“Honda” mājas posmā Suzukas trasē “Red Bull” komanda centīsies reabilitēties pēc neveiksmēm iepriekšējā posmā, tomēr uzdevums nav viegls – “Ferrari” ir nopietni pielikuši pie sacīkšu tempa un riepu nodiluma problēmas, ar kurām sarkanie cīnījās pagājušogad, šķiet ir aiz muguras.
Trase
Atšķirībā no ierastā iedalījuma daļa Suzukas trases rit pulksteņrādītāja virzienā, bet daļa pretēji, jo tā krusto sevi. Pateicoties vairākām reljefa izmaiņām un konfigurācijas plūdenumam, tā ir īpaši iecienīta braucēju vidū, turklāt radošie fani veido neatkārtojamu atmosfēru.
Trase ir ļoti prasīga pret riepām. Pirelli uz Japānu atveduši trīs cietākos riepu sastāvos, tomēr arī ar tiem sausos apstākļos prognozē, ka vairums komandu piekops divu pitstopu stratēģiju. Suzukā ir ļoti maz asfaltētu drošības joslu, tādēļ kļūdas šai trasē maksā dārgi.
Padziļinātu informāciju par un ap Formula 1 notikumiem gūsti, pievienojoties F1LV Patreon lapai!
Laikapstākļi
Izskatās, ka Lieldienu saulīte ir aizpūsta prom ne tikai no Latvijas, bet arī Japānas, jo temperatūra turēsies zem 20 grādiem, turklāt iespējamas nelielas vēja brāzmas. Sestdien Suzukā lietus nav gaidāms, tomēr tumši mākoņi var pārsteigt braucējus gan piektdienas treniņos, gan svētdienas sacīkstē, tomēr nokrišņu varbūtība mērāma ar aptuveni 30% iespējamību.
Prognozes
Viens no lielākajiem dueļiem, kam Japānā vērts pievērst uzmanību, būs meklējams “Ferrari” komandas iekšienē. Paredzams, ka nosacīti pirmais numurs Leklērs pie krietni labākas kvalifikācijas spēs atgūt vadošo lomu komandā. Ja tā nenotiks, situācija iekšienē kļūs pavisam cimperlīga, jo Saincs komandas biedru pieveicis abos savos startos.
Austrālijā problēmas piemeklēja arī Peresa formulu, liekot viņam zaudēt piespiedējspēku, kas liedza iesaistīties cīņā par vadošajām pozīcijām. Nelielas bažas raisa fakts, ka vēsturiski Serhio pirmajos posmos bijis samērā tuvu Verstapenam, tomēr sezonas turpinājumā, kad detaļas tiek piešūtas Maksa vajadzībām, meksikānis izbalē. Nav pamata domāt, ka šis gads būs atšķirīgs, tādēļ šī vēl ir viena no labākajām izredzēm iesaistīties cīņā par uzvaru.
Uzlabojumus sānu gaisu savācējos uz Japānu atveduši “Aston Martin”, tomēr trasē ar asām straujām virziena maiņām viņiem būs grūti izrādīt konkurenci “McLaren” komandai. “Mercedes” nostumšana uz piekto vietu gan izskatās pēc sasniedzama mērķa.
Vēsture
Suzukas trase, kas savulaik šķērsoja sevi trīs reizes, parasti Japānas Grand Prix rīkoja rudenī, tomēr taifūnu sezona bieži iejaucās posma norisē. Pirms diviem gadiem pēc apjukuma par punktu skaitīšanas sistēmu ieilgušās pauzes dēļ, par čempionu tika kronēts Makss Verstapens, kurš uzvarēja Japānā arī pērn. Suzuka atgriezās F1 kalendārā pēc divu gadu pauzes 2009. gadā. Kopš tā laika 10 no 13 uzvarētājiem konkrētajā gadā kļuva par čempionu.
Lai gan Suzuka ir iecienīta braucēju vidū, pateicoties ātriem un izaicinošiem pagriezieniem, šai pašā laika periodā vienīgā uzvara, nestartējot no pirmās rindas, tika gūta 2019. gadā, kad Valteri Botass veica superstartu un noturēja vadību arī turpinājumā. Pēc iepriekšējā posma Austrālijā Ferrari komanda var justies lieliski, tomēr Suzukā tā pēdējoreiz uzvarēja pirms 20 gadiem. Tieši šeit divreiz titulu izšķīra Sennas un Prosta sadursmes, bet pirms 10 gadiem dzīvību lietainā sacīkstē zaudēja Žils Bjanki.
Bazārs boksos
Lielās kaislības Red Bull garāžā ir norimušas, arī FIA skandālos nekāda attīstība nav manāma, tādēļ galvenais jautājums, ko šķetināt, saistāms ar pagājušā posma uzvarētāju Karlosu Saincu, kuram joprojām nav darba vietas uz nākamo gadu. Vairākas komandas ir potenciālo kandidātu sarakstā, tomēr priekšroka joprojām ir čempioniem.
Verstapena un Alonso nākotnes joprojām ir miglā tītas, tomēr nesen parādījušās runas, ka Mercedes lenc Sebastianu Fetelu. Vācietis gan norāda, ka sarunas ar Toto Volfu neesot par līgumu uz nākamo gadu, tomēr zīmīgi, ka šonedēļ viņš atgriezās pie sacīkšu mašīnas stūres, aizvadot testus ar Porsche izturības sacīkšu spēkratu.
Grafiks
Kā jau Āzijā ierasts, sacensības notiek pietiekami agri priekš Latvijas iedzīvotājiem. Atšķirībā no iepriekšējiem posmiem uz Japānu nav devušies junioru čempionātu braucēji, tādēļ šoreiz visa uzmanība lielajām cīņām. Līdz ar to saķeres līmenim vajadzētu uzlaboties krietni straujāk, tādēļ arī apļu laiki pat vienas kvalifikācijas sesijas ietvaros kritīsies, liekot braucējiem atrast optimālo stratēģiju, lai ieskaites apli uzsāktu īsi pirms rūtotā karoga izkāršanas.
Kvalifikācija pl. 9:00 pēc Latvijas laika, bet sacensības – stundu agrāk. Šonedēļ viss pēc ierastās programmas, taču jau nākamajā posmā mūs gaidīs sezonas pirmais sprints.
Info par F1 translācijām Latvijas teritorijā