Rallija pilots Mārtiņš Sesks un stūrmanis Renārs Francis ar “M-Sport Ford” un “WRC Promoter GMBH” atbalstu, šosezon debitēs pasaules rallija čempionātā (FIA WRC) un startēs divos secīgos posmos – Polijā un Latvijā. Sesks/Francis ir Latvijas vēsturē pirmā rallija ekipāža, kas startēs WRC sacensībās ar “Rally1” automašīnu rūpnīcas komandas sastāvā. Mārtiņš ir pirmais pilots, kurš saņēmis WRC “Promoter GMBH” un “M-Sport Ford” atbalstu līdzdalībai jauno talantu programmā, kas veicina pāreju no “Rally 2” uz “Rally1” jeb augstāko līmeni WRC.

24 gadus jaunais Latvijas rallija pilots Mārtiņš Sesks pirmdien, 22.aprīlī, paziņoja, ka nule apstiprināts līdzdalībai “WRC Promoter GMBH” un “M-Sport Ford” jauno talantu programmā un saņēmis iespēju mēroties spēkiem ar pasaules rallija elites pilotiem “Rally1” kategorijā pie “M-Sport” “Ford Puma Rally1” stūres “Orlen 80. Rally Poland” (27.-30. jūnijā) un ar pilnpiedziņas “Rally1 HYBRID” auto savā mājas posmā “Tet Rally Latvia” (18.-21.jūlijā).

Liepājnieku ekipāžai ir tikai nedaudz vairāk kā divi mēneši, lai sagatavotos debijas sacensībām. Seska starts divos WRC sezonas posmos iezīmē arī “WRC Promoter GMBH” pirmos soļus darbā ar jaunajiem pilotiem – jaunradītā atbalsta programma palīdz talantīgajiem sportistiem veidot tiltu un pakāpeniski virzīties no “Rally2” uz augstāko “Rally1” līmeni. Polijas posms noritēs pēc jaunajiem 2024. gada sacensību tehniskajiem noteikumiem, kas pieļauj startu ar nehibrīda “Puma Rally1” automašīnu, un ļaus sagatavojoties cīņai pēc mēneša gaidāmajā Latvijas posmā ar “Rally1 HYBRID” auto, tā izmantot pilnīgi visus pieejamos pakāpienus ceļā uz augstāko klasi.

Sesks demonstrējis panākumus un mērķtiecību – 2020. gadā kļuva par FIA WRC junioru ieskaites vicečempionu, bet pērn par Eiropas rallija čempionāta (FIA ERC) vicečempionu. Aizvadītajās sezonās Sesks pierādīja sevi kā FIA ERC elites braucēju, izcili startējot uz grunts seguma. Duetā ar Renāru Franci divus gadus pēc kārtas uzvarēja “Tet Rally Liepāja”, kas norisinājās uz līdzīgiem ceļiem kā šovasar gaidāmais “Tet Rally Latvia”. 2023.gadā Sesks bija vienīgais, kurš uzvarēja divos ERC rallijos. Seska pilotētā ekipāža to paveica grants sacensībās Polijā un Latvijā. 2022. gadā Sesks uzvarēja visos “Tet Rally Liepāja” ātrumposmos, atkārtojot WRC leģendas Sebastjēna Lēba sniegumu, kurš to pašu paveica 2005. gadā “Tour de Corse”.

“Aizvadītajās divās ERC sezonās Mārtiņš ir parādīja ļoti atzīstamu sniegumu un kļuvis par cienīgu programmas kandidātu. Cīņas spars un uzvaras pērn ERC Latvijas un Polijas posmos ļauj mums ticēt, ka ar laiku viņš kļūs par pastāvīgu WRC dalībnieku,” prieku par latviešu autosportista iesaisti programmā pauž “WRC Promoter GMBH” vecākais sporta direktors Peters Tūls. “Mēs apzināmies nepieciešamību ieguldīt vairāk resursu, lai atbalstītu nākamo potenciālo WRC čempionu paaudzi un palīdzētu viņiem spert sarežģīto soli uz mūsu sporta veida augstāko līmeni.”

