņā tika piešķirts piecu sekunžu sods, ko jāpieskaita kopējam rezultātam.

Verstapens ātri vien attālinājās un guva desmito uzvaru sezonā, bet Hamiltons ar vairāk lietotām vidējā sastāva riepām bija nokļuvis ļoti neizdevīgā situācijā. 64. aplī viņu apdzina arī komandas biedrs Rasels, izcīnot otro vietu šajā sacīkstē. Kādu laiku sekojis cieši aizmugurē, 66. apļa sākumā garām tika arī Leklērs, kas viņam ļāva tikt pie trešās vietas.

Hamiltons finišēja ceturtais, sev aizmugurē atstājot Saincu, kurš pēc soda piemērošanas klasificēts astotajā vietā. Piektais līdz ar to sacensības Nīderlandē noslēdza Peress, sesto vietu guvis Alonso, bet septīto – Noriss. Pirmo desmitnieku noslēdza Estebans Okons un Lenss Strols.

Jau pēc nedēļas, 11. septembrī Itālijā, Moncas trasē tiks aizvadīts pasaules čempionāta 16. posms. Tās būs šīs sezonas pēdējās sacensības Eiropā, pēc kā F1 cīņas turpināsies Āzijā, Amerikā un Tuvajos Austrumos.

Nīderlandes GP rezultāti:

F1 kopvērtējums: