Dakaras rallijs negaidīti beidzies “Challenger” klases līdera Erika Gočala ekipāžai, kas sacensību vidū tikusi diskvalificēta par tehnisku pārkāpumu. Komanda ir sašutusi un uzskata, ka par to parūpējušies konkurenti.
Pagājušajā gadā Eriks Gočals pārsteidza visus, debijas sacensībās kļūstot par SSV klases uzvarētāju. Šogad Dakaras rallijā jaunais poļu talants startēja “Challenger” klasē un pēc sešiem posmiem atradās vadībā jau ar gandrīz stundas pārsvaru pār otrajā vietā esošo ekipāžu.
Braucējiem izbaudot atpūtas dienu, organizatori nāca klajā ar paziņojumu, ka ir diskvalificētas gan Erika Gočala, gan viņa onkuļa Mihala Gočala pilotētās “EnergyLandia Rally Team” ekipāžas. Tehniskajā pārbaudē ticis atklāts, ka abos “Taurus T3 Max” bagijos iebūvēts noteikumiem neatbilstošs sajūgs.
Komanda pēc notikušā izplatīja paziņojumu, paužot sašutumu par šādu pavērsienu. Tāpat tiek uzsvērts, ka diskvalifikāciju panākuši konkurenti.
“Mēs vēlamies uzsvērt, ka absolūti nepiekrītam lēmumam un uzskatām, ka tas ir nepareizs lēmums,” teikts komandas paziņojumā. “Saskaņā ar mūsu informāciju, lai gan nevaram to apgalvot, cita komanda lūdza sacensību komiteju pārbaudīt, vai mēs ievērojam noteikumus. Viņu mērķis bija mūs izslēgt no sacensībām. Jāuzsver, ka Eriks sestajā posmā uzvarēja ar vairāk nekā stundas pārsvaru. No tiesnešu vērtējuma izriet, ka runa ir par oglekļa detaļu izmantošanu sajūgā. Pirmkārt, lai kliedētu baumas, varam apgalvot, ka esam rūpīgi pētījuši noteikumus un no mūsu puses neko tehniski nepareizu neesam izdarījuši. Otrkārt, esam saņēmuši apstiprinājumu no sacensību tehniskās vadības, ka oglekļa sajūga izmantošana ir atļauta. Faktiski tam nav nekādas ietekmes uz transportlīdzekļa veiktspēju.”
“EnergyLandia Rally Team” plāno iesniegt apelāciju, lai gan zināms, ka rezultāti jebkurā gadījumā vairs netiks mainīti: “Lieta tiks izskatīta pēc 30 dienām, kas nozīmē, ka Eriks un Mihals vairs nevarēs iegūt labu rezultātu. Pat tad, ja mēs tiksim attaisnoti, tas neko nedos.”