Šarls Leklērs pēc aizvadītajām pirmajām divām testu dienām ar gandarījumu runā par jauno “Ferrari” sacīkšu auto SF-24. Salīdzinot ar situāciju pirms gada, šī mašīna trasē esot prognozējama, līdz ar to arī turpmākā attīstība solās būt krietni sekmīgāka. Arī “Mercedes” pilots Džordžs Rasels turpina izteikties pozitīvi, sakot, ka ar W15 modeli ātros līkumos izbraukt tagad iespējams agresīvāk.
Leklērs: “Mašīna trasē uzvedas tāpat kā simulatorā”
Ja vēl pirmajā testu dienā Bahreinā dominēja Makss Verstapens un “Red Bull” komanda, otrajā jau ātrākā bija “Ferrari” vienība. Leklērs strādāja no rīta, sasniedzot sesijas ātrāko laiku, bet pēcpusdienā, trasei kļūstot ātrākai, labāko laiku jau uzrādīja viņa pārinieks Karloss Saincs. Turklāt viņa rezultāts bija par vairāk nekā sekundi labāks nekā dienu iepriekš Verstapena sasniegtais. Šodien testu pēdējā diena.
“Esam sasnieguši labu progresu,” saka Leklērs. “Mašīna atkal dara to, ko tai ir jādara, kas pagājušā gada sākumā tā nebija. Atceros, ka pēc pirmajām dienām biju ļoti noraizējies, jo ar to bija ārkārtīgi sarežģīti braukt. Šogad ir vieglāk, līdz ar to mēs sākam no labāka izejas punkta. Veicamo darbu gan ir aizvien ļoti daudz. Līdz šim viss padarīts pēc plāna, ar to domājot, ka nav piedzīvoti nekādi nepatīkami pārsteigumi attiecībā uz mašīnas uzvedību trasē. Tā uzvedas tā, kā simulatorā, kas ir laba zīme. Līdz ar to varam to attīstīt arī virtuālajā vidē Maranello rūpnīcā. Pagājušajā gadā, braucot līkumos, mēs nevarējām zināt, kā tā reaģēs – vai nebūs ekstremāli slikta vai liela pagriežamība. Runājot par konkurētspēju, vēl ir pāragri kaut ko spriest. Sākotnējā sajūta saka, ka “Red Bull” diemžēl saglabā diezgan lielu pārsvaru. Bet tās ir manas personīgās sajūtas, jo dati šobrīd neko daudz šajā ziņā nenozīmē.”
Rasels: “Tagad jāuzlabo piespiedējspēks”
Džordžs Rasels stāsta, ka “Mercedes W15” modelī inženieriem izdevies novērst daudzus trūkumus, kas bija novērojami iepriekšējos gados, un ir iespējams daudz pārliecinošāk to pilotēt līkumos. Lielākā problēma esot piespiedējspēka trūkums, bet pie tā tiks strādāts turpmākajos mēnešos.
“Tagad varam agresīvāk braukt vidēji ātrajos un ļoti ātrajos līkumos, neuztraucoties, kā reaģēs mašīnas aizmugure,” saka Rasels. “Un ir sajūta, ka esam sasnieguši lielu progresu, runājot par mašīnas konsekvenci. Varam paļauties uz to daudz vairāk, nekā tas bijis pagātnē. Uz šo lietu pagājušā gada garumā īpaši koncentrējāmies. Iepriekšējam modelim bija daudzi trūkumi, ko komandai ir izdevies ar savu darbu novērst. Esam ieguvuši mehāniski tādu mašīnu, lai aerodinamikas cilvēki varētu koncentrēties tikai uz piespiedējspēka palielināšanu. Agrāk, neatkarīgi no tā, ko bijām paveikuši aerodinamikas jomā, vienmēr bija kādas pamata problēmas, kas prasīja laiku, lai tās saprastu.”
Rikjardo: “Reālais mērķis sākumā ir pirmais desmitnieks”
Bijusī “AlphaTauri” komanda, kas šosezon startē kā “Visa Cash App RB”, izveidojusi ciešāku sadarbību ar “Red Bull” nometni. Daniels Rikjardo pirmajā testu dienā bija ceturtais ātrākais, bet otrajā – piektais. Pieredzējušais pilots nesen izteicās, ka šogad sapņo izcīnīt pjedestālus, tomēr, tuvojoties pirmajam posmam, uzstādījis pieticīgākus un reālāk aizsniedzamus mērķus.
“Kad redzu Saincu pirmajā vietā, rodas daudz jautājumu,” atzīst Rikjardo. “Vai tas ir maza degvielas daudzuma dēļ? Vai tas ir dēļ motora? Nekad nevar zināt. Ja man prasa, kur mēs atrodamies rezultātu tabulā, es teiktu, ka kaut kur pa vidu. Saprotu, ka nākamnedēļ mēs neizcīnīsim pirmo starta vietu. Bet, ja spēsim cīnīties vidus ešalonā, spēsim iekļūt trešajā kvalifikācijas kārtā un izcīnīsim punktus sacīkstē, tas būs labs sākums. Domāju, ka to var saukt par mērķi. Vai to izdosies īstenot, rādīs laiks. Kad sezona ieskriesies, būsim vairāk apguvuši šo mašīnu un darbu kopā ar jaunu personālu, un tad varēsim šo latiņu celt mazliet augstāk.”