Foto: Ivo Perševics / Robyworks

“M-Sport Ford” komandas vadītājs Ričards Milleners pauž gandarījumu par iespēju sastrādāties ar Sesku, izmantojot jaunos 2024. gada tehniskos noteikumus: “Jaunie noteikumi ļauj startēt ar “Rally1” automašīnām bez hibrīda elementa. Tas ir ērts un arī finansiāli izdevīgs risinājums ne tikai Mārtiņam, bet nākotnē jebkuram citam spējīgam sportistam, un ļauj mums paplašināt “Rally1” dalībnieku loku. Mārtiņam ir iespaidīgs CV un viņš ir ideāls kandidāts jaunajai programmai. Debija Polijas posmā ar nehibrīda automašīnu ļaus viņam iemēģināt spēkus pirms sacīkstēm ar hibrīddzinēju savā mājas trasē “Tet Rally Latvia”. Būs fantastiski redzēt Mārtiņa sāncensību ar elites pilotiem savu līdzjutēju priekšā, braucot ar labāko no rallija automobiļiem.”

“Šis ir sapņa piepildījums, esmu bezgala pateicīgs par iespēju kopā ar “M-Sport Ford” rallija komandu un “WRC Promotor GMBH” celt savu izaicinājuma latiņu un iemēģināt “Rally1” līmeni. Jāatzīst, ka joprojām to ir nepieciešams pateikt divreiz, lai pilnībā noticētu, ka drīz mēs startēsim ar “Rally1” tehniku un sacentīsimies ar pasaules elites braucējiem. Ceļš līdz šim notikumam ir un būs ļoti daudzu cilvēku neizmērojams darbs, un visvairāk spēka un ticības tajā ir ieguldījusi mana ģimene. Sākot ar mana vectēva rīkotajām sacensībām tālajā 1965. gadā Liepājā, kas pārtapa teju pusgadsimtu garā rallija “Kurzeme” tradīcijā, līdz izcili organizētiem ERC posmiem vairāk kā desmit gadu garumā un visbeidzot WRC posmam “Tet Rally Latvia” – tas ir visas Latvijas rallija sabiedrības darba vainagojums. Tāpēc iespēju 59 gadus vēlāk braukt pa tiem pašiem ceļiem ar izcilāko tehniku, bet nu jau WRC posma statusā, vārdos ir grūti raksturot,” emocionāls ir Sesks.

Arī “Tet Rally Latvia” direktors Raimonds Strokšs apliecina, ka Mārtiņa Seska starts Latvijas posmā ar jaudīgo “Rally1” automašīnu ir bijis viens no viņa sapņiem: “Pasakot šo sapni skaļi, vienlaicīgi uzsākām darbu, kas noritēja teju pusotru gadu, bet nevienu brīdi neatskatījāmies pār plecu vai pie sarežģījumiem nemetām šo ideju pie malas. Pārskatījām darāmos darbus, un turpinājām sarunas ar partneriem, kuriem šodien varu izteikt dziļu pateicību, – paldies, ka noticējāt un pievienojāties šīs vienreizējās idejas īstenošanā. Tikai mūsu kopdarbs ļauj šodien paziņot šī nesavtīgā darba rezultātu, kas pat pārsniedz sākotnēji iecerēto! Šī ir fantastiska apstākļu kombinācija, kur pirmo reizi Latvijā sarīkojot WRC posmu, mūsu vadošā ekipāžā tajā varēs startēt ar pašas augstākās kategorijas automašīnu. Mārtiņ, lai izdodas iepriecināt “Tet Rally Latvia” skatītājus – ne vien rallija fanus, kuri tavām gaitām sekojuši jau iepriekš, bet arī visus tos, kuri ar ralliju iepazīsies tikai šovasar!”