Latiņamerika sākas no Meksikas un stiepjas uz dienvidiem. Tas ir reģions, kas pazīstams ar emocionāliem cilvēkiem, kas neslēpj savas jūtas. Ja Serhio Peress tiktu atlaists pirms mājas sacīkstēm, “Red Bull” vadība kā minimums, tiktu verbāli nolinčota. Tomēr Čeko nav daudz laika, lai glābtu situāciju. Vai mājas posms kļūs par pagrieziena punktu?
Trase
Atrodoties vairāk kā 2000 metru virs jūras līmeņa Brāļu Rodrigesu vārdā nosauktajā trasē jārēķinās ar retinātu gaisu – tā spiediens ir par 20% mazāks kā normālos apstākļos. Samazināts molekulu skaits nozīmē, ka mašīnai ir krietni vieglāk izlausties cauri gaisam, līdz ar to arī maksimālais ātrums taisnēs var sacensties pat ar Moncas trasē demonstrēto.
Tā kā tiek ģenerēts milzīgs piespiedējspēks, tad DRS sistēma spēlē ļoti mazu lomu un pat 1,2 kilometru garajā starta-finiša taisnē apdzīšana ir sarežģītāka kā varētu šķist. Lielu lomu spēlēs starts. Atšķirībā no Baku, kur starts atrodas garās taisnes beigās, šeit luksoforu gaismas atrodamas jau tās sākumā, līdz ar to 830 metru garajā ceļā līdz pirmajam bremzēšanas punktam aizvējam var izrādīties ļoti liela nozīme, nostādot pole position ieguvēju neizdevīgā pozīcijā.
Bremzēšanas zonas var novest pie kļūdām zemā saķeres līmeņa dēļ, it īpaši pēc divām garām taisnēm, kuru laikā riepu temperatūra ievērojami krītas. Apļa izskaņa ved cauri stadionam, kas allaž pulcē ļoti lielus pūļus un ikdienā paredzēta beisbola vajadzībām. Lai gan pitstops nav pārāk dārgs laika izteiksmē, riepu nodilums ir samērā zems, tādēļ gaidāms, ka vairums braucēju pie mehāniķiem sacīkšu laikā dosies tikai vienreiz.
Padziļinātu informāciju par un ap Formula 1 notikumiem gūsti, pievienojoties F1LV Patreon lapai!

Laikapstākļi
Nelielas vēja brāzmas gaidāmas sestdien, tomēr kopumā laikapstākļi nedēļas nogalē gaidāmi samērā vienmērīgi un nemainīgi – gaisa temperatūra turēsies aptuveni +20 grādu robežās, tomēr pastāv risks sagaidīt arī drēgnāku klimatu.
Mākoņi dažbrīd aizlīdīs priekšā saulei, tomēr tie nebūs pārāk tumši. Pastāv neliels risks svētdien pēcpusdienā sagaidīt arī lietu, tomēr varbūtība, ka tas apciemos trasi un iejauksies Mehiko GP norisē vērtējama ar ne vairāk kā 20% varbūtību.
Prognozes
Pēc “Ferrari” komandas dominances Ostinā, krietni kāpušas ekspektācijas. Totalizatori Leklēra, Verstapena un Norisa izredzes uzvarēt vērtē ļoti līdzīgi. Došanās uz posmu bez izteikta favorīta noteikti tikai ceļ čempionāta vērtību.
Panākums sprintā un pirmā starta rinda sacīkstēm deva cerību “Red Bull” faniem, ka uzlabojumi mašīnai strādā kā pienākas, lai Verstapens varētu laicīgi nodrošināt titulu braucēju ieskaitē, tomēr sacīkšu pēdējos apļos “McLaren” ātruma pārsvars bija jūtams un trešās vietas trofeja tika izrauta lielā mērā tikai Verstapena meistarības dēļ. Konstruktoru kausā šobrīd “Red Bull” un “Ferrari” elpo pakausī “McLaren” vienībai – katram posmam var izrādīties izšķiroša nozīme.
Iepalikuši aizmugurē šoreiz ir “Mercedes” braucēji, turklāt pēc Ostinā piedzīvotās avārijas Džordžs Rasels spiests atgriezties pie vecās specifikācijas grīdas, kamēr tiek laboti bojājumi jaunajai. Hamiltons tikmēr startēs ar uz Ostinu atvestajiem uzlabojumiem, tomēr izlaidīs pirmos treniņus, kad viņa mašīna nonāks Andrea Kimi Antonelli rokās. Meksikā pie izdevības piedalīties treniņos tikuši arī mājinieks Patrisio O’Vārds ar “McLaren” un nākamā gada “Haas” braucējs Olivers Bērmans.
