“Audi” finanšu nodaļas vadītājs Jurgens Ritersbergers noliedzis izskanējušās baumas, ka Vācijas autoražotājs būtu pieņēmis vai grasās pieņemt lēmumu par F1 projekta pārtraukšanu. Tāpat sākušās runas par iespējamo “Toyota” atgriešanos čempionātā.
Pilnīgu “Sauber” komandas pārņemšanu “Audi” plāno 2026. gadā, bet vērienīgi priekšdarbi, ieskaitot sava motora izstrādi, uzsākti jau šobrīd. Tomēr šonedēļ paklīda runas, ka “Audi” jaunais valdes sastāvs spriež par F1 projekta slēgšanu.
Komentējot šīs spekulācijas Vācijas laikrakstā “Kolner Express”, Ritersbergers izteicās: “Mums bija skaidra lēmumu pieņemšanas situācija direktoru padomē un uzraudzības padomē. Mēs pieturamies pie nospraustā grafika ienākšanai F1. Nekāds cits lēmums nav pieņemts.”
Jāpiebilst, ka “Volkswagen Group” sākotnēji solīja ienākt F1 čempionātā uzreiz ar diviem zīmoliem, tomēr “Porsche” vārds uz starta 2026. gadā visticamāk neparādīsies.
Lēmums par “Audi” dalību F1 čempionātā tika pieņemts vairāk nekā pirms gada, kad “Audi” izpilddirektors bija Markuss Doismans. Šovasar amatu pārņēma Gernots Dolners, kurš iepriekš strādāja “Porsche”. Neoficiāli zināms, ka viņš nav tik entuziastiski noskaņots par F1 un vēlas koncentrēties uz izmaksu samazināšanu, kā arī sērijveida automobiļu ražošanu. Pats Dolners vēl publiski F1 sakarā nav izteicies.
Paralēli sākušās baumas arī par “Toyota” iespējamo atgriešanos F1 čempionātā. Pēdējo sezonu Japānas autoražotājs aizvadīja 2009. gadā, kad startēja ar savu rūpnīcas komandu.
Runas aizsākās brīdī, kad “McLaren” F1 komandas attīstības programmai negaidīti pievienojās “Toyota” protežē Rjo Hirakava. Somijas laikraksts “Iltalehti” nācis klajā ar informāciju, ka gadījumā, ja “Audi” savu projektu tomēr nerealizēs, “Sauber” komandu varētu pārņemt “Toyota”. Publikācijā teikts, ka tādā gadījumā tā arī apgādātu ar saviem dzinējiem “McLaren” vienību.