Ja Formula 1 piešķirtu nāciju kausu, Spānija šogad būtu nopietna kandidāte uz titulu. Makss Verstapens viens pats uz saviem pleciem nes Nīderlandes godu, jo Nika de Vrīsa pienesums pagaidām nav mērāms punktos, kamēr Fernando Alonso un Karloss Saincs kopā guvuši tikai par trim punktiem mazāk un abi ir apņēmības pilni pierādīt savas spējas mājas posmā.
Sezona var sākties pa īstam
Pus pa jokam, pus pa nopietnam var teikt, ka Formula 1 sezona sākas divreiz – pirmoreiz ar atklāšanas posmu, otroreiz, kad komandas dodas uz Eiropas posmiem. Šis ir laiks, kad vairums atved virkni aerodinamisko uzlabojumu, kas mēdz mazliet samaisīt spēku samērus. Imola aizskaloja cerības ieraudzīt izmaiņas, kamēr Monako trase ir pārāk specifiska, lai objektīvi analizētu izmaiņas.
Priekšējās balstiekārtas, sānu gaisu savācēju un grīdas uzlabojumi padarīs “Mercedes” komandu par melnajiem zirdziņiem. Džordžs Rasels intervijās minēja, ka ir optimistiski noskaņots un cer, ka šie uzlabojumi ļaus pieveikt “Ferrari” cīņā par otro vietu konstruktoru kausā. Te gan jāpiebilst, ka arī “Ferrari” un “Red Bull” uz Kataloniju ieradīsies ar uzlabojumu pakotni, tādēļ izmaiņas spēku samēros diez vai būs dramatiskas.
Vamos Fernando, Vamos Carlos
Šogad pirmssezonas testi norisinājās Bahreinā, taču vēsturiski tieši Barselona regulāri bijusi mājvieta sezonas sagatavošanās fāzei. Iemesls tam ir pavisam vienkāršs – papildus ērtai loģistikai trase apvieno visu ko var vēlēties – ātrus pagriezienus, taisnes, lēnu līkumu sērijas, kā arī reljefa izmaiņas, nosedzot visu, ko vien sezona var sagādāt. Ne velti piecās no pēdējām sešām vizītēm Barselonā par uzvarētaju kļuva topošais čempions.
Izmaiņas pēdējā pagriezienā uzlabo apdzīšanas izdevību starta finiša taisnē, taču Spānijas GP nav guvis atzinību ar regulārām pozīciju maiņām, tādēļ priekšrocības gūs braucēji, kuri ir spēcīgi kvalifikācijā. Pateicoties pāris ķibelēm abu “Red Bull” braucēju izpildījumā divkārtējais Spānijas posma uzvarētājs Fernando Alonso var lepoties ar labāko vidējo vietu kvalifikācijā starp visiem braucējiem, kamēr viņa tautietis Karloss Saincs šai rādītājā ir trešais.
“Aston Martin” komanda jau pierādījusi, ka ir spējīga cīnīties par pjedestālu jebkādos apstākļos, kamēr “Ferrari” komandas Ahileja papēdis joprojām ir sacīkšu temps, ko lielā mērā ietekmē straujais riepu nodilums. Cerot uz sekmīgu sestdienu un pēc tam labu aizsardzību no konkurentiem, Spānijas līdzjutējiem ir cerības redzēt abus mājiniekus uz goda pjedestāla, neraugoties uz faktu, ka Saincam labāko trio šogad nav izdevies iekļūt.
🎧Audiožurnāls REstarts #42: Pusceļā starp Monako un Barselonu.
Tagad mūsu Patreon brīvi pieejams ar 7 dienu 'free trial'.https://t.co/JT0ypAMyzG— Aldis Putniņš (@F1LV) May 31, 2023
Maisam gals vaļā
Pie vienas trofejas jau ticis Estebans Okons, lai gan kopvērtējumā viņam nav pat puse no Sainca punktiem. Nevar noliegt, ka veiksme stāvēja Okona pusē, jo trešā vieta, visticamāk, izpaliktu, ja Peress neavarētu kvalifikācijā, Rasels nekļūdītos sacīkstēs un Leklērs netiktu sodīts. Tai pat laikā nevar aizmirst, ka tieši neveiksmes, nevis tempa trūkums vajāja “Alpine” sezonas pirmajā pusē – bez muļķīgās sadursmes ar komandas biedru Austrālijā un sodu jūras Bahreinā, punktu vācelīte izskatītos krietni labāk, tomēr nevar noliegt, ka piektā vieta konstruktoru kausā ir objektīvs spēku atspoguļojums un domājams, ka “Alpine” tur arī noturēsies atlikušo sezonas daļu.
Pjedestāls noteikti dāvāja arī psiholoģisko pārliecību, ko Okons varēja zaudēt cīņā ar komandas biedru un bērnības dienu draugu Pjēru Gazlī, kurš jau no pirmajiem posmiem vairākkārt bija ātrāks par Okonu. Panākumam sekojošās ‘paģiras’ ir maz ticamas, nervozitāte rimusies, tādēļ gaidām abus francūžus punktu zonā svētdienas sacīkstē. Jāpiezīmē, ka Okona vecāki nāk no Malagas, tādēļ Barselona tikpat kā ir mājas posms arī viņam.
Par katru punktu
Kas attiecas uz čempionāta kopvērtējumā zemāk esošām vienībām, ik punktam nudien ir nozīme. Pievienojot vadošo vienību lokam “McLaren”, kas neizbēgami uzlabos savus rezultātus, četru vājāko komandu pārstāvji arvien biežāk uz punktiem varēs cerēt tikai veiksmes un apstākļu sakritības rezultātā.
Pirms gada ierašanās Spānijas GP ar tikai vienciparu skaitli bija redzama tikai “Aston Martin” un “Williams” komandām, šogad šādu vienību skaits dubultojies. Pat ar budžeta griestu un vēja tuneļa laika limita ieviešanu uzlabojumi, ko “Alfa Romeo”, “Haas”, “Williams” un “Toro Rosso” spēj atvest nav tik radikāli. Varam tikai minēt, kuram no astoņiem braucējiem izdosies sasniegt vēlamo rezultātu, jo šobrīd šai cīņā nav izteiktu favorītu.

Iesācēju pārbaude
Trim debitantiem Barselona būs smags pāŗbaudījums. Par vienu no iemesliem, kādēļ Spānijas GP ir sarežģīti apdzīt, dažkārt tiek minēts fakts, ka vairums braucēju pēc neskaitāmām testu stundām trasi varētu izbraukt aizsietām acīm. Pāreja uz testiem Sakirā nepalīdz pirmgadniekiem, kuru pieredzes plaisa, salīdzinot ar pārējiem 17 braucējiem šeit būs lielāka kā jebkurā citā trasē.
Cerību stariņu vieš fakts, ka Sardžentam Barselona saistās ar pozitīvām atmiņām – pjedestāls F2 un F3, kamēr Oskars Piastri un Niks de Vrīss šai trasē kāpuši arī uz augstākā pakāpiena apbalvošanas ceremonijā. Rezultāti sezonas ievadā liecina, ka Piastri un Sardžents te ir uz palikšanu, kamēr de Vrīsam sava vieta vēl jānopelna. Tomēr visiem nepieciešams mazliet pielikt, lai mēs runātu par nākamajiem čempioniem – pirmais solis: komandas biedra pieveikšana. Kurš tam ir vistuvāk?
Kļūsti par F1LV patronu!
Piedalies F1 prognožu spēlē!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!