Kas notiks Lasvegasas GP, paliks F1TV un Viaplay ekrānos! Uz vienu nedēļas nogali kazino galvaspilsētas iemītnieku galvenā uzmanība netiks veltīta kārtīm, kauliņiem un spēļu automātiem, bet gan satriecoši ātrām mašīnām, kas uz vietas priecēs interesentus, kuri par šo prieku, visticamāk, atstājuši vairāk naudas kā pie ruletes galda.

Džekpots – biezā jaka

Kad tika noslēgts līgums par F1 sacīkšu rīkošanu Lasvegasā, čempionāta organizatori aizmirsa par to, ka naktis tuksnešainajā Nevadas štatā ir samērā vēsas un šī nedēļas nogale nebūs izņēmums. Tiek prognozēts, ka gaisa temperatūra svārstīsies aptuveni 10 grādu robežās, padarot šo par, iespējams, aukstāko posmu kopš 2020. gada Eifela Grand Prix.

Aukstumā viena no lielākajām problēmām braucējiem būs riepu uzsildīšana atbilstošajā temperatūrā. Situācijai nepalīdz trases konfigurācija – pārsvarā garas taisnes mijas ar lēniem pagriezieniem, taču “Pirelli” gumiju visefektīvāk būtu uzsildīt ātrajos pagriezienus. Trūks ne tikai tie, bet arī saķere uz asfalta – šī ir jauna trase, turklāt junioru kategoriju braucēji šeit neatstās gumijas paliekas uz trases.

Slikta saķere var novest pie ļoti ačgārniem spēku samēriem, līdzīgi kā to redzējām pirms trim gadiem Turcijā. Tāpat jāsagaida regulāras riteņu sabloķēšanas, kas ielu trasēs var dārgi maksāt – it īpaši 14. pagriezienā, kur ātrums krītas no 340 km/h līdz 80 km/h atbilstoši sākotnējām simulācijām.

Cūkas laime Albonam?

Kamēr nenotiks treniņu un kvalifikācijas sesijas, Lasvegasas trasei izmantotās ielas būs brīvi pieejamas transportam, līdzīgi kā tas notiek Monako. Taču pati trase ir ļoti atšķirīga no Monako – garākā taisne sasniedz 1,9 kilometrus, turklāt ar pilnu gāzi tiks pavadīti aptuveni 78% apļa, kas ir vairāk kā gandrīz jebkurā citā trasē. Faktiski to varētu salīdzināt ar Moncu, lai gan pēc konfigurācijas trase atgādina apgāzušos sivēnu.

Garās taisnes šogad īpaši iemīļojusi “Williams” komanda. Diemžēl Logans Sardžents lielu pienesumu nespēj sniegt, taču Alekss Albons šādos apstākļos regulāri spēj komfortabli atrasties punktos. Ņemot vērā, ka cīņā par septīto vietu konstruktoru kausā uz papēžiem sāk mīt “AlphaTauri”, šī būs svarīga nedēļas nogale Aleksam, lai iekrātu rezervi pirms sezonas noslēguma. Svarīgi trāpīt ar kvalifikācijas ieskaites apļiem īstajā brīdī, jo piektdien atstātā gumija būs pazudusi līdz kvalifikācijai, līdz ar to sesijas laikā rezultāti strauji uzlabosies un visu noteiks pēdējais mēģinājums.

Neredzēts šovs?

Ir cilvēki, kas nelaidīs garām nevienu treniņu sesiju, ir cilvēki, kuri vēros sacīkstes tikai tad, ja tobrīd ir brīvs laiks, bet tai pat laikā ir cilvēki, kas noskatīsies tikai vienu vai divas sacīkstes – pārsvarā šādos gadījumos izvēle krīt uz Monako. Kāpēc? Glamūrs, šovs un ekskluzivitāte kā vēl nekur. Ja jūs pazīstat šādus cilvēkus, iesakiet svētdienas rītā uzlikt modinātāju, jo īpašs vaibs pulsē jau tagad.

“Red Bull” ieradušies ar īpašu mašīnas krāsojumu, kreiču, pīķu, kāravu un ercenu simboli manāmi uz līkumu apmalēm, vesela virkne slavenību un Amerikas standartiem cienīgs šovs ir garantēts! Varbūt viss nerit tik gludi kā cerēts, jo biļešu cenas pēdējās nedēļās piedzīvojušas pamatīgu kritumu, tomēr komercializētā pieeja ir tas, uz ko “Liberty Media” iet jau gadiem un nebūs pārspīlēts, sakot, ka šī būs viena no pēdējā laika svarīgākājām sacīkstēm čempionāta imidžam, neraugoties uz to, ka čempions jau sen noskaidrots.

Vicečempions – Peress?

Pēc Serhio Peresa bezzobainā snieguma sezonas otrajā pusē sāka šķist, ka viņa otrā vieta kopvērtējumā varētu tikt apdraudēta. Protams, galvenais pretendents bija Luiss Hamiltons, jo “Ferrari” turpināja maldīties 3 priedēs, “Aston Martin” deficītu starp abiem braucējiem izlaboja, padarot mašīnu lēnāku, bet “McLaren” bija izlējuši pārāk daudz pirmajos posmos, lai pagūtu to visu sasmelt.

Peress svētdienas sacīkstēs nav kāpis uz pjedestāla jau sešus secīgus posmus (un tehniski varam teikt, ka to neveiks arī šonedēļ, jo sacīkste ir sestdienā pēc vietējā laika, lai gan Latvijas līdzjutēji to varēs baudīt svētdienas rītā), tomēr viņš ir pazīstams kā ļoti spēcīgs braucējs ielu trasēs. Nav vajadzības lieki riskēt, jo pārsvars pret Hamiltonu sasniedzis 32 punktus, pateicoties septiņkārtējā čempiona avārijai Katarā, diskvalifikācijai Teksasā un bezcerīgajam sniegumam Brazīlijā. Ja vien “Mercedes” šajos apstākļos nejutīsies kā zivis ūdenī, Peresam vajadzētu būt spējīgam kļūt par ‘labāko no pārējiem’.

Zirgi un bultas

Tāpat neatbildēts jautājums joprojām ir cīņā par otro vietu konstruktoru kausā. Pēc neveiksmes Sanpaulu “Mercedes” komandas pārsvars sarucis līdz 20 punktiem cīņā pret “Ferrari”. Līdz sezonas beigām atlikušas vairs tikai divas sacīkstes. Itāļi jau pierādījuši, ka trasēs ar ātrām taisnēm un asiem līkumiem jūtas labāk nekā pludenās konfigurācijās.

Regulāra riepu pārkaršana šosezon vairākkārt novedusi pie straujākiem nodiluma tempiem, taču šeit tas nepārkarsīs. Tāpat jāņem vērā fakts, ka zems piespiedējspēks parasti spēlē par labu “Ferrari”, liekot domāt, ka šoreiz žetoni jāliek uz sarkanā. Starpcitu, arī viņi sagatavojuši īpašu krāsojumu! Jaunās trasēs gan lielu lomu spēlē spēja adaptēties un paveiktais mājasdarbs, kas ne vienmēr ir tik viegli prognozējams, tāpēc bez liekas spriedelēšanas, iekārtojamies ērtāk un baudām šovu (un sacīksti)!

Kļūsti par F1LV patronu!

Piedalies F1 prognožu spēlē!

Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!

Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!