Sebastiens Ožjē un Vinsents Landē izcīna vēsturisku uzvaru leģendārajā Montekarlo WRC rallijā. Otrajā vietā finišēja komandas biedri un aktuālie čempioni Kalle Rovanpera un Jonne Haltunens no Toyota, bet pjedestālu noslēdza Tjērī Noivils un Martins Vidage no Hyundai.
Montekarlo WRC rallijs ir ieskandinājis jauno 2023. gada Pasaules rallija čempionāta sezonu. Šogad aizvadīsim jau otro sezonu ar Rally 1 specifikācijas hibrīdpiedziņas automašīnām. Uz titulu arī šogad pretendēs M-Sport Ford, Hyundai un aktuālā čempionvienība Toyota ar Kalli Rovanperu priekšgalā. Toyota arī šogad uzskatāma par galvenajiem favorītiem, taču pērn redzējām ļoti straujo progresu no Hyundai, kas varētu nest augļus šogad, kā arī M-Sport beidzot ir bruņojies ar spēcīgu braucēju sastāvu.
Braucēju tirgū galvenās izmaiņas uzsāka Ota Tanaka aiziešana no Hyundai. Igaunis atgriežas M-Sport vienībā, kurā izcīnīja savas karjeras pirmās uzvaras. Viņa vietu Hyundai, pārnākot no Toyota, ieņem Esapeka Lapi. Pēc ilgāka pārtraukuma somam tā ir iespēja tikt pie pilnas sezonas. Daļēju sezonu savukārt jau atkal aizvadīs Kreigs Brīns, kurš pēc ļoti neveiksmīgas sezonas M-Sport priekšlaicīgi ir devies atpakaļ uz Hyundai. Joprojām nepilnu sezonu aizvadīs franču vetrāns Sebastiens Ožjē, taču par tautieša Sebastiena Lēba sezonu vēl nav konkrētu ziņu.
Ceturtdiena
Kā ierasts, Montekarlo WRC rallijs iesākās jau ceturtdien ar diviem nakts ātrumposmiem. Abos uzvarēja astoņkārtējais pasaules čempions Sebastiens Ožjē, dienu noslēdzot sešas sekundes priekšā komandas biedram Elvinam Evansam, bet Tanaks ierindojās trešajā vietā.
Piektdiena
Piektdien Ožjē turpināja iesākto un uzvarēja arī visus trīs rīta cilpas ātrumposmus. Tikmēr cīņā par trešo vietu nemitīgi vietām mainījās Tanaks, Noivils un Rovanpera. Riepu pārsita Evanss, atkrītot uz piekto vietu. Sezonas pirmās lielās ķibeles piemeklēja otru M-Sport automašīnu – Pjērs Luī Lubē noskrēja no ceļa un sabojāja savu stūres pastiprinātāju. Tā kā diena tika veikta bez servisa parka, francūzim visa atliksī diena bija jāveic bez stūres pastiprinātāja.
Pēcpusdienā pa ātrumposma uzvarām tika trim Toyota ekipāžām – Evansam, Ožjē un Rovanperam. Ožjē dienu noslēdza ar respektablu 36 sekunžu pārsvaru, taču otro, trešo vietu ar nepilnu 2 sekunžu starpību joprojām centās sadalīt Rovanpera un Noivils.
Sestdiena
Sestdienas rīta cilpā jau atkal visas trīs ātrumposmu uzvaras sadalīja Toyota braucēi – divas Rovanperam, bet viena Ožjē. Arī Evanss nebija padevies pēc neveiksmes ar cauro riepu un rīta otrajā ātrumposmā apdzina Tanaku, pakāpjoties uz ceturto pozīciju. Jau pašā pirmajā rīta ātrumposmā avarēja Lubē, kļūstot par pirmo šīs sezonas braucēju, kas spiests izstāties.
Pēcpusdiena beidzot sākās par labu Hyundai vienībai. Divas ātrumposmu uzvaras pēc kārtas tika beļģim Tjērī Noivilam. Tomēr noķert Rovanperu neizdevās. Čempions ar 6,7 sekunžu pārsvaru uzvarēja dienas noslēdzošo ātrumposmu, kas tika aizvadīts jau tumsā. Tas ļāva ne tikai izaudzēt tieši 16 sekunžu pārsvaru pār Noivilu, bet arī pietuvoties savam titulētākajam komandas biedram Ožjē, arī līdz precīzi 16 sekundēm. Ar stūres pastiprinātāja problēmām cīnījās arī igaunis Tanaks, taču tas nebija pazudis pavisam un sportists spēja saglabāt piekto vietu.
Svētdiena
Pēc ļoti piesardzīgas sestdienas pēcpusdienas kārtējo reizi divas ātrumposmu uzvaras izcīnīja Ožjē, bet pa vidu ar uzvaru atspēlējās arī Rovanpera. Kopumā gan Ožjē pārsvars līdz Powerstage bija pieaudzis līdz 23,5 sekundēm. Jau atkal ar tehnsikām ķibelēm izstājās Lubē. Tikmēr igaunis Tanaks saudzēja riepas, lai varētu uzstādīt labāku laiku Powerstage un pielaida sev klāt Takamoto Katsutu līdz nieka 0,1 sekundei! Vēl viena cīņa izveidojās arī par zemākām pozīcijām. Jau otro dienu ar hibrīda ķibelēm mocījās Dani Sordo, kuru pamazām noķēra Esapeka Lapi. Spāņu veterānam tomēr izdevās noturēties priekšā un finišēt septītajā vietā, vien 3,8 sekundes priekšā savam jaunajam komandas biedram. Powerstage neveiksmīgs izrādījās Katsutam. Japānim salūza piekare un sportists knapi noturējās priekšā Sordo. Tanaks ar sataupītām riepām uzstādīja tobrīd pārliecinoši labāko laiku. Ar piekto vietu beidzot sasniegts finišs Montekarlo pēc vairāku gadu pārtraukuma. Arī Elvins Evanss atstāja labāko uz beigām un zaudēja Tanakam vien 0,1 sekundi. Noivils izcīnīja stabilu trešo pozīciju, bet aktuālais čempions Kalle Rovanpera pārspēja Tanaka laiku par 0,6 sekundēm un uzvarēja Powerstage. Ožjē ar piekto vietu bija pietiekami, lai nopelnītu ne tikai papildpunktu, bet arī izcīnītu savu devīto Montekarlo WRC uzvaru, kļūstot par visu laiku panākumiem bagātāko braucēju Alpu kalnos. Tikmēr stūrmanim Landē tā bija pirmā uzvara karjerā.