Daniela Rikjardo vizīte “AlphaTauri” komandas rūpnīcā uz formulas sēdekļa piemērīšanu likusi izplatīties baumām, ka austrāliešu pilots varētu nomainīt vājus rezultātus rādošo F1 debitantu Niku de Vrīsu.

Tas, ka Rikjardo ieradās rūpnīcā un pielaikoja sēdekli gan automātiski nenozīmē De Vrīsa vietas apdraudējumu. Pieredzējušajam F1 pilotam šosezon atsevišķos posmos paredzēts pildīt rezerves braucēja lomu ne tikai “Red Bull”, bet arī “AlphaTauri” komandā. Tomēr spekulācijas parādījās jau Maiami GP nedēļas nogalē un tagad, pēc Rikjardo vizītes Faencā, tikai pieņēmušās spēkā.

Kopš pagājušās sezonas Rikjardo vēl ne reizi nav braucis ar F1 auto, un šogad pirmā reize viņam paredzēta jūlijā. Pēc Lielbritānijas GP viņš pie “Red Bull RB19” stūres turpat Silverstounas trasē piedalīsies testos.

“Formula 2” un “Formule E” čempionam De Vrīsam F1 karjeras sākums izvērsies grūts. Pirmo piecu posmu laikā viņš punktus nav izcīnījis, turklāt trasē piedzīvojis vairākus incidentus. Holandieša augstākais sasniegums ir 14. vieta Bahreinā un Saūda Arābijā, bet sezonas kopvērtējumā viņš pagaidām ir pēdējais.

“Kā es vienmēr saku, pilotam jābūt mācīšanās procesam un avāriju periodam, jo, ja pilots neavarē, viņš neiepazīst, kur ir robeža,” De Vrīsu aizstāv “AlphaTauri” boss Francs Tosts, kurš šajā amatā ir pēdējo sezonu. “Tas ir kredīts, ko viņiem jādod, citādi tas viss nestrādā. Nav tāda pilota, kurš nebūtu avarējis. Atceros, ka Sebastans Fetels savās pirmajās sacīkstēs pēc pirmā apļa visbiežāk bija palicis bez priekšējā antispārna.”

Neoficiāli zināms, ka pat gadījumā, ja “AlphaTauri” vadība nekādas grandiozas prasības De Vrīsam nav uzstādījusi, “Red Bull” vadošais personāls, īpaši pilotu programmas galva Helmuts Marko, līdz jūnijā gaidāmajam posmam Spānijā vēlas ieraudzīt skaidru progresu no pilota. Nākamajās trasēs, kur notiks F1 čempionāta posmi – Imolā, Monako un Barselonā – viņam jau ir visai liela pieredze, līdz ar to sniegumu būs vieglāk izvērtēt. Uz Imolas posmu komanda arī sagatavojusi lielākus uzlabojumus savām mašīnām.