Aiz četrām vadošajām komandām un vientuļās “Aston Martin”, kas šonedēļ pārņemti ar Fernando Alonso 400. posma svinībām, ne mazāk aizraujošas cīņas peletona otrā galā – “Haas” iepriekšējā posmā aizsteidzās garām “RB” komandai, kas bruņojusies ar Liamu Lovsonu un aerodinamiskiem uzlabojumiem cer dot prettriecienu. Tikmēr duelī par astoto vietu Kolapinto ieguldījums “Williams” vienībā nesis augļus – “Alpine” nu jau iepaliek 4 punktus, turklāt Okona pagājušajā posmā sasniegtais ātrākais aplis palīdzēja handikapu neizaudzēt līdz 5 punktiem.
Vēsture
Meksikā ir dzimis viens no visu laiku spožākajiem F1 talantiem Rikardo Rodrigess. Lemānas uzvarētājs un goda pjedestāla ieguvējs F1 sacensībās Rikardo bija ceļā uz izcilību, tomēr viņa dzīve aprāvās vēl pirms 20. dzimšanas dienas traģiski avarējot trasē, kas septiņdesmito gadu sākumā tika nosaukta viņa un brāļa Pedro vārdā. Pedro savas F1 karjeras laikā izcīnīja divas uzvaras, tomēr, tāpat kā brālis, gāja bojā pie sacīkšu auto stūres. Gadu pēc Rikardo nāves Meksika 1963. gadā uzņēma F1 Grand Prix pirmoreiz.
Trase izzuda no F1 kalendāra septiņdesmitajos gados, piedzīvoja atgriešanos uz septiņām sezonām 1986. gadā, bet mūsdienās kļuvusi par pastāvīgu vērtību čempionāta kalendārā kopš 2015. gada, lielā mērā pateicoties Serhio Peresa popularitātei. Mājiniekam augstāk par trešo vietu šeit nav izdevies finišēt.
Par trases karali uzskatāms otrs “Red Bull” braucējs Makss Verstapens. “Honda” dzinējs un komandas aerodinamiskie risinājumi allaž bijuši piemēroti šai trasei, tādēļ Verstapenam šeit izdevies iekrāt jau piecas uzvaras, pārējos paanākumus atstājot “Mercedes” braucējiem. Tikai viena no šīm uzvarām izcīnīta no pole position. Tikmēr Luiss Hamiltons Mehiko izcēlies ar apskaužamu stabilitāti, katrā no pēdējām trim viesošanās reizēm finišējot otrajā vietā.
Bazārs boksos
21 gadu vecais Franko Kolapinto F1 ienāca negaidīti un piedalījies tikai četros posmos, tomēr katrā no tiem demonstrējis atzīstamu sniegumu uz komandas biedra Aleksa Albona fona. Tomēr līdz ar Karlosa Sainca piesaisti nākamajai sezonai “Williams” nav skaidra rīcības plāna ar savu negaidīto superzvaigzni. Komandas vadītājs Džeimss Vaulzs atzinis, ka Kolapinto ir pelnījis vietu F1 nākamgad pat tad, ja tas “Williams” komandai maksās dažus punktus.
Šobrīd braucēju tirgus puzlē nesalikti vēl ir tikai divi gabaliņi – “Audi” un “RB” komandās. Ja sākotnējās baumas argentīniešu braucēju saistīja ar marķierzaļo komandu, tad nu pastiprinājušās baumas, ka Kolapinto vieta atradīsies “Red Bull” nometnē, pieņemot, ka Lovsons tiks izsaukts uz Peresa vietu, neraugoties uz to, ka viņiem savā sistēmā jau ir Formula 2 zvaigzne Aizaks Hadžārs, kurš kopvērtējumā atrodas krietni virs Kolapinto.
Nav dūmu bez uguns un fakts, ka “Audi” joprojām nav apstiprinājuši savu otro braucēju liek domāt, ka vienība raugās kāda jauna talanta virzienā nevis uz saviem pašreizējiem braucējiem. Vai tautietim Karlosam Roitemanam par godu izveidotā ķivere un mašīnas īpašais krāsojums ļaus Franko spert soli tuvāk līgumam uz pilnu sezonu?
Grafiks
Meksikā risināsies otrais no trim secīgajiem posmiem aiz okeāna. Pēc sprinta nedēļas nogales Teksasā un pirms tā norises Sanpaulu Meksikā punkti tiks sadalīti pēc ierastā principa – viss notiks pašā sacīkstē, kas Latvijas līdzjutējus svētdien pēc pulksteņu griešanas uz ziemas laiku sāksies pl. 22:00.
Kvalifikācijai zaļā gaisma tiks dota pusnaktī no sestdienas uz svētdienu. Kā jau ierasts, pirmstam trīs treniņu sesijas, lai iepazītu trasi, veiktu atbilstošos regulējumus un izmēģinātu kā ātros apļus, tā arī garākus nogriežņus. Otrie treniņi šoreiz pusotras stundas garumā. Sesija pagarināta, lai dotu iespēju komandām izmēģināt nākamās sezonas “Pirelli” riepas no skalas mīkstākā gala.
Info par F1 translācijām Latvijas teritorijā
